Marcel Proust spune că  "adevărata călătorie constă nu în a căuta noi peisaje, ci în a privi cu alți ochi”. În zilele noastre, companiile cu cel mai mare succes nu sunt cele care-și depășesc competitorii, ci cele care redefinesc condițiile și peisajul competiției prin deschiderea la și adoptarea de idei noi. Asta înseamnă, desigur, că liderii cei mai buni văd lucruri pe care alții nu le văd. Să privești și să vezi altfel nu e atât de ușor pe cât pare, mai ales când e vorba de lideri care au la activ mulți ani în aceeași companie sau în același domeniu. Adeseori, fără să aibă această intenție, liderii cu experiență permit ca ceea ce știu să le limiteze accesul către ceea ce nu știu și să le îngrădească felul în care își imaginează viitorul. De aceea este foarte important ca liderii să-și vadă compania cu ochi proaspeți – ceea ce presupune să-și privească și munca cu ochi proaspeți. Arta are un rol important în acest sens, pentru că este un foarte bun instrument de lărgire și diversificare a perspectivei. Richard Tuttle crede că „rolul artistului este să le ofere oamenilor ceva de văzut, nu ceva de privit” și că „unul dintre cele mai importante roluri ale artei este acela de eliberare a gândirii și de reînnoire”. Robert Henri spune că „sub toate aparențele există un curent subteran” – este vorba de principiile și legile fundamentale ale ordinii, frumuseții și funcționalității, pe care artistul adevărat le simte, le percepe și le redă în arta sa. Iar pentru asta e nevoie „să fii intens conștient de umanitatea ta” și să ai „o neobișnuită forță a gândirii”. Georgia O'Keeffe, care pictează acea parte a florilor pe care oamenii nu o pot vedea, pentru ca oamenii să o poată privi, spune că „e nevoie de timp pentru a vedea, la fel cum e nevoie de timp pentru a avea un prieten”. Un exercițiu interesant menit să-i stimuleze pe lideri să privească realitatea cu alți ochi are loc în Providence, la muzeul Rhode Island School of Design, în cadrul unui eveniment anual denumit