Skip to main content

mediere

    • Medierea trebuie privită ca o modalitate alternativă de rezolvare a conflictelor?

      Educația adecvată pentru un mediator a devenit o problemă complexă în zilele noastre, datorată extinderii ariilor în care acesta este chemat pentru a rezolva disputele.
      Indiferent de tipul de conflict apărut, de dezacordul sau comportamentul necompatibil între pârțile implicate, un mediator ajută părțile să simplifice si să-și înțeleagă neînțelegerile.
    • Medierea în conflictele de muncă. De ce, când, cum?

      Medierea este o procedură voluntară prin care părțile, în prezența unui mediator neutru, imparțial și într-o totală confidențialitate, prin soluțiile găsite chiar de aceștia, vor soluționa disputa născută. Mediatorul Diana Dina aduce explicații pentru cititorii CARIERE despre această practică și rolul ei în conflictele de muncă.
    • Primul serviciu independent integrat de mediere-arbitraj din România

      Climatul economic actual impune, mai mult ca oricând, necesitatea controlului asupra finanțelor și celorlalte resurse. Cum disputele au tendința de a consuma o mare parte din resursele companiilor, o problemă de afaceri are nevoie de o soluție de afaceri. Mediul de business are nevoie de un mecanism modern și rapid de intervenție, care să îi protejeze imaginea și interesele.

    • Iniţiativă în premieră la nivel european: informaţii despre mediere, în bibliotecile din România

      O alternativă convenabilă, cu durată mai scurtă şi mai puţin costisitoare decât un proces în instanţă, avantajoasă pentru ambele părţi aflate într-un conflict, iată pe scurt doar unele dintre avantajele medierii. Până de curând, se puteau obţine detalii despre mediere de pe site-ul Consiliului se Mediere din România, de la asociaţiile de profil sau mediatori cu experienţă, de la evenimente sau din materiale de specialitate cu circulaţie destul de restrânsă. Iată că din data de 10 aprilie, bibliotecile publice devin centre de informare privind activitatea de mediere – iniţiativa fiind prima de acest gen din Europa.

    • Noi reguli pentru a despăgubirea rapidă a cumpărătorilor nemulțumiți

      Multe state din Uniunea Europeană au deja scheme ADR (de rezolvare alternativă a disputelor), dar lipsa unor standarde comune, acoperirea defectuoasă și supraaglomerarea fac dificilă accesarea acestora de către cumpărători. O nouă directivă cere statelor membre să se asigure că există scheme ADR pentru toate sectoarele de activitate și are prevederi referitoare la imparțialitatea mediatorilor.

    • Medierea în conflictele de muncă

      În ultimii ani s-a discutat tot mai intens despre noţiunea de „mediere“, ca modalitate alternativă de soluţionare a conflictelor (inclusiv a celor de muncă) în contextul existenţei unui sistem judiciar deficitar, incapabil de a răspunde prompt nevoilor părţilor aflate în conflict.

Recomandările editorilor