Skip to main content

stereotipuri

    • Tu îți dorești o femeie ca șef? Cum ne putem transforma fiicele în lideri

      Am dat astăzi o căutare pe Google - Imagini - după cuvintele „technique” / „technical” și „girls”, laolaltă; rezultatele au fost mai mult decât dezamăgitoare. Am găsit trei rezultate care alăturau acești termeni așa cum aș fi sperat, cu fetițe implicate într-o activitate tehnică. De fapt, una dintre ele era doar pe-aproape construise cu piese Lego. Pe restul le pot descrie în alte cuvinte-cheie: „roz”, „păpuși”, „fundițe”, „prăjituri”. Dacă adăugăm „science”, Getty Images vine cu câteva rezultate relevante – dar mai puțin de zece. Căutările în limba română întorc rezultate și mai dezamăgitoare, pentru că imaginile furnizate de Google redau în cea mai mare parte... operații chirurgicale. Dacă ajungem la cuvintele „lider” și „fetiță / fată”, rezultatele în limba română sunt complet irelevante; iar în limba engleză vom găsi îndeosebi fotografii cu majorete sau fete care conduc grupuri... tot de fete.
    • Femeile de culoare nu sunt nici măcar luate în calcul pentru o poziţie de conducere

      © 2015 Harvard Business School Publishing Corp.

      La firma de consultanţă în care a lucrat înainte, Karla Martin – acum directorul Google pentru strategia de afaceri globală – a văzut cum, de fiecare dată când firma câştiga un client important, unul dintre partenerii din firmă îi oferea altcuiva, în mod repetat, rolul principal în servirea clientului: unui bărbat alb care îi fusese subordonat Karlei într-un proiect pe care ea l-a condus şi care a adus firmei nişte reduceri de costuri masive. „Partenerul acela pur şi simplu nu a putut să-şi amintească faptul că a fost conducerea mea, munca mea – ajutată, bineînţeles, de oamenii din echipă şi de acel bărbat (o să-l numim Jim) – şi că eu fusesem cea care l-a angajat pe Jim şi l-a promovat, în timp ce conduceam proiectul”, spune ea. „Privindu-mă drept în ochi, el zicea: «De ce nu-l punem pe Jim să se ocupe de clientul acesta nou? A făcut o treabă aşa de minunată cu proiectul acela de reducere a costurilor». 
    • M-am săturat de stereotipurile de gen!

      Media controlează viața socială prin transferul de ideologie care ține de hegemonia culturală dominantă, acea formă de leadership moral și intelectual care caută să înlocuiască vechile concepții cu unele noi, „bune” şi „progresiste”. În cazul rolurilor de gen, societatea a stabilit deja supremația prin „instituționalizarea” poziției bărbatului drept „capul familiei”. De ce ar trebui să ne deranjeze prezența stereotipurilor de gen în media? Pentru că au puterea de a influența mentalul colectiv.
    • Cum se cresc liderii de succes

      15% din noua generatie Y sunt deja manageri. Ei sunt cei nascuti in anii ’80 si inceputul anilor ’90. De cele mai multe ori sunt neintelesi si categorisiti drept lenesi, narcisisti si cu pretentii exagerate. Realitatea este insa alta: ei au alte asteptari decat am avut noi la aceeasi varsta, au o alta mentalitate si le plac gadget-urile. Este extrem de important sa ajungem sa ii intelegem si, mai ales, sa ii acceptam si integram asa cum sunt, pentru ca pana spre 2025 ei vor reprezenta 75% din forta de munca.

Recomandările editorilor