Skip to main content

raspunsuri

    • Secretul unei prezentări de succes

      Ajungi să fii actorul principal într-un discurs, ești cea/cel care se află în lumina reflectoarelor. Toți ochii, familiari sau nu, sunt ațintiți asupra ta, iar tu vorbești cu tine! Ideile din cap și cele răsfirate pe o foaie par să nu mai aibă structura planificată, iar vocea tremură, respirația îți e tăiată, palmele transpirate. Ajungi într-un colț după cele 5 minute de glorie, care par 60. 
    • Devino o companie care pune totul sub semnul întrebării

      © 2014 Harvard Business School Publishing Corp.

      Imaginează-ţi că eşti o persoană inteligentă şi curioasă, care lucrează într-o companie în care sunt instaurate nişte politici şi procese de lucru care au fost consacrate de mult timp (sau poate că nu este nevoie să-ţi foloseşti imaginaţia). Acum hai să zicem că ai remarcat faptul că unul dintre acele procese nu este atât de eficient sau de efectiv pe cât ar putea să fie, ceea ce te face să te întrebi, în mod natural: „Oare de ce facem lucrul acesta în acest fel? Nu cumva există o abordare mai bună?”.

    • Ce dau şi ce primesc

      Conversaţie cu un manager pe marginea articolului meu de acum două săptămâni:

      „- Să ştii că mi-am evaluat şi eu răspunsurile la cele 12 afirmaţii Gallup.

      - Aşa, şi ?

      - Nu am obţinut un scor prea mare. Sunt foarte multe lucruri care nu sunt chiar aşa cum ar trebui să fie ca eu să mă pot considera mulţumit.

      - Te înţeleg. Pot să îmi imaginez că îţi este dificil. Articolul meu avea însă două liste de afirmaţii. Ai încercat-o şi pe cea de a doua? Tu ai verificat ce primeşti şi nu eşti mulţumit. Dar ai verificat ce şi cât dai? Cât de mulţumiţi sunt colegii cu care lucrezi tu? Ai încercat să te pui în pielea lor? Dacă ar fi să formulezi cele 12 afirmaţii din punct de vedere al angajatorului, ce punctaj crezi că ai obţine?”

    • 5 întrebări „magice” care îți pot schimba viață

      Calitatea vieții ne este dată și de calitatea întrebărilor pe care ni le adresăm. Din păcate, am aflat acest lucru destul de târziu, pentru că sistemul de învățământ te apreciază doar dacă dai răspunsurile corecte. Așadar, era nevoie să găsești nepărat răspunsul bun sau cel mai bun pentru a lua nota maximă. Eram (și suntem în continuare) învățați să memorăm și să găsim (aceleași) răspunsuri pentru aceleași întrebări: aceleași de anul trecut, și de un an înainte șamd. În timp, am descoperit că mai importante sunt întrebările și, tot în timp, ca și coach, am învățat să adresez întrebări din ce în ce mai potrivite (și mai bune) celor cu care lucrăm.

    • Despre obiective...

      Să ne propunem obiective sau să nu ne propunem obiective? Cine, când și de ce ar trebui să-și seteze obiective?

      În această lună am adresat întrebarea „de ce nu ne fixăm câteodată obiective?” celor câteva sute de manageri cu care am lucrat. Răspunsurile au fost diverse și multe dintre ele le-am folosit și noi poate la un moment dat :

Recomandările editorilor