plan de succesiune
-
A fost o dată că niciodată un lider luminat care a vorbit sincer despre pensionarea sa. ”Îmi este frică de următoarea etapă a vieţii mele”, spunea el. A continuat: “Nu sunt sigur ce este sau va fi viaţa mea fără job, fără carieră. Cum îmi voi petrece timpul? Cum voi trece peste faptul că pot fi înlocuit, că lumea poate să funcţioneze şi va funcţiona şi fără mine? Cum îmi voi redefini identitatea, puterea şi sensul odată ce sunt la pensie?”. Acesta a completat: “M-am căsătorit să fiu cu soţia mea la bine şi la rău, dar nu la prânz. Cum o să ne petrecem tot timpul împreună?”. Prin auto-reflecţie, acest lider a aflat răspunsurile la întrebări, a făcut pace cu momentul de cotitură din viaţa lui, şi-a desemnat un successor pe care l-a pregătit să preia conducerea şi s-a pensionat. Apoi el, soţia lui, succesorul şi organizaţia au trăit fericiţi până la adânci bătrâneţe. -
Este poate cel mai delicat moment. Planul de succesiune: Cine rămâne la conducerea companiilor?
Succesiunea este poate cel mai delicat moment din viața unei companii. Existența unui plan este importantă, fie că vorbim despre companii multinaționale ori locale sau despre afaceri de familie. Este însă planul de pe hârtie la fel cu cel care se pune în practică? -
Cinci măsuri pentru formarea unui consiliu de administraţie care să crească avantajele competitive
Cum ar trebui să arate un consiliu de administrație care să genereze avantaje competitive pentru companie? Cum ar trebui să arate un plan de succesiune care să ajute business-ul să crească? Răspunsul la aceste întrebări încearcă să îl ofere concluziile noului studiu EY Time for Change: Recruiting for Europe’s Boardrooms.
-
Transparenţa poate aduce dureri de cap... în Succession Planning
Ca angajat ne dorim, bineînţeles, să fim informaţi cu privire la tot ce mişcă în organizaţie. Fie că aflăm pe căi oficiale, fie că ne rezumăm la zvonuri, cumva ajungem în posesia acelor detalii „picante”. Ca angajator, ne dorim o bună comunicare cu oamenii noştri, dar preferabil fără să dezvăluim chiar toate secretele... de altfel, nerespectarea confidenţialităţii ne poate aduce la pachet un litigiu costisitor.
-
Ce facem cand un om dintr-un post-cheie paraseste brusc organizatia?
Dintr-o multime de motive, orice companie, indiferent de dimensiuni, este expusa in orice moment riscului de a ramane fara persoane competente si performante in posturile-cheie sau fara unul dintre oamenii sai cheie. Unele companii se protejeaza de socul plecarilor neasteptate, facandu-si planuri de succesiune si antrenandu-si oamenii din interior, creand un fel de pepiniera de talente. Managerii de resurse umane asteapta de la conducerea companiei sa asigure performanta continua, la parametri optimi, aprobandu-le acele politici si proceduri de HR care sprijina compania si obiectivele de business, ca parte din strategia pe termen mediu si lung a companiei.
Recomandările editorilor
-
Industria outsourcingului în era automatizării: 90% din activitățile de back-office pot fi digitalizate - STUDIU
90% dintre activitățile de back office din industria de externalizare a proceselor de afaceri pot fi acum automatizate, potrivit raportului „Reimagining Business Processes with AI”, lansat de Parseq. -
Generația Z simte presiunea incertitudinii: cum afectează anxietatea financiară viața tinerilor
Tinerii din Generația Z trăiesc cu un nivel ridicat de stres și anxietate, cauzat în principal de incertitudinea legată de viitor și de lipsa controlului asupra evenimentelor imprevizibile. -
Care este principala provocare a antreprenorilor români | SONDAJ
Găsirea clienților reprezintă principala provocare pentru mai mult de jumătate dintre antreprenorii români, arată un sondaj recent realizat de aSpace -
Va ajunge starea de sănătate a angajaților un nou indicator de business?
Pachetele de beneficii oferite angajaților au devenit din ce în ce mai sofisticate în ultimii ani, iar în cadrul companiilor locale aproape că există o competiție în ceea ce privește numărul de inițiative de wellbeing.