Skip to main content

Top Management

    • 7 pași mari pentru liderul ajuns într-o poziţie de top management

      Nu există nicio îndoială în privinţa faptului că liderii trec prin perioade de tranziţie semnificative atunci când preiau noi roluri de conducere. Iar tranziţiile cele mai dificile au loc când ei fac, pentru prima oară, trecerea de la rolul de lider al unuia dintre departamentele companiei la cel de General Manager, lider de divizie sau de filială. Este clar că este vorba despre tranziţii dificile; dar partea care nu este atât de clară este natura schimbărilor implicate de fiecare pas.
    • Manageri de top, voluntari la construcția de case

      Top managementul companiilor Knauf Gips și Knauf Insulation din șase țări a ajutat la construcția de locuințe pentru familii cu venituri modeste. Timp de o zi au fost voluntari pe șantierul Habitat for Humanity Cluj din Jucu, unde asociația construiește 15 locuințe.
    • Din top managementul companiilor lipsește o poziție esențială

      © 2015 Harvard Business School Publishing Corp.


      Cei mai buni Chief Executive Officeri excelează în ceea ce fac doar atunci când compania pe care o conduc ei funcţionează după un model de afaceri cunoscut. Domeniul în care ei nu se descurcă suficient de bine este cel al reinventării şi al inovaţiei. Bineînţeles, Chief Executive Officerii care fac excepţie sunt atât nişte vizionari, cât şi nişte inovatori – de exemplu, Steve Jobs şi Jeff Bezos – dar foarte puţine companii pot „digera” genul acesta de leadership. 
    • Cum sa ratezi un job

      Sunt foarte multe articole, chiar si carti, care ne invata cum sa punem mana pe un loc de munca. Ni se spune insistent ca CV-ul este cel care conteaza cel mai mult in drumul spre jobul mult visat. Foarte adevarat! Conteaza si intalnirea directa cu angajatorul, de care beneficiaza doar candidatii norocosi sau, mai bine spus, cei care au stiut sa-si faca un CV „smart”. 

    • Continuă să înveţi şi după ce ai ajuns în top management

      © 2014 Harvard Business School Publishing Corp.

      Care sunt abilităţile pe care le preţuiesc companiile la directorii executivi de top, care fac parte din aşa-numitul „C-suite” – adică grupul directorilor ale căror poziţii încep cu „C”-ul de la binecunoscutul „Chief …” : Chief Executive Officer, Chief Financial Officer etc.? Pentru a răspunde la această întrebare, noi (Groysberg şi Michael Slind, consultant în comunicare) am făcut un sondaj de opinie în rândul a 32 de consultanţi de rang „senior” de la o firmă globală de top din domeniul recrutării şi plasării de directori executivi.

    • Flight, fight, freeze: mecanismele de apărare din lumea executivilor

      Fiecare dintre noi are anumite mecanisme de apărare. De exemplu, atunci când ne simțim ofensați și alegem să părăsim discuția, activăm un mecanism de tip flight. Dacă, în schimb, rămânem pe poziții și intrăm într-o luptă cu interlocutorul nostru pentru a-i demonstra că avem dreptate, atunci alegem un mecanism de tip fight. Iar dacă rămânem în așteptare, lăsăm lucrurile să meargă de la sine și vrem să observăm cum vor evolua ele, atunci suntem în poziția de freeze.

    • Drumul de la echipă la o echipă înalt performantă – studiu de caz

      Pentru orice manager, un aspect esenţial al succesului său profesional îl reprezintă performanţa echipei pe care o conduce. Leadership-ul este abilitatea de a forma şi de a menţine o echipă care să producă rezultatele dorite. Aceste rezultate ţin de capacitatea liderului de a se asigura că există în cadrul echipei proporţia adecvată de roluri informale care să susţină atingerea obiectivelor dorite, de a gestiona comportamentele exagerate care pot apărea în situaţii de presiune şi de a atrage şi reţine oamenii care au valorile potrivite culturii dorite.

    • Cele mai dorite pozitii de manager

      Joburile de area sales manager, manager de operatiuni, retail manager sau responsabil de achizitii sunt foarte atractive pentru romanii care isi cauta un nou loc de munca pe Internet, angajatorii primind mii si sute de CV-uri pentru anunturile de angajare, arata informatiile furnizate pentru CariereOnline.ro de cele mai importante site-uri autohtone de recrutare.

    • TEAM BUILDINGURI pentru TOP MANAGEMENT

      A trecut de mult vremea cand team buildingurile erau un lucru cu care angajatii se laudau la prieteni si rude. Acum, acest tip de traininguri este deja un lucru familiar printre cele mai multe dintre companii si nu mai surprinde pe nimeni. Exista insa si ceva nou in legatura cu acest domeniu: oamenii din top managementul unui numar de companii din ce in ce mai mare decid sa nu-si mai trimita doar angajatii la team buildinguri si incearca si ei marea cu degetul.

Recomandările editorilor