În perioada analizata de INS întreprinderile mari cu 250 salariați și peste,au fost mai inovatoare decât întreprinderile mici și mijlocii (IMM-uri), respectiv cu 10-249 salariați. Rezultatele provizorii ale cercetării statistice privind inovația arată că, în perioada 2012-2014, în rândul întreprinderilor din mediul de afaceri, ponderea întreprinderilor care au introdus sau au implementat produse, procese, metode de organizare sau metode de marketing, noi sau îmbunătățite semnificativ a fost de 12,8%, în scădere cu 7,9 puncte procentuale față de perioada 2010-2012.
'Din rândul acestora, 6,3% au fost întreprinderi care au aplicat numai metode noi de organizare sau de marketing, în timp ce 3,5% au fost întreprinderi care au introdus sau implementat numai produse și/sau procese noi sau îmbunătățite semnificativ. Din numărul total de întreprinderi 3,0% au introdus atât produse și/sau procese noi cât și metode de organizare și/sau de marketing noi sau îmbunătățite semnificativ', se arată în document.
Conform INS, atât în industrie cât și în servicii, s-a înregistrat o scădere a potențialului inovator al întreprinderilor. În sectorul industriei, scăderea a fost de 9,8 puncte procentuale (de la 22,4%) iar în cel al serviciilor scăderea este mai mică, cu 5,7 puncte procentuale, de la 18,8% în perioada 2010-2012 la 13,1% în perioada 2012-2014.
INS: Doar 6,3% dintre firme au aplicat metode noi de organizare sau marketing
Dana Badea