1. Cere recomandări viitorului angajat
Un pas critic în angajarea unor persoane noi este verificarea lor. Nu contează cu cât talent se laudă sau ce experiență bogată au trecut în CV, dacă nu spun adevărul. O verificare ar trebui să includă:- Fostele locuri de muncă, dacă chiar a fost angajat acolo și dacă au fost probleme;
- Cazierul judiciar, poți cere candidatului să îl prezinte la interviu;
- Informații din online, profile pe site-uri de socializare, deoarece vei putea afla detalii despre gusturile lui, despre preferinte și despre stilul de viață.
2. Oferă beneficii angajaților
Dacă angajații tăi actuali sunt mulțumiți de jobul lor, vor vorbi despre asta cu prietenii lor și cu alți posibili viitori angajați. Când construiești un mediu de lucru plăcut și angajații se bucură în fiecare zi să fie la muncă, vor lucra eficient și performant și vor crește valoarea companiei. Mai mult, pentru a atrage noi angajați dar și a-i menține fericiți pe cei existenți, ar trebui să le identifici nevoile și să le oferi o serie de avantaje. Pentru a-i convinge pe cei mai buni oameni din domeniu să lucreze pentru tine, nu mai e îndeajuns să oferi un salariu decent și asigurare medicală. Astfel, poți oferi beneficii angajaților precum bonusuri, abonamente la săli de sport și pensii private.3. Folosește metode alternative de intervievare
Deseori, nu se obțin cele mai bune rezultate printr-un interviu standard, în care un angajator îi pune aceleași întrebări, cum ar fi „unde te vezi în cinci ani?” unui intervievat emoționat. Prin folosirea unor metode alternative de interviu, descrise de cei de la recruitloop.com, vei reuși să îți dai seama mai bine dacă cel venit la interviu s-ar integra la locul tău de muncă:- Încearcă un interviu de grup, unde să fie prezenți și angajați actuali;
- Testează potențialii angajați prin probe practice;
- Nu pune întrebări ipotetice, ci axează-te pe analiza comportamentului din trecut.