Primele puncte colorate pe care le vezi după ce ieşi din Crevedia, la un pas de Bucureşti, sunt acoperişurile portocalii ale punctelor de observaţie de pe cel mai nou circuit de pilotaj şi conducere defensivă din România. Puţini bănuiesc că aici se deschide, în câteva săptămâni, cel mai complex autodrom din Europa de Est. A fost ideea nebunească a unui singur om, pusă pe hârtie, apoi în practică, pe un teren de 12,5 hectare, împreună cu oameni care au încredere în campion.




Cel mai mare autodrom din Europa de Est
Ideea s-a născut acum ani şi ani, cu ceva timp înaintea celor opt titluri de campion al României la raliuri. Plecat de pe traseul automobilistic, autorul ei a intrat pe un alt traseu, şi el câştigător.




În cel mai nou număr al Revistei Cariere, aflați povestea unui pilot campion pe traseul de raliu, a unui profesor de pilotaj și conducere defensivă și, în fine, a antreprenorului care construiește o afacere de succes. Una și aceeași persoană - Constantin "Titi" Aur, aflat la o nouă linie de FINISH - centrul de cercetare Academia Titi Aur.

Din 90, de când am revenit în ţară, m-am gândit la tot felul de variante, dar de câte ori era o ocazie să cumpăr teren, n-am avut curajul - probabil deveneam un fel de Becali cu câte ocazii au fost. Am avut tot felul de tentative să cumpăr teren ca să fac o şcoală de pilotaj, dar toţi banii mergeau atunci în maşini de curse. Nu ştiu ce se întâmpla dacă aş fi cumpărat teren atunci şi ce latifundiar ajungeam… Cert este că am făcut şcoală de pilotaj. Începând din 90-91 i-am tot învăţat pe unii, pe alţii, diferite lucruri; unii sunt mari campioni acum - Bogdan Marişca, Danny Ungur, oameni care au învăţat de la mine. Cât privește conducerea defensivă, ea m-a găsit pe mine, și nu invers.
Povestea completă o poți citi în noul număr Cariere.
Te invităm să cumperi revista sau să îți faci un abonament.

Numărul 219 al Revistei Cariere le este dedicat sportivilor, pe care i-am aplaudat ani la rând de-a lungul campionatelor naţionale, europene, mondiale, care și-au transformat apoi activitatea în antreprenoriat de succes în România. Au izbândit în competiţie, ne-au bucurat inimile şi ne-au ridicat ţara la standarde înalte, dar când gloria momentului şi vremea competiţiilor a trecut, au ştiut că trebuie să meargă mai departe. Cei mai buni dintre ei au construit pe bazele ridicate prin sport, au creat noi nume şi noi branduri. Ei sunt adevăraţii învingători la probele sportului şi ale vieţii, aici, în România.

În viaţa de antreprenor, probele trecute de Titi Aur se numesc „prima şcoală de conducere defensivă din România” şi „cel mai mare autodrom din Europa de Est”. În cazul lui Mihai Leu, vorbim de competiții și raliuri organizate în toată țara. Axell Farcaș nu a renunțat la tenis, ci l-a transformat în afacere cu echipamente. Doar Loredana Dinu a schimbat macazul dinspre sport cu afacerea sa, îndreptând-o către aplicațiile mobile, în timp ce revenea pe planșă.

FOTOGALERIE. În vizită la Academia Titi Aur (Foto: Ella Moroiu)


Under construction / Making Of:





100.000 de cauciucuri înconjoară pistele de pilotaj și conducere defensivă




În mașină cu Titi Aur




În mașină cu Titi Aur, modul extrem (Foto: Daniel Tolea / Paparatzi.ro)




Mașinile aproape zburătoare ale lui Titi Aur












În fine, mașina de suflet a lui Titi Aur, suspendată în holul de intrare al Academiei