Educaţia financiară, diferenţiată pe grupe de vârstă. Copiii şi liceenii urmând să fie antrenaţi să se gândească la nevoia de economisire. Sau la necesitatea de a-şi calcula singuri sursele de venit şi cheltuielile. Este posibil în România? Se pare că da.
Elevii din Cluj vor lua parte la un proiect pilot derulat de Inspectoratul Şcolar Judeţean împreună cu o bancă comercială. Scopul este acela de a structura un modul de educaţie financiară. Care să poată fi adaptat la diversele vârste ale copiilor, de la şcolari la liceeni. Dar şi la mediul din care provin - urban sau rural, precum şi la profilul pe care îl urmează. Proiectul are o perioadă de implementare de 5 ani. În primele luni ale anului viitor va avea loc instruirea profesorilor, iar din semestrul al doilea vor fi introduse cursurile de educaţie financiară, în cadrul orelor opţionale.
O nouă materie opţională
"Scopul este familiarizarea copiilor cu toate aspectele unei educaţii financiare. Care, normal, va fi adaptată de la copilul de grădiniţă la copilul din gimnaziu sau din liceu, de la cele teoretice la cele industrial. Acest proiect pilot va fi făcut pe 10 şcoli în primăvara următoare. În aşa fel încât, din septembrie 2019, să putem să oferim copiilor, ca şi o nouă materie opţională, educaţia financiară. Alături de educaţia juridică, considerând că este absolut necesară pentru educaţia lor", a declarat joi, într-o conferinţă de presă, inspectorul general al IŞJ Cluj, Valentin Cuibus, citat de către DC News.
Pornind de la cei cinci lei pe care îi primeşti de la bunica atunci când eşti mic
Potrivit reprezentanţilor BCR, materia pregătită pentru aceste cursuri de educaţie financiară este diferenţiată pe grupe de vârstă. "În programul <Şcoala de bani> sunt principii pe care încercăm îi învăţăm pe elevi. Că trebuie să ştie câţi bani au. Pornind de la cei cinci lei pe care îi primeşti de la bunica atunci când eşti mic. Sau că este primul salariu - sau cum îi cheltuie. Niciodată, oamenii nu ştiu pe ce îşi dau banii. După care trebuie să conştientizăm cu toţii că sunt şi momente delicate. Apar tot felul de evenimente care ne influenţează viaţa financiară foarte mult. Sunt evenimente fericite sau nefericite, dar toate, dacă nu le luăm în calcul pot avea o influenţă mare asupra vieţii noastre financiare". Astfel a explicat Nicoleta Deliu, responsabilul cu comunicarea al proiectului din partea băncii.
Una dintre ambiţiile proiectului este, potrivit coordonatorilor acestuia, aceea de a-i învăţa pe cei mici că pot face mai mult. Cu resursele de care dispun și cu mai multă planificare.
90% dintre activitățile de back office din industria de externalizare a proceselor de afaceri pot fi acum automatizate, potrivit raportului „Reimagining Business Processes with AI”, lansat de Parseq.
Tinerii din Generația Z trăiesc cu un nivel ridicat de stres și anxietate, cauzat în principal de incertitudinea legată de viitor și de lipsa controlului asupra evenimentelor imprevizibile.
Pachetele de beneficii oferite angajaților au devenit din ce în ce mai sofisticate în ultimii ani, iar în cadrul companiilor locale aproape că există o competiție în ceea ce privește numărul de inițiative de wellbeing.
Numele Sephora este, în sine, o declarație despre frumusețe. El derivă din grecescul séphos – „frumusețe, eleganță” – și din numele biblic Zipporah (Sepphōra), soția lui Moise, descrisă în scrierile vechi ca fiind o femeie remarcabil de frumoasă.
Sărbătorile de iarnă transformă orașele României într-un spectacol de lumină, culoare și tradiție. Târgurile de Crăciun devin puncte de atracție pentru localnici și turiști deopotrivă și oferă o combinație perfectă între tradiții vechi, delicii gastronomice și atmosferă festivă.
Consumatorii sunt tot mai atenți la calitate, la sustenabilitate și la povestea din spatele fiecărui brand. Moda românească trece printr-o schimbare subtilă, dar profundă.