Olimpiadele Comunicarii reprezinta un proiect adresat studentilor care isi doresc o cariera in comunicare (publicitate, relatii publice, marketing). Proiectul consta intr-o serie de concursuri practice in care studentii simuleaza activitatea unor firme profesioniste de comunicare. Pentru asta ei lucreaza pe temele propuse de unele dintre cele mai mari companii si institutii romanesti. Comunicarea de afaceri nu este singurul domeniu in care studentii isi pot demonstra abilitatile de dialog si de gandire strategica. Proiectul include de asemenea o proba de comunicare politica, una de discurs public si una de imagine de organizatie de tineret. Pentru ca valoarea studentilor sa creasca pe piata comunicarii, circa 30 de practicieni din industria comunicarii au pus la dispozitie studentilor toate instrumentele teoretice si practice de lucru in comunicare pentru ca tinerii specialisti sa devina profesionistii de pe piata de maine. Iar companii precum Orange Romania, Alexandrion Grup Romania, Holcim, Minolta, HVB Bank, Gregory's, Western Union, le-au oferit acestora prima sansa de a lucra pentru imaginea lor in calitate de agenti de comunicare. Pe langa specialistii romani, Olimpiadele Comunicarii vin doi profesori din universitati americane, care au sprijinit initiativa Asociatiei de Comunicare Ethos de a-i pregati pe studenti pentru piata reala de comunicare. Deschiderea Olimpiadelor Comunicarii a gazduit, astfel, un invitat special in persoana prof. Dr. David Ritchey de la School of Communication din cadrul University of Akron, membru marcant al PRSA (Societatea Americana de Relatii Publice) si laureat a peste 50 de premii de excelenta in relatii publice. Festivitatea de premiere a Olimpiadelor Comunicarii de pe 29 mai, va fi deschisa de dl. Dennis Wilcox, profesor de relatii publice si director al School of Journalism & Mass Communications din cadrul San Jose State University, care va sustine un seminar pe tema "Tactici de relatii publice". Implicarea tuturor acestor personalitati are un singur scop, acela de a oferi studentilor bazele afirmarii profesionale: cunostintele practice, experienta si contactul direct cu realitatea pietei. Asa cum au demonstrat-o cele doua editii anterioare ale Olimpiadelor Comunicarii, companiile care se implica in eveniment dand temele de lucru studentilor, sunt interesate si de recrutarea celor mai valorosi participanti la concursuri. Si iata ca proiectul a dat rezultate: trei dintre premiantii din 2001 si 2002 au fost angajati de companiile pentru care au lucrat in concurs si, mai mult, proiectele pe care le-au propus au fost implementate. Pentru a atinge gradul de pregatire pe care si-l doresc, pentru a ajunge intr-un post bun in comunicare, participantii trebuie doar sa culeaga si sa fructifice oportunitatile pe care Olimpiadele Comunicarii le ofera. "Participarea studentilor la acest eveniment valoreaza cat un semestru intreg de cursuri in State" declara David Ritchey. "Este o sansa pe care studentii nu trebuie sa o piarda".
Recomandările editorilor
-
Ce spune ritmul de adopție al unui tool despre cultura organizațională
Când o companie introduce un nou tool, discuția se concentrează, de obicei, pe funcționalități, costuri și eficiență. Dar felul în care echipa îl adoptă dezvăluie ceva mult mai profund: cultura organizațională în acțiune. -
Tristul tigru | Invitație la lectură
Într‑o întâlnire cu cititorii, Neige Sinno a declarat că și‑a scris cartea de memorii, Tristul tigru, ca și cum ar fi moartă și nimeni nu o să o citească. -
Cosmina Noaghea, Union Commonwealth University, SUA: Inteligența artificială și viitorul minții la job | OPINIE
Când ați sunat ultima dată la serviciul cu clienții pentru rezolvarea unei probleme și ați vorbit cu un robot? Ați fost mulțumiți? Oricare ar fi conotația primei situații care vă vine în minte... -
România, blocată în digitalizare: Îi lipsește strategia și leadership-ul politic | RAPORT
Un raport realizat de specialiști din Estonia la inițiativa Edge Institute arată că România are un nivel scăzut de maturitate digitală – doar 3,1 din 10. Documentul evidențiază lipsa unei strategii coerente...
Leadership
-
GRAMPET Group anunță un nou director general pentru filiala din Grecia a Grup Feroviar Român
GRAMPET Group, cel mai mare grup feroviar și operator logistic privat din Europa Centrală și de Sud-Est, anunță numirea lui Klaus Kraetzschmar în funcția de Director General al filialei din Grecia a Grup Feroviar Român -
Experiențe care schimbă perspective. Cum sprijină Agrii și Asociația Ascendis formarea copiilor din programele World Vision
Educația elevilor trebuie să se întâmple și în afara orelor de la clasă. Pentru elevii din programele World Vision România, organizație care sprijină educația copiilor din zone defavorizate, taberele educaționale reprezintă o șansă de a -
Nicoleta Pantea, FAN Courier: Peste cinci ani, angajatul FAN Courier va fi mai conectat, mai bine pregătit și mai apreciat
Tehnologia a schimbat radical modul de lucru în industria curieratului, iar așteptările clienților sunt tot mai mari. Pornind de aici, FAN Courier își construiește strategia de resurse umane pe o convingere clară: oamenii și digitalizarea -
Tineri care intervin unde educația nu ajunge | Ideile noilor generații
Pentru Crina și Bianca, data de 16 martie 2024 a fost un moment important în parcursul celor două eleve de liceu care au fondat clubul de carte The Rory Bookshelf. Era ziua în care conferința