norme
-
Peste noapte, ne-am transformat din martori ai schimbărilor petrecute în Asia în personaje principale ale unei pandemii fără precedent. Cu provocări noi pentru oameni și companii, toți cei implicați în business au fost nevoiți să -
O nouă regulă pentru firmele care duc români la muncă în străinătate
Furnizorii de servicii de plasare a forței de muncă din statele UE, obligați să notifice ITM-urile cu 5 zile lucrătoare înainte de a începe să recruteze angajați din România. Măsura ar reduce riscul traficării și exploatării în muncă a cetățenilor români care doresc să lucreze în străinătate, potrivit guvernanților. -
Noi norme de acordare a concediilor medicale
Un Ordin al Ministerului Sănătății, mai precis 8/2016, modifică și completează punctual normele de aplicare ale prevederilor OUG nr. 158/2005. Mai precis, schimbă modalitatea de acordare a concediilor medicale. Au fost adoptate proceduri noi pentru acordarea de concedii medicale persoanelor internate în spital ce părăsesc locația, femeilor însărcinate sau mamelor lăuze, respectiv victimelor accidentului colectiv. Avocatul Alexandru Teodorescu, explică în exclusivitate pentru Revista CARIERE, tot ceea ce trebuie să știm despre noutățile legislative. -
O companie care NU are reguli pentru angajați. Da, există și funcționează
Poate că, într-adevăr o viață fără reguli conduce spre haos. Oamenii trebuie să funcționeze după o serie de reguli impuse și dupa norme reglementate pentru a-și ține în frâu latura negativă sau... mai puțin productivă. -
Regula se schimbă în timpul jocului
„În situaţia actuală, cea mai mare problemă este disoluţia, slăbiciunea, deficienţa nivelului normativ“ spune Vintilă Mihăilescu, încercând să ofere un diagnostic sociologic pentru starea de fapt a societăţii româneşti. În ştiinţele sociale, anomia, adică lipsa normelor, este termenul care denumeşte această stare. E diagnosticul dat situaţiilor de criză prin care au trecut multe societăţi şi reprezintă şi aspectul cel mai important care caracterizează România în prezent. „Fie că normele sunt sistematic încălcate, fie că ele nu mai sunt bine cunoscute sau nu mai sunt clare, în oricare dintre cazuri, societatea intră într-un fel de derută. Se poate întâmpla oriunde, oricând, iar dacă ne referim la România reprezintă aspectul cel mai grav al momentului. “
-
Parlamentul european adopta noi norme pentru achizitiile online
Statele membre vor avea o perioada de maximum doi ani pentru a pune in aplicare noile norme UE pentru achizitiile online. Dupa adoptarea finala de astazi de catre Parlamentul European, aprobarea formala a Consiliului de Ministri este asteptata in luna iulie.
-
Noile norme pentru aplicarea Codului fiscal, adoptate de Guvern
Persoanele care, pe langa veniturile de natura salariala, realizeaza si venituri de natura profesionala cu caracter repetitiv – lunar, trimestrial sau semestrial – datoreaza contributii individuale de asigurari sociale, de asigurari pentru somaj si de asigurari sociale pentru sanatate, prevad normele de aplicare a Codului fiscal aprobate ieri de Executiv.
Recomandările editorilor
-
Industria outsourcingului în era automatizării: 90% din activitățile de back-office pot fi digitalizate - STUDIU
90% dintre activitățile de back office din industria de externalizare a proceselor de afaceri pot fi acum automatizate, potrivit raportului „Reimagining Business Processes with AI”, lansat de Parseq. -
Generația Z simte presiunea incertitudinii: cum afectează anxietatea financiară viața tinerilor
Tinerii din Generația Z trăiesc cu un nivel ridicat de stres și anxietate, cauzat în principal de incertitudinea legată de viitor și de lipsa controlului asupra evenimentelor imprevizibile. -
Care este principala provocare a antreprenorilor români | SONDAJ
Găsirea clienților reprezintă principala provocare pentru mai mult de jumătate dintre antreprenorii români, arată un sondaj recent realizat de aSpace -
Va ajunge starea de sănătate a angajaților un nou indicator de business?
Pachetele de beneficii oferite angajaților au devenit din ce în ce mai sofisticate în ultimii ani, iar în cadrul companiilor locale aproape că există o competiție în ceea ce privește numărul de inițiative de wellbeing.