
PENNY România anunță noua echipă de Top Management
Draga Cukjati se alătură echipei Penny România. Ea
Sunt foarte multe articole, chiar si carti, care ne invata cum sa punem mana pe un loc de munca. Ni se spune insistent ca CV-ul este cel care conteaza cel mai mult in drumul spre jobul mult visat. Foarte adevarat! Conteaza si intalnirea directa cu angajatorul, de care beneficiaza doar candidatii norocosi sau, mai bine spus, cei care au stiut sa-si faca un CV „smart”.
© 2014 Harvard Business School Publishing Corp.
Care sunt abilităţile pe care le preţuiesc companiile la directorii executivi de top, care fac parte din aşa-numitul „C-suite” – adică grupul directorilor ale căror poziţii încep cu „C”-ul de la binecunoscutul „Chief …” : Chief Executive Officer, Chief Financial Officer etc.? Pentru a răspunde la această întrebare, noi (Groysberg şi Michael Slind, consultant în comunicare) am făcut un sondaj de opinie în rândul a 32 de consultanţi de rang „senior” de la o firmă globală de top din domeniul recrutării şi plasării de directori executivi.
Fiecare dintre noi are anumite mecanisme de apărare. De exemplu, atunci când ne simțim ofensați și alegem să părăsim discuția, activăm un mecanism de tip flight. Dacă, în schimb, rămânem pe poziții și intrăm într-o luptă cu interlocutorul nostru pentru a-i demonstra că avem dreptate, atunci alegem un mecanism de tip fight. Iar dacă rămânem în așteptare, lăsăm lucrurile să meargă de la sine și vrem să observăm cum vor evolua ele, atunci suntem în poziția de freeze.
Pentru orice manager, un aspect esenţial al succesului său profesional îl reprezintă performanţa echipei pe care o conduce. Leadership-ul este abilitatea de a forma şi de a menţine o echipă care să producă rezultatele dorite. Aceste rezultate ţin de capacitatea liderului de a se asigura că există în cadrul echipei proporţia adecvată de roluri informale care să susţină atingerea obiectivelor dorite, de a gestiona comportamentele exagerate care pot apărea în situaţii de presiune şi de a atrage şi reţine oamenii care au valorile potrivite culturii dorite.
Joburile de area sales manager, manager de operatiuni, retail manager sau responsabil de achizitii sunt foarte atractive pentru romanii care isi cauta un nou loc de munca pe Internet, angajatorii primind mii si sute de CV-uri pentru anunturile de angajare, arata informatiile furnizate pentru CariereOnline.ro de cele mai importante site-uri autohtone de recrutare.
Exista cateva diferente semnificative intre managerii romani din top management si cei din middle management. Din analiza celor doua categorii, middle managementul iese cu o imagine nefavorabila.
Vrei sa ajungi un manager de top? Iata patru conditii pe care trebuie sa le indeplineasca un manager care aspira la trecerea de la o pozitie middle pe una aflata in varful ierarhiei.
A trecut de mult vremea cand team buildingurile erau un lucru cu care angajatii se laudau la prieteni si rude. Acum, acest tip de traininguri este deja un lucru familiar printre cele mai multe dintre companii si nu mai surprinde pe nimeni. Exista insa si ceva nou in legatura cu acest domeniu: oamenii din top managementul unui numar de companii din ce in ce mai mare decid sa nu-si mai trimita doar angajatii la team buildinguri si incearca si ei marea cu degetul.