Skip to main content

feminism

    • „Fiecare experiență pe care o avem este indusă sau umbrită de diferența de gen”

      Cât de mult s-au îndepărtat româncele de caracteristicile tradiţional acceptate? Mai seamănă cu femeia tradiţională sau împrumută valenţe specifice masculinității? Strategia de supraviețuire a femeilor aflate într-o poziție de putere pare să fie mimetismul: preluarea modelului comportamental masculin. Chiar și așa, masculinizarea forţată nu ar trebui să fie o precondiție a reușitei profesionale.
    • Cât de mult s-au îndepărtat româncele de caracteristicile tradiţional acceptate? Leadership prin imitație: femininul masculin

      Există așa-numite „valori tradițional masculine” pe care le așteptăm de la cineva aflat într-o poziție de putere: autoafirmare, autonomie, curaj, apetență pentru risc, ca să le numim doar pe cele mai cunoscute. Cât de mult s-au îndepărtat româncele de caracteristicile tradiţional acceptate? Mai seamănă cu femeia tradiţională sau împrumută valenţe specifice masculinității?
    • „Prototipul femeii” de succes. Tu l-ai „bifat”?



      Atributele/calitățile considerate dezirabile pentru ca femeile să aibă o șansă la carieră, succes social și profesional sunt ele, oare, egale cu cele așteptate de la bărbați? Nu, ele sunt diferite. Oana Băluță citează dintr-un un număr al Revistei Capital din martie 2005, de unde aflăm care sunt cele mai importante caracteristici ale unei femei de succes: „să îmbine perfect cariera cu viaţa de familie, să aibă o familie împlinită, să fie plăcută în lucrul cu oamenii, să fie îndrăzneaţă, cultivată, capabilă de discuţii la nivel înalt.” Cele mai puţin importante caracteristici: „să aibă succes financiar (în afaceri), să fie frumoasă, să fie dură şi puternică, să aibă mulţi bani, să pună aspectul fizic mai presus de orice”. 
    • Femeia este managerul generaţiei 2000

      Femeia-lider. Cum se descurcă să îmbine două roluri complexe pe care le „joacă” simultan, cel de femeie şi cel de lider? Ca femeie manageriază o familie, o casă, ca lider conduce o companie sau participă la deciziile majore luate la nivel de board, aleargă de la o întâlnire la alta, de la serviciu acasă şi invers. Studiile de specialitate au arătat că femeile s-au remarcat ca fiind mai bune pe posturi de CEO pentru marile companii. Paradoxul este însă că, deşi sunt mai potrivite pentru a ocupa această poziţie, cele mai multe nu ajung să fie numite CEO.
    • Eşti femeie? Perfect, te plătim mai puţin!




      Pe piaţa muncii din România femeile pot avea orice job doresc, cot la cot cu bărbaţii. Asta în mod oficial. În realitate însă nu ajung în număr la fel de mare la conducerea companiilor, iar, în cazul în care ocupă o poziţie de top, riscă să primească un salariu cu până la 10% mai mic decât cel al unui bărbat. 
    • Legislaţia din România, favorabilă femeilor salariate



      Deşi răsfoind Fortune 500 se poate observa că marile companii sunt conduse mai mult de către bărbaţi, lumea avocaturii de business şi a consultanţei în dreptul muncii nu mai este de mult rezervată exclusiv bărbaţilor. „Femeile ar trebui să fie mult mai îndrăzneţe şi conştiente de această nouă realitate”, spune Monica Georgiadis, care crede că este important să crezi în forţele proprii, să îţi urmezi visul cu pasiune şi consecvenţă, dar şi să ai un dram de noroc. Acestea au fost ingredientele care au contribuit şi la formarea ei. 

Recomandările editorilor