Skip to main content

masina

    • Care este cea mai valoroasă marcă auto din lume

      Compania de cercetare de piaţă Kantar Millward Brown a lansat, pentru al 12-lea an, analiza „Top 100 BrandZ”. Un clasament al celor mai valoroase mărci din lume, în urma căruia a reieşit că Toyota şi-a păstrat, pentru a 10-a oară, titlul de cel mai valoros brand auto.
    • Parcul Mogoşoaia- vacanţa ta de lângă casă

      Localizat la 15 minute cu maşina de centrul Bucureştiului sau 20 de minute cu maxi taxi dacă îl luaţi de la staţia de metrou Parc Bazilescu, Parcul Mogoşoaia este locul în care îţi poţi petrece o zi întreagă fără să te plictiseşti. Este un parc care are o ofertă variată atât pentru tineri, cât şi pentru familii.
    • iCAR: Apple a angajat un director de la Fiat

      Apple mai face un pas către iCar. Potrivit Wall-Street Journal, americanii l-au angajat pe Doug Betts, fost director la Fiat Chrysler Automobiles. Apple nu a făcut oficial anunţul, jurnaliştii au remarcat schimbarea pe profilul de LinkedIn al lui Betts. Acesta a lucrat la Toyota, la Nissan, iar din luna iulie se ocupă de "operaţiuni" la Apple. 
    • LIDL îşi şcoleşte şefii de magazin

      LIDL îşi scoleşte şefii de magazin. Compania a decis să investească în îmbunătăţirea calităţilor manageriale şi de leadership ale fiecăruia dintre cei 185 de şefi de magazin din ţară, precum şi în formarea viitorilor şefi. Programul ”Viitorul Șef de Magazin” are la bază cele 5 categorii de competențe definite pentru noul profil al Managerului de Magazin: profesionale, antreprenoriale, personale, de  conducere și sociale. Fiecare participant la proiect va fi evaluat personal şi va beneficia de un plan unic de dezvoltare. Compania lucrează la lărgirea acestui instrument de dezvoltare și pentru alte categorii de personal din organigrama magazinelor.
    • Driverless car & Jobless Driver, maşinăria care ucide şi naşte joburi

      Comisia de siguranţă rutieră din Marea Britanie testează o maşină fără şofer în vederea autorizării circulaţiei pe drumurile publice, începând cu 2015. BMW testează driverless cars în China, în oraşe dar şi pe autostrăzi. Şi nu sunt singurele cazuri; maşina fără şofer se regăseşte în planurile strategice ale tuturor marilor producători auto. Acum câţiva ani, producatorii auto nu credeau în acest concept. Startul a fost dat de un outsider fără experienţă în domeniu, dar care a crezut în acest proiect vizionar, şi mă refer la Google.
    • Europa încă suferă din cauza capacităţii de producție în exces

      După o uşoară creştere în 2011 şi una mai robustă de 7,1% în 2012 (până la 15,5 milioane de unităţi), vânzările de maşini noi în China au crescut puternic în 2013, cu o rată anuală de peste 15%. 67 dintre cele 102 noi fabrici auto anunţate că vor fi construite în perioada 2013-2020 la nivel global vor fi în Asia, arată raportul ‘How to be No. 1: Facing future challenges in the automotive industry’ realizat de echipa Autofacts a PwC. 

    • Un pic altfel - Investiții și... investiții

      Mi s-a stricat mașina. Mergeam liniștit pe autostrada A3, în weekend cu familia, când a început să tremure volanul. Am lăsat-o mai ușor căutând un loc în care să opresc (inexistent pe acea autostradă...), dar în mai puțin de un minut s-a auzit o trosnitură puternică și gata. S-a oprit motorul.

    • Cât câștigă constructorii auto pe fiecare mașină vândută?

      Producătorii de automobile realizează o parte substanțială a profitului încasat pe seama acordării de credite pentru achiziția de mașini, leasing sau din vânzarea de piese. Experții Center Automotive Research (CAR) din cadrul Universității din Duisburg-Essen, au calculat cât câștigă constructorii auto direct din vânzarea unei mașini, excluzând profitul realizat din alte operațiuni sau activități.

    • Topul celor mai jenante mașini

      Americanii au fost rugați să numească mașinile pe care le-ar fi rușine să le conducă. „Lider” necontestat în acest anti-rating a fost declarat citycar-ul Smart ForTwo, iar topul jenant este inchis de Nissan Murano. Șoferii intervievați au identificat, de asemenea, culorile și accesoriile cele mai absurde folosite de posesorii de automobile.

    • Comunicarea sub influenţa tehnologiei

      De multe ori suntem frustraţi când sunăm la un furnizor de servicii şi la telefon ne răspunde o interfaţă automată. Dacă avem răbdare, ne descurcăm. Dacă nu, ajungem să ne dorim să auzim la capătul liniei o voce umană. Ne aflăm în plină eră digitală, în care capacităţile tehnologiei încep să le întreacă pe ale noastre. În curând, un computer ne va conduce maşina personală şi un altul ne va pune un diagnostic medical.

    • Fraude cu polițe CASCO. De ce asiguratorii nu reacționează

      Despre fraudele din piaţa financiară locală se vorbeşte rar. Fie că ne referim la sectorul bancar, al asigurărilor sau despre piaţa de capital, în România nu a fost publicat niciun studiu, în ultimii 22 de ani, care să arate dimensiunea acestui fenomen. Anul trecut, însă, reprezentanta unei companii din domeniu asigurărilor venea cu o estimare şocantă: asigurătorii vor suferi în acest an pierderi de 100 milioane euro, din cauza solicitărilor frauduloase de daune pe segmentul CASCO. Având în vedere că piaţa asigurărilor nu reuşeşte de patru ani să treacă pe profit, ai fi tentat să crezi că estimarea de mai sus  îi va pune pe jar pe asigurători. Greşit!

    • Va fi lumea salvată de autoturismele cu hidrogen?

      Durabilitatea şi problemele ecologice sunt preocupări cheie pentru multe guverne şi corporaţii şi, din acest motiv, o maşină ce produce zero emisii s-a dovedit a fi, în ultimii ani, foarte populară. Consensul este că, dacă ar deveni disponibile pe scară largă, maşinile pe bază de hidrogen ar putea ajuta la reducerea masei de carbon din marile oraşe. 

Recomandările editorilor