Skip to main content

prejudecati

    • Prejudecățile care te țin departe de jobul dorit

      Atunci când ești la început de drum în viața profesională, poți avea tendința să compensezi lipsa de experiență în relația cu potențialii angajatori cu un sistem de gândire (mai mult sau mai puțin documentat) care, paradoxal, nu îți este întotdeauna prieten, ba chiar îți poate deveni dușman. Uite care sunt prejudecăţile care te ţin departe de jobul dorit.
    • Tu îți dorești o femeie ca șef? Cum ne putem transforma fiicele în lideri

      Am dat astăzi o căutare pe Google - Imagini - după cuvintele „technique” / „technical” și „girls”, laolaltă; rezultatele au fost mai mult decât dezamăgitoare. Am găsit trei rezultate care alăturau acești termeni așa cum aș fi sperat, cu fetițe implicate într-o activitate tehnică. De fapt, una dintre ele era doar pe-aproape construise cu piese Lego. Pe restul le pot descrie în alte cuvinte-cheie: „roz”, „păpuși”, „fundițe”, „prăjituri”. Dacă adăugăm „science”, Getty Images vine cu câteva rezultate relevante – dar mai puțin de zece. Căutările în limba română întorc rezultate și mai dezamăgitoare, pentru că imaginile furnizate de Google redau în cea mai mare parte... operații chirurgicale. Dacă ajungem la cuvintele „lider” și „fetiță / fată”, rezultatele în limba română sunt complet irelevante; iar în limba engleză vom găsi îndeosebi fotografii cu majorete sau fete care conduc grupuri... tot de fete.
    • Femeile de culoare nu sunt nici măcar luate în calcul pentru o poziţie de conducere

      © 2015 Harvard Business School Publishing Corp.

      La firma de consultanţă în care a lucrat înainte, Karla Martin – acum directorul Google pentru strategia de afaceri globală – a văzut cum, de fiecare dată când firma câştiga un client important, unul dintre partenerii din firmă îi oferea altcuiva, în mod repetat, rolul principal în servirea clientului: unui bărbat alb care îi fusese subordonat Karlei într-un proiect pe care ea l-a condus şi care a adus firmei nişte reduceri de costuri masive. „Partenerul acela pur şi simplu nu a putut să-şi amintească faptul că a fost conducerea mea, munca mea – ajutată, bineînţeles, de oamenii din echipă şi de acel bărbat (o să-l numim Jim) – şi că eu fusesem cea care l-a angajat pe Jim şi l-a promovat, în timp ce conduceam proiectul”, spune ea. „Privindu-mă drept în ochi, el zicea: «De ce nu-l punem pe Jim să se ocupe de clientul acesta nou? A făcut o treabă aşa de minunată cu proiectul acela de reducere a costurilor». 
    • Vrei o echipă grozavă? Renunţă la prejudecăţi!


      © 2015 Harvard Business School Publishing Corp.
       
      Eu am avut o călătorie foarte improbabilă până la „vârf”. Născut în India, am ajuns în SUA în 1968: eram un tânăr de 22 de ani cu 8 dolari în buzunar şi o diplomă de la o facultate de inginerie mecanică. Treizeci şi unu de ani mai târziu, am devenit preşedintele şi CEO-ul unei companii globale din topul Fortune 300. Am avut noroc, asta e sigur. Dar în spatele poveştii există o lecţie mai profundă care, sper eu, îi va ajuta şi pe alţii să construiască echipe diverse şi excepţionale.
    • Cinismul românesc și competitivitatea japoneză

      „Sunt leneși și imprevizibili”, „O nație relaxată ca asta nu am văzut”, „Prea maniaci cu munca, nu au viață personală” sau „Sunt prea individualiști”. De câte ori nu ați auzit aceste ștampile puse pe o întreagă nație care numără zeci sau sute de milioane plecând de la o interacțiune cu un reprezentant al ei sau cel mult cu câteva zeci? Cât adevăr și câtă prejudecată există aici?

    • Preferi să ai drept şef o femeie sau un bărbat?

      © 2013 Harvard Business School Publishing Corp.

      În anul în care s-a născut soţul meu, 1953, doar 5% dintre americani preferau să aibă drept şef o femeie şi nu un bărbat. Conform unui nou sondaj de opinie realizat de Gallup, această pondere a urcat la 23%. Între timp, proporţia oamenilor care preferă să lucreze pentru un şef care este bărbat a scăzut în mod abrupt, de la două treimi în 1953 la circa o treime în prezent.

    • Încetează odată cu micromanagementul şi învaţă să delegi!

      © 2012 Harvard Business School Publishing Corp.

      Ai auzit feedback-ul de la managerul tău şi bombănelile oamenilor din echipa ta: eşti văzut drept un micromanager care e înclinat să intre prea mult în detalii şi să rămână încurcat în detalii. Obţii rezultate foarte bune, dar cei din senior management te văd doar ca pe un manager bun în chestiuni operaţionale şi pun sub semnul întrebării capacitatea ta de a renunţa la control şi a fi în stare să operezi la nivel strategic. Ia stai un pic, te gândeşti tu. Delegarea sună foarte bine pe hârtie, numai că tu eşti responsabil de nişte proiecte foarte importante, iar managementul se aşteaptă ca execuţia lor să fie impecabilă. Cum vor să le aibă pe amândouă?

    • Cum abordez generatia 50+?

      Ce pot face organizatiile cu cei din generatia 50+? Sa nu-i mai trimita la training, sa nu-i mai pregateasca, sa-i dea afara, sa ii pedepseasca pentru reticenta lor? E o varianta. Sa-i accepte, sa profite de experienta lor, sa-i recunoasca pentru ceea ce au facut. Sa-i implice in schimbare, nu doar sa le ceara sa se schimbe. Sa-i faca responsabili de schimbare. Poate fi o alta varianta.

Recomandările editorilor