Skip to main content

performante

    • S-ar putea ca succesul unui CEO să fie doar o chestie de noroc

      © 2015 Harvard Business School Publishing Corp.

      „Întreabă-i pe Chief Executive Officeri de ce au companiile lor nişte performanţe atât de bune, şi îţi vor da răspunsul tipic, potrivit căruia performanţele acelea se datorează unei strategii strălucite, cuplate cu o execuţie pragmatică şi conştiincioasă. Când îl întrebi pe Lars Sørensen de la compania farmaceutică Novo Nordisk ce forţe l-au propulsat pe primul loc în topul Chief Executive Officerilor cu cele mai bune performanţe din lume în anul 2015, realizat de Harvard Business Review, el citează un motiv foarte diferit: norocul”.
    • Dorinţa de realizare: ce înseamnă, cum arată la locul de muncă şi cum se dezvoltă

      Cele mai multe dintre performanţele noastre ca oameni depind de modul în care ne gestionăm propriile percepţii, sentimente, emoţii şi pe ale celor cu care lucrăm. La locul de muncă, de la colegi avem nevoie să facă echipă, să se adapteze, să nu se demotiveze când rezultatele vin mai greu, să nu se teamă de eşec sau de critică atât de mult încât să evite sarcini noi. 
    • Cât de eficient este un manager care n-are timp de coaching cu subordonaţii lui?




      © 2015 Harvard Business School Publishing Corp.

      Există manageri care fac coaching şi manageri care nu fac aşa ceva. Cei din urmă nu sunt neapărat nişte manageri slabi sau „răi”, dar neglijează un instrument care este eficient în dezvoltarea angajaţilor talentaţi. Noi ne-am documentat şi am făcut studii asupra managerilor care fac coaching. Iar ceea ce îi distinge pe ei de ceilalţi manageri este mentalitatea şi atitudinea lor: ei cred în valoarea coaching-ului şi se gândesc la rolul lor ca manageri într-un mod care face din coaching o parte naturală, de la sine înţeleasă, a „trusei” lor de instrumente  manageriale. 
    • Când ar trebui să concediezi un angajat „suficient de bun”?



      © 2015 Harvard Business School Publishing Corp.

      Craig, un vicepreşedinte responsabil cu stocurile la o companie producătoare de alimente ambalate şi de ambalaje pentru alimente, fusese întotdeauna un profesionist cu performanţe foarte înalte. Lucra în companie de trei ani, avea reputaţia de a aborda mereu lucrurile în mod inovator şi avea relaţii bune cu echipa lui. Şefa lui Craig, Louise, ajunsese să se bazeze pe Craig pentru expertiza lui profundă în domeniul în care lucra şi pentru experienţa lui (vorbim despre o situaţie reală în care s-au aflat cei doi, dar din motive de confidenţialitate ei nu sunt prezentaţi aici cu numele lor reale).  
    • Tehnologia poate ajuta la integrarea veritabilă a noilor angajaţi



      © 2015 Harvard Business School Publishing Corp

      Concurenţa dintre cele mai inovatoare companii devine din ce în ce mai acerbă în atragerea unora dintre cele mai râvnite resurse: angajaţii talentaţi. Numai că mult prea mulţi dintre noii angajaţi le scapă companiilor printre degete din cauza experienţei iniţiale neplăcute prin care ei trec în noua companie.
    • Managerii isi pot motiva subordonatii cu un singur cuvant

      © 2014 Harvard Business School Publishing Corp.

      Fiintele umane sunt profund sociale – noi suntem prevazuti cu niste “circuite” si conexiuni adanci si puternice, care ne fac sa ne conectam unii cu ceilalti si sa ne dorim sa lucram impreuna. Adevarul este ca noi nu am fi supravietuit niciodata ca specie fara dorinta noastra instinctiva de a trai si munci in grupuri.

    • Nu cumva ai prea mulţi şefi în organizaţia ta?

      © 2014 Harvard Business School Publishing Corp.

      Poţi să ai nişte angajaţi minunaţi, care să lucreze împreună în nişte echipe grozave, şi tot să nu vezi rezultatele financiare pe care speri să le obţii. De ce? S-ar putea ca tocmai structura din organizaţia ta să creeze acele obstacole care afectează performanţele obţinute de forţa de muncă pe care o foloseşti.

    • Uneori, principiul „rezolvă-ţi singur problema” poate fi periculos pentru antreprenori

      © 2014 Harvard Business School Publishing Corp.

      „Scarpină-te singur” – expresie cu sensul de a-ţi rezolva singur propria problemă, în loc să aştepţi ca altcineva să o rezolve pentru tine –  este unul dintre cele mai influente aforisme din lumea antreprenoriatului. Face parte din mentalitatea existentă în companii care au lansat nişte produse de succes - precum Apple, Dropbox şi Kickstarter - dar, de asemenea, îi poate împinge pe antreprenori către eşec.

    • Cum aleg un furnizor de training?

      Este un fapt demonstrat că, în majoritatea situațiilor, organizațiile cu oameni instruiți au performanțe semnificativ mai bune decât cele care nu se intruiesc. O altă particularitate a acestor companii este că instruirea oamenilor nu este o intervenție ad-hoc, segmentată, ci un proces continuu.

    • Cum îți construiești propriul set de agenți ai schimbării

      © 2014 Harvard Business School Publishing Corp.

      Ai simţit recent că organizaţia ta este tulburată şi dată peste cap de aşa-numitele schimbări disruptive – produse de inovaţii ce creează practic o nouă piaţă – ce au loc în industria voastră? Ţi se pare uneori că e ca şi cum organizaţia ta se zbate să „îşi ţină capul deasupra apei” şi de-abia mai e în stare să facă faţă ritmului în care se produc schimbările? Nu eşti singurul.

    • Zece principii pentru alegerea unui CEO

      © 2013 Harvard Business School Publishing Corp.

      Selectarea unui nou Chief Executive Officer este o decizie esenţială, care poate avea un mare impact asupra viitorului unei companii. Este oare această persoană omul potrivit pentru a conduce compania în domeniul de business în care activează în această perioadă? Va colabora el sau ea cu membrii consiliului director al companiei - aşa-numitul board - sau va intra în conflict cu ei? Este, oare, instaurat în companie un proces pentru cultivarea, identificarea şi numirea nu doar a actualului CEO, dar şi a celui care-l va succeda în funcţie?

    • Cum să construieşti o cultură „rapidă şi agilă”

      © 2014 Harvard Business School Publishing Corp.

      Din anul 2009, Adam Bryant a intervievat sute de lideri aflaţi în poziţia de CEO, pentru rubrica „Corner Office” din New York Times. În luna aceasta, el îşi publică cea de-a doua carte scrisă pe baza acelor interviuri: „Quick and Nimble: Lessons from Leading CEOs on How to Create a Culture of Innovation”. El a povestit, pentru Harvard Business Review, despre motivele pentru care cultura unei companii este mai importantă decât strategia sa – şi despre unele dintre tacticile inovatoare pe care le-au utilizat liderii aflaţi în funcţia de Chief Executive Officer pentru a sprijini crearea unei culturi a performanţelor înalte.

    • Cum să îţi transformi compania cu ajutorul analizei datelor privitoare la forţa de muncă

      © 2013 Harvard Business School Publishing Corp.

      Probabil că te-ai cam săturat să tot auzi de „big data” – date şi informaţii acumulate în volum atât de mare, încât au nevoie de capacităţi mari şi avansate de stocare şi prelucrare, dar care pot genera, în urma prelucrării lor, înţelegeri şi concluzii valoroase. S-ar putea să fi considerat că era de aşteptat ca nişte companii precum Amazon şi Netflix să se numere printre inovatorii timpurii în domeniul utilizării datelor culese de site-urile lor pentru generarea de recomandări de produse, dar ceea ce vrei de fapt să ştii este: ce anume înseamnă „big data” pentru un simplu angajat şi cum pot companiile obişnuite să extragă o reală valoare din aceste date şi informaţii?

    • Obţine strategia de care ai nevoie, acum!

      © 2013 Harvard Business School Publishing Corp.

      Două adevăruri strategice incomode stau în faţa majorităţii directorilor executivi şi a companiilor – şi probabil că şi în faţa ta. În primul rând, nu ai o strategie puternică. În al doilea rând, nu faci mare lucru în privinţa aceasta.

    • Ce schimbi mai întâi pentru a obţine rezultate spectaculoase: cultura companiei sau procesele obişnuite ?

      © 2013 Harvard Business School Publishing Corp.

      Înţelepciunea convenţională spune că ai nevoie de ani întregi ca să schimbi cultura unei companii. Sunt foarte puţine organizaţiile care folosesc cultura drept un mod de a impulsiona creşterea performanţelor obţinute de business-ul lor sau care chiar cred că ar fi un lucru de bun simţ să procedeze aşa. Dar logica pe care se bazează majoritatea liderilor şi de care sunt convinşi că dă rezultate funcţionează, de obicei, în celălalt mod: ei operează mai întâi nişte schimbări specifice în procesele care se desfăşoară în companie, iar apoi speră că transformarea culturii va urma de la sine după asemenea schimbări.

Recomandările editorilor