Doar 13% dintre aceștia spun că nu le utilizează, însă plănuiesc să le utilizeze în perioada următoare (procent în scădere de la 28% în 2014). Procentul celor care nu folosesc rețelele de socializare și nici nu intenționează să le folosească pentru promovarea companiei este în scădere de la 13% în 2014 la 11% în 2015.
23% dintre companii folosesc, în medie, rețelele de socializare de 2-3 ani, urmate de 20% dintre companiile respondente care spun că utilizează social media de 1-2 ani. La celălalt capăt al scalei de măsurare sunt 22% dintre companii care spun că utilizează social media de mai mult de 4 ani.
Așa cum probabil intuiți, Facebook este platforma „vedetă” care conduce în clasament cu 92% în 2015, în coborâre cu un procent față de 2014. La nivel global, Facebook conduce cu 93%. În România, doar LinkedIn a înregistrat o creștere semnificativă de 14%.
Companiile şi strategiile pentru social media
În 2015, 44% dintre respondenți spun că au avut o strategie cu privire la rețelele de socializare la nivelul echipei de marketing, comparativ cu 46% în 2014, iar 21% au această strategie integrată chiar la nivelul întregii companii, față de 19% în 2014.Totuși, comunicarea prin social media este de 1-5 ore săptămânal pentru 58% dintre companii, în creștere cu 4 procente față de 2014. Comunicarea în acest mediu se face de departamentul de marketing, procent în scădere, de la 51% în 2014 la 46% în 2015.
Așadar, firmele într-un procent de 75% își administrează singure campaniile prin social media, în creștere cu 11% față de anul 2014 și tot mai puține (în scădere de la 14% în 2014 la 6% în 2015) apelează la servicii externe.
Pentru creșterea vizibilității prin ”sponsored ads”, companiile utilizează cel mai frecvent Facebook (74%), Google (47%) și LinkedIn (30%).
Tot din studiu aflăm că majoritatea companiilor, 46%, obișnuiesc să-și externalizeze partea de design și dezvoltare, dar nu obișnuiesc să-și măsoare randamentul investițiilor în social media.
Analiza a fost realizată în perioada 3-20 noiembrie 2015, pe un chestionar de 28 de întrebări la care au răspuns 270 de reprezentanți ai unor companii importante din România.