Excelența în business poate fi atinsă doar prin respect. Acesta este unul dintre principiile organizației Edenred, unde respectul începe cu oamenii. Pentru că, este convinsă Raluca Tufeanu, Human Resources and Internal Communication Director Edenred România, un angajat mulțumit este un angajat creativ, inovativ și productiv. În interviul pe care l‑a acordat publicației noastre, Raluca ne‑a vorbit despre adevăratele valori care fac o organizație să vibreze, despre obiectivele atinse chiar și pe timp de criză, dar, mai ales, despre ce înseamnă siguranță și încredere într‑un colectiv care lucrează în sistem mixt. Ce a însemnat, concret, pentru tine, în acest ultim an, „Îmi pasă de tine!”? E mai degrabă dificil să lucrezi mereu de acasă, iar atunci când ești la birou să menții distanța față de colegi. Este cu atât mai importantă asigurarea unui mediu sigur și plăcut de lucru pentru echipe. Dincolo de productivitate, performanță, investiții și strategii, oamenii de HR trebuie să se preocupe de adevărata valoare a unei companii: resursa umană. Înainte de toate, calitățile profesionale și personale, angajamentul, loialitatea faţă de cultura de organizație sunt acele elemente fine ce ridică sau coboară un business, indiferent de mărimea lui, domeniul de activitate sau comunitatea în care performează. Un profesionist în HR nu urmărește, în primul rând, rezultate financiare pozitive, ci și să aibă oameni bine pregătiți, implicați și care să se identifice cu valorile și vibe‑ul companiei. În ultimul an, le‑am spus colegilor „îmi pasă de tine” prin întâlniri one‑to‑one în care ne‑am concentrat mai puțin pe muncă și mai mult pe familie, sănătate și cum fac față situaţiei. Starea lor de spirit a fost prioritară și am vrut să înțeleg de ce are nevoie fiecare dintre ei pentru a reuși și, astfel, să putem crea condiții în care să poată fi la cel mai bun nivel al lor, indiferent dacă lucrează remote sau de la birou. Un alt obiectiv a fost să‑i încurajez să gândească strategic, să vină cu propriile soluții – dacă un lucru pare că funcționează pentru majoritatea echipei, nu ne oprim din a aduna idei de bune practici de care ar putea beneficia echipa sau chiar întreaga companie. Cu atât mai mult cu cât oamenii lucrează de acasă și taskurile profesionale nu mai pot fi delimitate cu ușurință de cele familiale, am continuat să le reamintim de importanța pauzelor de prânz, atât propriilor angajați, cât și beneficiarilor soluţiilor noastre. Ca lider, care crezi că este „lucrul” cel mai de preț pe care l‑ai oferit oamenilor tăi? Siguranță. Consider că în orice companie, siguranța și grija față de sănătatea angajaților săi trebuie să fie prioritare. De aceea, Edenred a oferit posibilitatea de a lucra de acasă, acolo unde acest lucru a fost posibil și, concomitent, am implementat cele mai înalte standarde de protecție împotriva COVID‑19 în interiorul companiei. Ce măsuri/decizii efective ai luat pentru a te îngriji de sănătatea lor fizică? Echipele noastre lucrează într‑un sistem hibrid, parțial acasă, parțial la birou, tocmai pentru ca numărul de angajați prezenți simultan în birou să fie menținut la minimum pentru siguranța noastră, a tuturor.  Încă de la începutul pandemiei, imediat ce a fost posibil, ne‑am concentrat toate eforturile pentru a primi cât mai rapid certificatul SafeGuard oferit de Bureau Veritas, lider global în testare, evaluare, inspecție și certificare. Ne‑am asigurat, astfel, că evităm riscul de îmbolnăvire și că atât colegii noștri, cât și partenerii și colaboratorii cu care intrăm în contact sunt în siguranță. Dar mentală și emoțională? Suntem cu toții uniți de aceleași valori și de dorința de a menține vibrația pozitivă a echipei în toate acțiunile noastre, iar acest lucru este posibil doar când angajații sunt mulțumiți și simt că au un echilibru între viața profesională și personală.  Astfel, am mutat întâlnirile din offline pe grupul intern de pe Facebook și cel comun de pe Microsoft Teams, unde încurajăm echipele să se cunoască mai bine între ele și să rămână conectate dincolo de taskurile cotidiene. La Edenred ne‑am făcut un obicei să bem cafeaua „împreună” în online, în cadrul unui eveniment popular în rândul echipelor.  Iar anul trecut, în plină pandemie, am sărbătorit cu toții 1 Mai la Vama Veche. E adevărat că a fost un eveniment virtual, dar ne‑am străduit să menținem vibe‑ul unui party pe plajă și a ieșit o întâlnire cu totul inedită, pe care sperăm să o replicăm, cât mai curând, de data asta, chiar în Vamă. Dar financiară? Excelența în business poate fi atinsă doar prin respect. Acesta este unul dintre principiile noastre. De aceea, la Edenred respectăm fiecare om din echipă, îi apreciem meritele și acest lucru se vede în pachetul de beneficii pe care îl oferim tuturor angajaților noștri.  Nu numai că l‑am menţinut pe parcursul pandemiei, dar l‑am și suplimentat. Pe lângă planul tradițional de beneficii, angajații au avut libertatea de a alege ce își doresc dintr‑o gamă și mai mare de servicii din singura platformă de beneficii flexibile din România, Benefit, o companie Edenred. Practic, de la începutul anului trecut și până acum, numărul de beneficii unice disponibile în platformă a depășit 4.300 de oferte, multe având legătură cu achizițiile în mediul online, serviciile medicale pentru angajați și familiile lor, dar și vacanțe în România. Dacă ai avea la dispoziție trei cuvinte prin care să exprimi răspunsul oamenilor tăi la aceste măsuri/decizii, care ar fi acelea? Încredere. Siguranță. Respect. Care e „lucrul” cel mai de preț pe care l‑ai primit, în acest ultim an, din partea oamenilor tăi, a organizației tale? Încrederea în a continua împreună misiunea noastră pe care am început‑o în România, de a oferi soluții care îmbunătățesc eficiența organizațiilor și măresc puterea de cumpărare a salariaților. Anul trecut ne‑a arătat  tuturor că adevărata valoare a unei  echipei unite se vede mai ales în perioade  de criză ‑ suntem mai puternici în echipă  și succesul nu se lasă așteptat, dacă  reușim să comunicăm eficient nevoile  noastre. Cum ai reușit, în acest an atât de dificil, să‑ți ții oamenii implicați, angajați, motivați,    dedicați businessului? Să ții oamenii împreună, motivați,  conectați cu organizația a fost una dintre  cele mai mari provocări ale acestui ultim  an.  COVID‑19 a avut un impact semni‑  ficativ în ultimul an și va continua să  perturbe economia, viața profesională  și cea personală. Lucrul la distanță va  fi ceva obișnuit pentru echipele noastre  într‑un viitor previzibil.  Chiar dacă telemunca poate avea  rezultate benefice, așa cum am văzut  deja, și aici aș enumera productivitatea  crescută, satisfacția angajaților și  un echilibru mai bun între viața  profesională și viața personală, totuși,  perioadele prelungite de lucru la distanță  pot influența negativ starea generală  de sănătate a angajaților. De aceea, în  Edenred, pentru a ne asigura că angajații  sunt motivați, implicați și își mențin  ridicat moralul, am știut de la început că  este esențial să avem grijă de bunăstarea  generală a echipelor.  Mai mult decât atât, am pus  comunicarea pe primul loc și am  menținut toate canalele deschise. Nu  cred că poți avea angajați motivați și  dedicați businessului fără o comunicare  empatică și eficientă, despre care  consider că este vitală. Care sunt valorile și principiile  care v‑au ușurat misiunea de a  rămâne și performa împreună? În Edenred, ne‑am construit o echipă  empatică și autonomă, două principii  la care ținem foarte mult și care ne  facilitează dezvoltarea business‑ului,  simţim că facem parte dintr‑o echipă  unită de valori comune.  Mai mult ca oricând, anul acesta,  vom acorda prioritate inițiativelor de  diversitate și incluziune, urmărind să  atragem în echipa Edenred colegi de  vârste diferite, care au competențe  diverse, niveluri diferite de experiență  și pot aduce abordări cu totul noi, în  spiritul valorilor noastre.  Diversitatea, dreptul la respect și  demnitate umană sunt principiile cheie  ale politicii Edenred privind resursele  umane. Un mesaj pentru oamenii tăi... „Îmi pasă, în primul rând, de echipă!”  ‑ în practică, a însemnat grijă sporită  pentru siguranța fizică, sănătatea  emoțională și financiară a fiecărui om  din organizație, indiferent de rolul lui.  Ne interesează starea fiecăruia, pentru  că un angajat fericit este un angajat  creativ, inovativ și productiv, dar și o  sursă de inspiraţie pentru cei din jur.  Facem parte cu toții din aceeași echipă,  iar împreună ne sprijinim să găsim  cele mai bune soluții, și acasă, și la  birou. Pentru că în Edenred, credem că  legăturile adevărate reprezintă o putere  de neoprit.

Acest articol este preluat din ediția print a Revistei CARIERE nr. 272 Pentru abonare, click aici