Olimpiadele Comunicarii reprezinta un proiect adresat studentilor care isi doresc o cariera in comunicare (publicitate, relatii publice, marketing). Proiectul consta intr-o serie de concursuri practice in care studentii simuleaza activitatea unor firme profesioniste de comunicare. Pentru asta ei lucreaza pe temele propuse de unele dintre cele mai mari companii si institutii romanesti. Comunicarea de afaceri nu este singurul domeniu in care studentii isi pot demonstra abilitatile de dialog si de gandire strategica. Proiectul include de asemenea o proba de comunicare politica, una de discurs public si una de imagine de organizatie de tineret. Pentru ca valoarea studentilor sa creasca pe piata comunicarii, circa 30 de practicieni din industria comunicarii au pus la dispozitie studentilor toate instrumentele teoretice si practice de lucru in comunicare pentru ca tinerii specialisti sa devina profesionistii de pe piata de maine. Iar companii precum Orange Romania, Alexandrion Grup Romania, Holcim, Minolta, HVB Bank, Gregory's, Western Union, le-au oferit acestora prima sansa de a lucra pentru imaginea lor in calitate de agenti de comunicare. Pe langa specialistii romani, Olimpiadele Comunicarii vin doi profesori din universitati americane, care au sprijinit initiativa Asociatiei de Comunicare Ethos de a-i pregati pe studenti pentru piata reala de comunicare. Deschiderea Olimpiadelor Comunicarii a gazduit, astfel, un invitat special in persoana prof. Dr. David Ritchey de la School of Communication din cadrul University of Akron, membru marcant al PRSA (Societatea Americana de Relatii Publice) si laureat a peste 50 de premii de excelenta in relatii publice. Festivitatea de premiere a Olimpiadelor Comunicarii de pe 29 mai, va fi deschisa de dl. Dennis Wilcox, profesor de relatii publice si director al School of Journalism & Mass Communications din cadrul San Jose State University, care va sustine un seminar pe tema "Tactici de relatii publice". Implicarea tuturor acestor personalitati are un singur scop, acela de a oferi studentilor bazele afirmarii profesionale: cunostintele practice, experienta si contactul direct cu realitatea pietei. Asa cum au demonstrat-o cele doua editii anterioare ale Olimpiadelor Comunicarii, companiile care se implica in eveniment dand temele de lucru studentilor, sunt interesate si de recrutarea celor mai valorosi participanti la concursuri. Si iata ca proiectul a dat rezultate: trei dintre premiantii din 2001 si 2002 au fost angajati de companiile pentru care au lucrat in concurs si, mai mult, proiectele pe care le-au propus au fost implementate. Pentru a atinge gradul de pregatire pe care si-l doresc, pentru a ajunge intr-un post bun in comunicare, participantii trebuie doar sa culeaga si sa fructifice oportunitatile pe care Olimpiadele Comunicarii le ofera. "Participarea studentilor la acest eveniment valoreaza cat un semestru intreg de cursuri in State" declara David Ritchey. "Este o sansa pe care studentii nu trebuie sa o piarda".
Recomandările editorilor
-
Cum detectezi un proces care a fost creat pentru un context care nu mai există în firmă
Unele procese continuă să ruleze în organizații mult după ce motivele pentru care au fost create au dispărut. Contextul se modifică, echipele se schimbă, prioritățile evoluează, însă anumite fluxuri de lucru rămân „agățate” în sistem, ceea ce le face să... -
Producătoarea Ada Solomon este noua președintă a boardului Academiei Europene de Film
Ada Solomon, una dintre cele mai influente figuri ale cinematografiei românești și europene, a fost aleasă președintă a boardului Academiei Europene de Film, în urma votului membrilor instituției pentru mandatul 2026–2027. -
Trenduri pe piața imobiliară din România | Ce spune Bogdan Bălașa, Director General HILS Development
Piața imobiliară din România traversează o perioadă dinamică, în care cererea pentru locuințe eficiente și bine conectate la infrastructura urbană crește constant, iar așteptările clienților și investitorilor evoluează rapid. -
STUDIU: Ascultarea activă a angajaților reduce intenția de plecare și crește implicarea
Echipele în care oamenii se simt văzuți și auziți funcționează mai bine, rămân mai mult timp în companie și generează rezultate superioare. Concluzia apare în studiul aflat la baza indicatorului Net Connected Score.
Leadership
-
Gențiana Avrigeanu pleacă de la conducerea Camerei de Comerț Elveția-România după 22 de ani
Gențiana Avrigeanu, liderul care a coordonat timp de 22 de ani Camera de Comerț Elveția-România, a plecat de la conducerea organizației. -
Deloitte îl numește pe Răzvan Ungureanu în rolul de Partener Coordonator al practicii de Audit și Servicii conexe
Deloitte România îl numește pe Răzvan Ungureanu, Partener Audit cu peste 17 ani de experiență în domeniu, în funcția de Partener Coordonator al practicii de Audit și Servicii conexe, din luna decembrie 2025 -
Ioana Nicolaie, scriitoarea care dăruiește cărți și șanse la visare copiilor din medii defavorizate
Din iubire pentru literatură, dar mai ales pentru semeni, a început în urmă cu 7 ani să doteze biblioteci școlare cu volume noi. -
Estera Anghelescu, Kaufland: Generația Z nu mai acceptă joburi doar pentru a avea un loc de muncă, ci caută sens
Tinerii caută joburi care să le ofere sens, dincolo de stabilitate și beneficii financiare, iar acest lucru se aplică inclusiv în domeniul retailului.