Skip to main content

responsabilitati

    • Capcana „supraeroului” de la vârful organizațiilor

      Astăzi, într-un context al pieței globale caracterizat prin creșterea în volatilitate, incertitudine, ambiguitate și complexitate, cu numeroase provocări de schimbare ale principalelor componente structural-funcționale ale organizațiilor, presiunea recrutării și selecției unor mari manageri și lideri,
    • Spre poziţia de manager, pas cu pas

      Mulți oameni ajung la un punct în carieră în care decid că își doresc mai multă responsabilitate. A deveni manager poate fi o modalitate excelentă pentru profesioniști de a se dezvolta, pe de o parte, și, pe de alta, chiar să câștige mai mulți bani.
    • "Resimt puțin stres”. Responsabilitățile primei femei care comandă Garda Reginei Elisabeta a II-a a Marii Britanii

      Canadianca Megan Couto a devenit luni prima femeie care a preluat comanda Gărzii de la Buckingham Palace, reședința din Londra a reginei Elisabeta a II-a a Marii Britanii.
      Femeilor li s-a interzis să dețină funcții combatante în armata britanică până în iulie 2016 și, din acest motiv, înainte de Megan Couto, nicio femeie nu a deținut titlul de căpitan al Gărzii Reginei.
    • Cum să construieşti o echipă sinergică

      “A face parte dintr-o echipă sau grup care oferă siguranţă, acceptare şi un sentiment de apartenenţă este o necesitate fundamentală pentru majoritatea oamenilor .” H. James Harrington Lucrez în echipă, cu echipe, în procese de dezvoltare a echipelor de peste 14 ani. Cu fiecare experienţă am mai înţeles şi schimbat ceva în modul de raportare la ceilalţi şi la mine. Aici poţi afla câte ceva din ce am experimentat pe parcursul a doi ani de formare în team coaching în cadrul limglobal.net, alături de un consultant, coach şi lider excepţional, care ne-a ajutat să ne cunoaştem, să ne cristalizăm obiectivele şi modul de lucru şi ne-a oferit un model de lider ferm, blând şi echilibrat care conduce echipa cu bună ştiinţă către rezultate de excepţie.
    • Când ar trebui să concediezi un angajat „suficient de bun”?



      © 2015 Harvard Business School Publishing Corp.

      Craig, un vicepreşedinte responsabil cu stocurile la o companie producătoare de alimente ambalate şi de ambalaje pentru alimente, fusese întotdeauna un profesionist cu performanţe foarte înalte. Lucra în companie de trei ani, avea reputaţia de a aborda mereu lucrurile în mod inovator şi avea relaţii bune cu echipa lui. Şefa lui Craig, Louise, ajunsese să se bazeze pe Craig pentru expertiza lui profundă în domeniul în care lucra şi pentru experienţa lui (vorbim despre o situaţie reală în care s-au aflat cei doi, dar din motive de confidenţialitate ei nu sunt prezentaţi aici cu numele lor reale).  
    • Şase obiceiuri contraproductive de care trebuie să scapi cât mai repede

      Vrei să devii din intern director? Crezi că succesul te aşteaptă după colţ? Pentru toate astea trebuie să-ţi activezi gena ambiţiei şi să „calci pedala de accelerație”. Dar întâi trebuie să înţelegi că acea viteză vine la pachet cu anumite limite, potrivit site-ului „Brazen Careerist”. Poate ai auzit de moduri sigure de a obţine succesul, dar există şi greşeli a căror comitere te pot face să iei un start contraproductiv în căutarea succesului. Iată şase obiceiuri de care trebuie să scapi cât mai repede.

    • Cu organizația la psihiatru: Compania Pasiv-Agresivă

      Există companii în care toată lumea este de acord în ceea ce privește anumite probleme organizaționale sau acțiuni, dar nimic nu se schimbă sau în care „ședințe importante” se amâna la nesfârșit printr-un consens tacit și entuziast al celor care ar trebui să participe. Recunoașteți acest tip de organizații? Sau, mai rău, lucrați în astfel de organizații?

    • Mame vs. carieră

      Momentul în care o femeie devine mamă este privit, de cele mai multe ori, ca unul plin de bucurie. Să îţi vezi copilul crescând aduce recompense negândite. În prima etapă a vieţii unui copil, afectivitatea şi comunicarea sunt cele care se dezvoltă în cea mai mare măsură. Prin urmare, rolul de mamă poartă o mare responsabilitate. Ce te faci însă atunci când intervine şi dorinţa de a avea o carieră?

    • Motivarea angajaților: știi care este cel mai bun instrument?

      Despre motivare s-a scris multă literatură până la acest moment și toți vorbesc despre cât de important este pentru manageri să motiveze angajații, financiar sau nonfinanciar.

      Cel mai bun instrument de motivare ești tu – managerul.

      S-ar putea să ți se pară ciudat și s-ar putea să te fi gândit și tu până acum la asta, fără să găsești o soluție viabilă.

    • Cum scăpăm de „nu am timp”?

      Unul din conceptele care îți pot schimba felul în care trăiești și muncești este acceptarea unei distincții:  “nu am timp” se referă la timp ca la ceva extern, limitat (doar 24 de ore) și că oricât ai vrea, nu tu ești responsabil pentru trecerea lui și “îmi fac timp” este fraza care te face responsabil de ce alegi să faci cu timpul tău. În prima ipostază ești o victimă, în a doua ai puterea responsabilității.

    • Manager pentru prima dată – tranziția de la specialist la manager

      Cel mai timpuriu test de leadership vine odată cu prima numire într-un post de manager. Mulți manageri nou promovați pică la acest test.

      Procesul promovării ca manager este un unul de descoperire și învățare. Actualii directori au fost modelați de această primă experiență. Mulți ani mai târziu își amintesc primele luni ca manager și experiențele care i-au transformat.

    • Îndreptar de buzunar. Numai bun pentru cine vrea să fie lider

      Unii lideri conduc prin exemplu şi sunt mână forte, alţii preferă să ia distanţă şi să îi lase pe cei din subordine să se desfăşoare liber. Oricare ar fi stilul vostru de conducere, vă asigur că felul în care munciţi şi în care conduceţi este exact ceea ce puteţi pretinde de la oamenii voştri. Dacă aşteptările voastre de la ei sunt mici, ele se vor reflecta întocmai în rezultate.

Recomandările editorilor