- Cum vorbesc clienții mei în social media?
- Cum arată conversațiile din jurul competiției?
- Care sunt întrebările frecvente care apar și cum pot crea conținut util în jurul acestora?
Cum aflu ce gândesc utilizatorii/clienții mei?
Marilena Ispas
Asta e întrebarea cu răspunsurile cele mai valoroase pentru business, într-o lume în care a fi user-centric (centrat pe utilizator) e un avantaj competitiv.
Evident, soluția ideală este să poți face cercetare calitativă — interviuri cu cei mai „buni” clienți (power users), cu cei care nu îți mai folosesc produsul/serviciul, cu cei care abia au început să îți folosească produsul/serviciul (new users) etc. pentru a afla de ce, când, cum folosesc produsul tău.
Dacă resursele sunt limitate și acest lucru e mai greu de obținut, iată câteva tactici de cercetare care să te ajute să ajungi la informația de mai sus:
Interacțiunile în social media
Fiecare comentariu sau direct message este un prilej de a cere feedback și a înțelege mai bine cine este audiența ta, ce așteptări are de la business-ul tău, cum îți folosește produsul etc.
Mai mult decât atât, pe lângă a profita de interacțiunile cu clienții sau potențialii clienți pentru a le înțelege nevoile, ascultarea activă (social listening) este o altă tactică utilă și la îndemână.