Termenul Executive Briefing este un concept destul de folosit pe piata vestica. In sine, denumirea poate sugera "ceva scris pe scurt", "ceva schematic si la obiect". Executive Briefing (EB) este o varianta de a te prezenta in scris, foarte pe scurt si la obiect, atunci cand doresti sa aplici pentru un job aparut in publicitate. Aceasta forma schematica se poate incadra fie intr-un mail transmis inaintea CV-ului propriu-zis, fie intr-o scrisoare de intentie. Nu tine loc de CV, ci face o rezumare la maximum a calitatilor si a experientei tale profesionale.
Care este utilitatea unui EB? Nu de putine ori, angajatorul, confruntat cu stive de aplicatii venite in urma unui anunt in presa sau on-line, in incercarea de a le sorta cat mai rapid si de a le pune in ordinea "foarte bun>>, "bun>>, "de luat in considerare>> sau "respins>>, poate rataci din neatentie si din lipsa de timp aplicatii cu adevarat valoroase in categoria "respins>> sau "de luat in considerare>>, care intotdeauna vor sta la baza teancului de CV-uri, si nu deasupra. Angajatorul nu are uneori timpul necesar sa citeasca tot CV-ul, mai ales cele stufoase, si se rezuma la a arunca un ochi pe prima pagina sau pe partea de sus a paginii 1, la rubrica "Educatie>>.
De asemenea, putem intalni angajatori care nu au un departament specializat de HR sau personal cu skills-uri de intervievare, astfel ca un EB le-ar usura enorm munca si i-ar face sa inteleaga mai rapid si usor cine esti, ce stii sa faci si cat de bine te incadrezi in profilul cautat. Se evita, astfel, timpii morti din cadrul interviului, intrebarile care nu-si ating scopul sau intrebarile care pot parea candidatului prea dure, prea necizelate sau indiscrete. Printr-un EB avut la indemana, te poti asigura ca intervievatorul afla "dintr-un ochi>> tot ce este interesat sa stie despre tine legat de jobul postat si abia apoi sa intre in detaliile CV-ului.
Pentru fiecare job la care aplici, trebuie sa elaborezi un
EB separat. Pentru asta, este important sa citesti cu atentie anuntul si/sau fisa
postului. Trebuie sa-ti notezi pe o coala de hartie fiecare cerinta din anunt -
pe o coloana in dreapta - iar in stanga sa lasi loc pentru o alta coloana,
paralela cu prima. Prima se va intitula <
Acest EB poate fi transmis singur sau odata cu CV-ul. Astfel, vei demonstra angajatorului sau companiei de recrutare ca ii respecti, ca nu aplici fara sa ai legatura cu jobul, ca ai capacitatea de sistematizare si vezi esentialul dintr-o problema. Fiind concis si la obiect, arati ca ai tot dreptul sa fii luat in considerare pentru un interviu, neexistand intr-o prima faza motive de respingere. EB ii ajuta cel mai mult pe aceia care in mod constant nu primesc nici un raspuns de la companiile unde au aplicat, desi corespund cerintelor din anuntul publicitar.
Daca arati pe o jumatate de pagina ca te incadrezi perfect in profilul job-ului, ai sanse aproape garantate sa fii macar sunat de catre intervievator si ca CV-ul tau sa stea in varful teancului de aplicatii de pe biroul angajatorului sau al companiei de recrutare.