Peste 70% dintre companii văd inteligența artificială ca fiind un ajutor pentru angajați, asta în timp ce 6% cred că ar putea deveni un înlocuitor real, arată rezultatele unui sondaj realizat de compania de tehnologie și servicii Concentrix România.

Noi credem că inteligența artificială nu este un înlocuitor al oamenilor, cred că poate fi văzută în multe moduri (...). În domeniul nostru avem foarte multe sarcini care sunt repetitive sau avem nevoie de răspunsuri standardizate. Și atunci, când inteligența artificială funcționează acolo, practic, colegii noștri pot să dedice mai mult timp personalizării interacțiunii cu clientul, ori să facă o vânzare suplimentară ori să aducă valoare acolo unde este nevoie”, a menționat Mădălina Caploiu, Business Activity Manager în cadrul Concentrix România.

Pe de altǎ parte, un alt studiu aratǎ cǎ angajaţii resimt tot mai multe îngri- jorǎri legate de utilizarea tehnologiei pentru creșterea productivitǎţii, pre- cum și nemulţumiri faţǎ de locul de muncǎ și lipsǎ de motivaţie.

Astfel, 30% dintre angajații care folosesc instrumente de inteligență artificială generativă la serviciu se tem că ar putea rămâne fără job, iar 27% experimentează un „sindrom al impostorului” alimentat de AI, declarând că nu vor ca ceilalți să le pună la îndoială competențele, potrivit rezultatele unui sondaj realizat de compania americană de software Ivant, citat de portalul Helpnetsecurity.

Pentru Diana Delca, Country Managing Director, Concentrix România, inteligența artificială nu înseamnă înlocuirea oamenilor, ci redescoperirea umanității la locul de muncă.

Inteligența artificială ne ajută să redefinim rolurile și să pregătim angajații pentru abilitățile de mâine, într-o industrie în care adaptabilitatea și flexibilitatea sunt esențiale.”

Sondajul anonim al Concentrix, realizat în prima jumătate a anului 2025 de către compania de cercetare Everest Group, surprinde perspectivele a peste 450 de lideri de companii din America de Nord, Europa, America Latină și regiunea Asia-Pacific (APAC), implicați activ în planificarea, proiectarea, testarea și implementarea soluțiilor de inteligență artificială generativă.

Adoptarea AI se află încă la început. La nivel regional, peste 80% dintre companii sunt în faze de testare și proiecte pilot, ceea ce arată un potențial uriaș de creștere. Rolul nostru este să ajutăm clienții să treacă de la testare la scalare, transformând inovația în valoare reală pentru business”, a spus Răzvan Pătrunoiu, VP Regional CEE Client Success în cadrul Concentrix.

În România, Concentrix își propune să mărească echipa locală în următorul an, cu noi angajați în București, Iași, Timișoara și Cluj. Pentru aceste roluri, accentul este pus pe competențe lingvistice, precum germana și franceza, dar și pe limbi mai puțin răspândite, cum ar fi araba, croata sau portugheza. Totodată, abilitățile digitale devin prioritare pentru orice carieră în această industrie.

În prezent, Concentrix are o echipă de peste 2.500 de angajați, proveniți din 46 de naționalități, care livrează servicii în peste 25 de limbi. Compania are birouri în București, Cluj, Timișoara, Iași, Galați, Ploiești și Târgu-Mureș.