Asta înseamnă că, la început, tu ești cel care asigură necesarul de hartie A4 pentru imprimantă și copiator, capsatoarele, săpunul lichid, prosoapele de hârtie, ceaiul și cafeaua.
Consumabilele și dotările care nu trebuie să lipsească de la locul de muncă și pentru care trebuie să pregătești lista de cumpărături sunt, însă, mult mai numeroase. Este și motivul pentru care, între atâtea sarcini și obligații, mulți antreprenori le descoperă adesea lipsa din birou, uitând să le achiziționeze. Pare un detaliu minor, însă absența sau proasta funcționare a elementelor de logistică creează frustrare și afectează considerabil productivitatea și nivelul de motivație al angajaților.
Ce trebuie să se regăsească pe lista ta de cumpărături pentru birou - dacă ești un antreprenor aflat la început de drum sau dacă deții un business de mici dimensiuni - și uiți frecvent să cumperi:
Consumabile pentru birou și sălile de meeting
Dacă mobilierul, flipchart-ul și whiteboard-ul sunt gata instalate, poți trece pe listă următoarele:
Instrumente de scris, inclusiv markere și corectoare
Hârtie pentru imprimantă și copiator
Capsatoare
Perforatoare
Agrafe și clipsuri
Plicuri
Sticky notes
Etichete autocolante
Bibliorafturi
Mape și dosare din plastic
Foarfecă
Coș de gunoi
Vas pentru flori
Consumabile pentru baie
Aici, regula este simplă: te poți inspira din dotările băii de acasă - minus raftul pentru produse cosmetice - și înlocuiești prosoapele din material textil cu cele din hârtie. Iată ce nu trebuie să lipsească din baie:
Odorizant
Hârtie igienică
Prosoape de hârtie
Săpun lichid
Dezinfectant pentru mâini
Produse de curățare a băii
Trusă de prim ajutor
Lista pentru bucătărie
Dacă ai achiziționat deja mobilierul, dozatorul de apă cu sistem de filtrare și compresor pentru răcire, espressorul, fierbătorul sau presa pentru cafea și pentru infuzia de ceai, este momentul să te ocupi de accesorii și consumabile:
Tacâmuri, veselă și seturi de cești
Zahăr și îndulcitori
Sare, piper și alte condimente
Creamer sau lapte pentru cafea
Capsule de cafea și plicuri de ceai
Șervețele și prosoape de hârtie
Detergent pentru vase
Medicamente sigure, de uz general
Cu toate că acestea sunt produsele cele mai utile, de bifat pe listele de cumpărături săptămânale sau lunare, amenajarea și echiparea unui birou trebuie să țină cont și de personalitatea antreprenorului, a angajaților și chiar a businessului în sine. Personalizează cât mai mult, prin logo sau alte elemente de identitate vizuală, chiar și atunci când alegi consumabilele, sau selectează două-trei culori complementare, care să armonizeze spațiul de lucru cu cel de la baie, bucătărie și din lobby.
Sursa foto: Shutterstock