Conceptul de Employee Experience Journey capăta la începutul anului 2019 forme din ce în ce mai concrete. Companiile investeau resurse și efort pentru a gândi experiențe ce să atragă, să mențină și implice angajații. Deși multe eforturi mergeau cu precădere în acțiuni de tip comunicare și marketing, existau organizații care gândeau la nivel de experiența parcursul angajatului de la primul interviu, trecând prin toate momentele definitorii și continuând cu acțiuni punctuale care să întregească experiența și să aducă sarea și piperul în cultura companiei.  Adaptarea pachetelor de beneficii pe diferite profile, gratuitățile din cafeteria, biletele la spectacole, petrecerile, tombolele, micul dejun la birou și câte și mai câte erau gândite ca experiențe care să încante sufletul. (employee affection) La începutul anului 2020, martie, experiența angajatului se schimbă radical. Și recrutarea. Și experiențele pe care le puteai gândi în campaniile de employer branding sau atragere de candidați. Programele de onboarding se opresc sau ajung să fie mutate în online. Prima zi la birou devine ziua în care sistemul funcționează pe laptopul primit prin curier. Discuțiile valoroase de pe coridor se opresc. Clădirea facută cu un designer, cu mese și scaune perfect alese, nu mai au spațiu în noua realitate.  Nu mai ai experiența micului dejun împreună, a fructelor mereu proaspete în cos. Nu mai ai petrecerea de Crăciun și ți-e dor și de cafeaua pe care o tot doreai mai “altfel” de la mașina de cafea. Și totusi, cu ce înlocuim/ au fost înlocuite toate miciile “beneficii” care încadează experiența și plăcerea în viața de zi cu zi a unui angajat? Cum putem desena acum un “Employee Experience Digital Journey?”Cum putem profita de spațiul creat pentru a gândi o călătorie cu adevărat motivantă și WOW pentru angajații nostri, fie ea și în mediul digital? De la experiența de un-boxing a laptopului, la gândirea unei infrastructuri administrative cu roboți de self service, cu servicii de concierge, cu interviuri atipice și creative, cu campanii de comunicare în employer brading 100% online. Ce merge acum? Cum putem aduce și mai multă creativitate în HR? Ce s-a facut anul acesta?

Update! Înregistrarea video integrală a evenimentului