„Îmi voi aminti întotdeauna de marea plimbare pe care un prieten a organizat-o pentru a-și sărbători ziua de naștere. Ne-am împărțit în două grupuri și am hotărât să ne întâlnim într-un sat îndepărtat pentru a lua prânzul. <Știu drumul> a spus un membru al grupului nostru, un distins ambasador, <urmați-mă>. A plecat brusc în timp ce noi vorbeam încă“…
Așa scrie în una dintre marcantele sale cărți Charles Handy – cel definit drept unul dintre cei mai mari gânditori ai ultimelor decenii, unul dintre cei mai mari vizionari britanici în materie de management şi un keynote speaker remarcabil. El a dezvoltat o teorie, ale căror principii au fost aplicate deja cu succes de Steve Jobs, părintele Apple, și Sir Alex Ferguson, managerul Manchester United. Și anume: Pentru a merge înainte în multe aspecte ale vieții, nu doar în business, este necesar să te schimbi radical, să pornești pe un curs nou, care va fi diferit de cel existent, înainte să ajungi în vârf.
O nouă paradigmă
"Deseori este nevoie de o nouă paradigmă, de o nouă curbă, care să adopte o altă perspectivă asupra viitorului și a business-ului tău", spune Handy („The Second Curve”/ “A doua curbă”). Aplică ideea celei de-a doua curbe unei serii de probleme: de la capitalism şi guvernare până la educaţie şi definiţia vieţii bune.
Practic, e nevoie de reinventare din timp, pentru a anticipa provocările viitorului. Iar în acest sens, întâmplarea cu domnul care a plecat brusc, relatată mai sus, nu e întâmplătoare. Adeseori Handy dă exemplul lui Steve Jobs, care până să dea lovitura cu calculatorul Macintosh plănuia să pătrundă la momentul potrivit și în alte domenii. În muzică, prin intermediul iPod-ului, în telefonie, prin iPhone sau în revoluționarea lume a tabletelor, prin iPad. La rândul lui, Sir Alex Ferguson, legendarul manager al Clubului de Fotbal Manchester United, a știut să aducă mereu noi talente în echipă, înainte ca vedetele să atingă apogeul…Handy repetă cât de important e să ne reinventăm mereu, individual şi colectiv. Și să gândim din timp un nou val de dezvoltare, chiar şi în momentul în care absolut nimic nu ne anunţă că ar fi nevoie de o schimbare.
Poate fi dramatic, poate fi o victorie a tehnologiei, o surclasare a joburilor “umane”, poate fi orice (chiar dacă omenirea este dotată cu speranța de a da de capăt problemelor).
Economia României continuă să se restructureze, iar datele oficiale publicate de Institutul Național de Statistică conturează o imagine cu contraste puternice: mai multe companii, dar mai puțini angajați.
Wizrom Software, unul dintre liderii locali în dezvoltarea de soluții software pentru business, anunță oficial preluarea companiei Co-Factor, specializată în platforme dedicate performanței organizaționale, comunicării și implicării angajaților.
90% dintre activitățile de back office din industria de externalizare a proceselor de afaceri pot fi acum automatizate, potrivit raportului „Reimagining Business Processes with AI”, lansat de Parseq.
Tinerii din Generația Z trăiesc cu un nivel ridicat de stres și anxietate, cauzat în principal de incertitudinea legată de viitor și de lipsa controlului asupra evenimentelor imprevizibile.
După pandemie, când a aflat, dintr-un clip al unei firme de echipament sportiv, că generația copiilor de acum e prima generație care are o speranță de viață mai mică decât cea a părinților lor, a simțit că trebuie să contribuie la schimbare.
Numele Sephora este, în sine, o declarație despre frumusețe. El derivă din grecescul séphos – „frumusețe, eleganță” – și din numele biblic Zipporah (Sepphōra), soția lui Moise, descrisă în scrierile vechi ca fiind o femeie remarcabil de frumoasă.
Sărbătorile de iarnă transformă orașele României într-un spectacol de lumină, culoare și tradiție. Târgurile de Crăciun devin puncte de atracție pentru localnici și turiști deopotrivă și oferă o combinație perfectă între tradiții vechi, delicii gastronomice și atmosferă festivă.