- Cât de bine dormiți? Aveți în mod regulat cel puțin opt ore de somn?
- Care este modul vostru de a mânca? Sunteți adesea prea stresați să mâncați sau aveți tendința de a mânca prea mult?
- Vă simțiți în siguranță acasă și la serviciu?
- Problemele de sănătate ale angajaților. Locurile de muncă toxice duc la epuizarea, oboseala și îmbolnăvirea angajaților datorită nivelurilor ridicate de stres care dăunează organismului. Dacă oamenii își iau concediu medical sau mai rău, muncesc când sunt bolnavi, este un semn bun al unui mediu de lucru toxic.
- Șefi narcisiști. Superiorii îți cer ca mereu să fii de acord cu ei, să le spui că au dreptate și să simtă că sunt deasupra regulilor. Se așteaptă ca toți ceilalți să fie perfecți, în timp ce ei pot îndeplini standarde mai joase.
- Entuziasm puțin sau deloc. Uită-te prin birou. Este cineva fericit să lucreze acolo? Zâmbește cineva? Sunt conversațiile pozitive și optimiste? Vorbește cineva? Un "nu" la aceste întrebări este egal cu toxicitatea.
- Lipsa comunicării sau comunicarea negativă. Tu și ceilalți nu obțineți informațiile necesare pentru a vă face treaba. Lucrați din greu fără feedback pozitiv și fără recunoaștere și s-ar putea chiar să vi se spună să vă bucurați că aveți un loc de muncă.
- Fluctuații mari de personal. Când mediul de lucru nu are nimic de oferit, decât disfuncționalități, moral scăzut și îmbolnăviri, oamenii vor începe să plece pentru a găsi o situație mai bună. Dacă observați o rată ridicată a fluctuației de personal în compania sau în departamentul vostru, luați-o drept semn al unui loc de muncă toxic.
- Șușoteli, bârfe și zvonuri. Toți par a fi pentru ei înșiși și nu există prietenii veritabile în rândul angajaților. Există o mulțime de lupte și paranoia, precum și bârfe și zvonuri.
- Găsiți oameni care se simt la fel ca voi. Dezvoltați prietenii cu oameni care se simt la fel. Speranța este că veți avea grijă reciproc unii de alții și că vă veți împărtăși orice veste.
- Faceți ceva după muncă, care poate ajuta la ameliorarea stresului. Mergeți la sala de sport, faceți reparații acasă sau învățați o nouă abilitate. Cheia este să vă asigurați că aveți o viață împlinită în afara muncii, pentru a vă putea lupta împotriva dramei de la 9 am la 5 pm.
- Creați-vă liste cu ce aveți de făcut, pentru a vă menține timpul ocupat. O listă vă poate ajuta să rămâneți concentrați asupra sarcinilor, nu asupra atmosferei toxice, și vă oferă în fiecare zi un motiv de a continua.
- Arhivați tot ceea ce faceți. Salvați-vă e-mailurile și notați-vă comentariile și deciziile de la întâlniri, apeluri telefonice și orice persoană care interacționează cu voi. Dacă trebuie să depuneți o plângere, veți avea nevoie de dovezi pentru a vă susține reclamația.
- Începeți strategia de plecare. Este posibil ca lucrurile să se îmbunătățească la locul de muncă, caz în care ar putea fi logic să stați. Cu toate acestea, în timp ce așteptați, începeți să vă căutați un nou loc de muncă. Acest lucru vă va ajuta să rămâneți pozitivi atunci când lucrurile devin dure.