
subaltern
-
Între presiunea obiectivelor strategice și așteptările echipelor operaționale, middle managerii actuali navighează un teren instabil, în care autoritatea formală nu se traduce întotdeauna în putere reală de decizie. Aflată între top management și angajații de
-
Șeful meu – prietenul meu. O relație cu viață scurtă
Cel mai des întâlnit răspuns la întrebarea ”Unde te vezi în următorii 5 ani?” este ”La cârma propriei afaceri sau a propriei echipe”. Deși mulți oameni se vor a fi lideri, funcția și statutul nu sunt destinate oricărui angajat, pentru că nu toți știu să adopte comportamentul potrivit în relație cu alți oameni. -
Managerul - combinaţia câştigătoare dintre uman şi profesional
Cred că v-am convins până acum că nu există rețeta perfectă pentru a fi un manager de succes. Managementul este și artă și știință. Dacă ştii să faci o combinaţie reuşită între resursa umană, cea tehnică, cea financiară și informația necesară în atingerea obiectivelor de afaceri, eşti cu siguranţă pe drumul cel bun. -
Cum să fii lider în haita ta
A fi lider nu înseamnă neapărat o relație șef-subaltern. Lider înseamnă să fii un bun conducător, să ai înțelegere, să ai o carismă care să îi facă pe ceilalți să te recunoască. Dacă vrei să fii lider, trebuie să știi să coordonezi oamenii, să-i faci să te asculte și să te urmeze într-o acțiune. Niciun lider nu este perfect, dar își poate îmbunătăți punctele slabe și maximiza atuurile în timp și cu efort susținut. -
Cum procedezi când şeful te critică fără nicio bază
© 2015 Harvard Business School Publishing Corp.
Să zicem că eşti un manager în departamentul de servicii pentru clienţi – Customer Service Manager – şi eşti certat urât de tot de către şeful tău, liderul departamentului. El a fost sunat de către un client important, care e nemulţumit de răspunsurile pe care le-a primit când v-a cerut să faceţi nişte modificări la produsul pe care i-l livraţi. Normal, şeful tău nu e încântat să fie „de acea parte” a telefonului. -
Ce trebuie sa stii atunci cand delegi cuiva sarcinile tale
Unul dintre argumentele importante ale procesului de delegare este pregatirea unor posibili succesori. Asadar, delegarea presupune alegerea unor activitati care in acest moment sunt in sarcina managerului dar care ar putea fi facute si de catre unul dintre subalterni. In procesul de delegare sunt cateva lucruri care merita atentie pentru ca rezultatul sa fie cat mai bun.
-
Cele mai frecvente stangacii ale managerilor
Ca angajat al unei companii, s-ar putea sa te intalnesti cu cineva care are mereu „o foarfeca la indemana” si care e pregatit sa te ajute sa arati asa cum crede el ca ar trebui. Si nu ma refer neaparat la infatisarea ta exterioara, ci la modul de gandire, de a face lucrurile sau de a te purta. Am observat in companii o serie de comportamente nefericite, care ar trebui inlaturate deoarece, uneori, pot fi extrem de costisitoare.
-
Șefii, o specie pe cale de dispariție
Ultima inovație în materie de management este ca directorii să renunţe la calitatea de şefi. Noul sistem se numeşte „holocraţie”. Jurnalistul Gregory Ferenstein de la site-ul „Vox” s-a dus în Silicon Valley ca să vadă cu ochii lui ce e acolo la modă în materie de management. A constatat că diverşi CEO au renunţat formal la rangul lor de şefi, semnând acte prin care acordă protecţie fiecărui angajat care vrea să-şi pună ideile în practică şi să facă experimente.
-
Relaţiile amoroase la locul de muncă. Sunt sau nu imorale?
Aproape o treime (28,11 %) dintre români nu au avut şi nu-şi doresc o relaţie cu un coleg sau o colegă de serviciu, de teamă să nu fie daţi afară, potrivit unui studiu realizat de site-ul de recrutare Myjob. Alţi 10,44% au spus că evită o asemenea relaţie pentru că ar risca să se ocupe de probleme de serviciu şi acasă, iar mai mult de un sfert (27%) spun că s-ar plictisi de partener dacă ar şi munci împreună. Aproape 5 procente (4,88%) dintre participanţii la sondaj au mărturisit că se tem de reacţia colegilor şi de aceea nu se implică în relaţii amoroase la locul de muncă.
-
Cum să-i spui "Nu", șefului
Nu puține sunt companiile în care managerii se așteaptă ca subordonații lor să muncească mai mult în cât mai puțin timp. De la interni la parteneri, oamenii spun "da" pentru a răspunde la aceste cereri din varii motive. Vor să arate că sunt un jucător de echipă, vor să demonstreze cât de buni sunt și să aibă o ascensiune rapidă în carieră sau, pur și simplu, din amabilitate.
Recomandările editorilor
-
Ce spune ritmul de adopție al unui tool despre cultura organizațională
Când o companie introduce un nou tool, discuția se concentrează, de obicei, pe funcționalități, costuri și eficiență. Dar felul în care echipa îl adoptă dezvăluie ceva mult mai profund: cultura organizațională în acțiune. -
Tristul tigru | Invitație la lectură
Într‑o întâlnire cu cititorii, Neige Sinno a declarat că și‑a scris cartea de memorii, Tristul tigru, ca și cum ar fi moartă și nimeni nu o să o citească. -
Cosmina Noaghea, Union Commonwealth University, SUA: Inteligența artificială și viitorul minții la job | OPINIE
Când ați sunat ultima dată la serviciul cu clienții pentru rezolvarea unei probleme și ați vorbit cu un robot? Ați fost mulțumiți? Oricare ar fi conotația primei situații care vă vine în minte... -
România, blocată în digitalizare: Îi lipsește strategia și leadership-ul politic | RAPORT
Un raport realizat de specialiști din Estonia la inițiativa Edge Institute arată că România are un nivel scăzut de maturitate digitală – doar 3,1 din 10. Documentul evidențiază lipsa unei strategii coerente...