„Îmi voi aminti întotdeauna de marea plimbare pe care un prieten a organizat-o pentru a-și sărbători ziua de naștere. Ne-am împărțit în două grupuri și am hotărât să ne întâlnim într-un sat îndepărtat pentru a lua prânzul. <Știu drumul> a spus un membru al grupului nostru, un distins ambasador, <urmați-mă>. A plecat brusc în timp ce noi vorbeam încă“…
Așa scrie în una dintre marcantele sale cărți Charles Handy – cel definit drept unul dintre cei mai mari gânditori ai ultimelor decenii, unul dintre cei mai mari vizionari britanici în materie de management şi un keynote speaker remarcabil. El a dezvoltat o teorie, ale căror principii au fost aplicate deja cu succes de Steve Jobs, părintele Apple, și Sir Alex Ferguson, managerul Manchester United. Și anume: Pentru a merge înainte în multe aspecte ale vieții, nu doar în business, este necesar să te schimbi radical, să pornești pe un curs nou, care va fi diferit de cel existent, înainte să ajungi în vârf.
O nouă paradigmă
"Deseori este nevoie de o nouă paradigmă, de o nouă curbă, care să adopte o altă perspectivă asupra viitorului și a business-ului tău", spune Handy („The Second Curve”/ “A doua curbă”). Aplică ideea celei de-a doua curbe unei serii de probleme: de la capitalism şi guvernare până la educaţie şi definiţia vieţii bune.
Practic, e nevoie de reinventare din timp, pentru a anticipa provocările viitorului. Iar în acest sens, întâmplarea cu domnul care a plecat brusc, relatată mai sus, nu e întâmplătoare. Adeseori Handy dă exemplul lui Steve Jobs, care până să dea lovitura cu calculatorul Macintosh plănuia să pătrundă la momentul potrivit și în alte domenii. În muzică, prin intermediul iPod-ului, în telefonie, prin iPhone sau în revoluționarea lume a tabletelor, prin iPad. La rândul lui, Sir Alex Ferguson, legendarul manager al Clubului de Fotbal Manchester United, a știut să aducă mereu noi talente în echipă, înainte ca vedetele să atingă apogeul…Handy repetă cât de important e să ne reinventăm mereu, individual şi colectiv. Și să gândim din timp un nou val de dezvoltare, chiar şi în momentul în care absolut nimic nu ne anunţă că ar fi nevoie de o schimbare.
Poate fi dramatic, poate fi o victorie a tehnologiei, o surclasare a joburilor “umane”, poate fi orice (chiar dacă omenirea este dotată cu speranța de a da de capăt problemelor).
Când o companie introduce un nou tool, discuția se concentrează, de obicei, pe funcționalități, costuri și eficiență. Dar felul în care echipa îl adoptă dezvăluie ceva mult mai profund: cultura organizațională în acțiune.
Într‑o întâlnire cu cititorii, Neige Sinno a declarat că și‑a scris cartea de memorii, Tristul tigru, ca și cum ar fi moartă și nimeni nu o să o citească.
Când ați sunat ultima dată la serviciul cu clienții pentru rezolvarea unei probleme și ați vorbit cu un robot? Ați fost mulțumiți? Oricare ar fi conotația primei situații care vă vine în minte...
Un raport realizat de specialiști din Estonia la inițiativa Edge Institute arată că România are un nivel scăzut de maturitate digitală – doar 3,1 din 10. Documentul evidențiază lipsa unei strategii coerente...
GRAMPET Group, cel mai mare grup feroviar și operator logistic privat din Europa Centrală și de Sud-Est, anunță numirea lui Klaus Kraetzschmar în funcția de Director General al filialei din Grecia a Grup Feroviar Român
Educația elevilor trebuie să se întâmple și în afara orelor de la clasă. Pentru elevii din programele World Vision România, organizație care sprijină educația copiilor din zone defavorizate, taberele educaționale reprezintă o șansă de a
Tehnologia a schimbat radical modul de lucru în industria curieratului, iar așteptările clienților sunt tot mai mari. Pornind de aici, FAN Courier își construiește strategia de resurse umane pe o convingere clară: oamenii și digitalizarea
Pentru Crina și Bianca, data de 16 martie 2024 a fost un moment important în parcursul celor două eleve de liceu care au fondat clubul de carte The Rory Bookshelf. Era ziua în care conferința