Grant Cardone, expert internaţional în vânzări, ne provoacă să răspundem la următoarea întrebare: Te-ai gândit vreodată dacă jobul pe care îl ai este într-adevăr potrivit pentru tine?

Ca să îţi dai seama dacă e cazul să îţi schimbi locul de muncă, este indicat să îţi faci mai întâi o autoevaluare. Să îţi pui întrebările potrivite. Să îţi dai seama dacă merită să îţi consumi energia la acel job sau nu. Să realizezi dacă e cazul să îţi modifici atitudinea faţă de job sau să schimbi jobul.

Iată care sunt elementele pe care trebuie să le analizezi:

1. Performanţa şi cultura companiei

- Ambianţa e una pozitivă, colegii se ajută şi se spijină unii pe alţii? Sau predomină negativismul şi restrângerile de buget?

- Compania pune preţ pe etică?

- Oamenilor le place ceea ce fac?

- Angajaţii vin la timp la job?

- Colegii se plac unii pe alţii?

- Există un sentiment de siguranţă în rândul angajaţilor?

2. Managementul de top şi leadership-ul

- Rezonezi cu misiunea companiei?

- Există scopuri clare legate de direcţiile de creştere ale business-ului?

- Şeful tău te respectă şi îţi apreciază eforturile?

- Managementul investeşte în dezvoltarea companiei?

- Leadership vizionar sau discreţionar?

- Managerii sunt inteligenţi, etici şi competenţi?

3. Beneficii şi salariu

- Câştigi suficient?

- Eşti recompensat în concordanţă pentru munca pe care o faci?

- Oamenii simt că nu sunt suficient de bine plătiţi sau că muncesc prea mult?

4. Oportunităţi

- Ai parte de suficiente oportunităţi de dezvoltare, creştere şi networking?

- Ce beneficii extrasalariale îţi mai oferă compania?

- Ai senzaţia că îţi îmbogăţeşti cunoştinţele şi că ai mai multe lucruri de adăugat în CV?

----

Dacă ai răspuns la aceste întrebări şi ai decis că e cazul să îţi schimbi jobul, Grant Cardone te sfătuieşte următoarele:
  • Gândeşte-te că îţi vei găsi un job pe măsura ta şi alungă-ţi alte gânduri din minte
  • Jobul tău e să-ţi găseşti un nou job, aşa că acţionează ca atare
  • Rămâi conectat la realităţile pieţei muncii
  • Companiile nu angajează CV-uri, ci oameni, aşa că ai grijă să subliniezi modul în care îţi poţi folosi abilităţile să aduci plus-valoare companiei şi să te dezvolţi în acelaşi timp
  • NU te baza pe firme de recrutare sau pe headhunteri care îţi promit că îţi vor găsi de muncă
  • NU te duce la interviu pentru a fi intervievat, mergi la un interviu pentru a te "vinde" cât mai bine
  • NU vorbi la un interviu de angajare despre cum ai fost nedreptăţit la fostul job
Sursa: Entrepreneur