
-
În mediul profesional, timpul și atenția colegilor sau clienților sunt resurse limitate. Mesajele confuze sau încărcate de informații irelevante nu doar că întârzie deciziile, dar pot costa compania bani și submina încrederea în comunicarea internă
-
La câte e-mailuri ai răspuns cu ChatGPT în ultima săptămână?
„Răspund la toate mailurile către CEO cu ChatGPT și, în general, folosesc inteligența artificială (AI) în toate conversațiile private. Când vorbesc cu cineva din extern sunt însă mai atent”, îmi spunea recent un prieten, C-level -
Cum alungăm hoții de timp?
Andrew Mellen, autor al cărții ”Unstuff your life!”, este supranumit ”cel mai organizat om din America”. El ne spune care sunt hoții de timp și cum îi putem alunga.
1. Întreruperile: La fiecare 10 minute -
Ce poate învăța e-mail-ul de la scrisori ne spun câțiva scriitori
Vă mai amintiți cum era să scrii o scrisoare? Dacă nu vă amintiți, imaginați-vă:
Scrisoarea este amprenta inimii. Scriind, călătorești în tine însuți și către celălalt – oricât de profund, oricât de aproape, oricât de -
Studiu: Întâlnirile faţă în faţă sunt de 34 de ori mai eficiente ca email-urile
Email-ul rămâne unul dintre cele mai eficiente şi importante canale de marketing pentru branduri. Ba mai mult, pentru cei din generaţia Millennials este o unealtă aproape indispensabilă, în condiţiile în care ei nu prea agrează convorbirile la telefon.
Însă un studiu recent arată că email-ul NU e cea mai eficientă metodă de a convinge pe cineva să facă ceva. -
Breșă uriașă de securitate la Yahoo, milioane de emailuri compromise. Ce spune Bitdefender
Datele a circa 500 de milioane de clienți ai serviciilor Yahoo au fost compromise (nume, adrese de e-mail, numere de telefoane, zile de naștere, parole, întrebări și răspunsuri suplimentare de securitate), ca urmare a unei breșe de securitate. Dacă sunteți utilizatori ai conturilor Yahoo și vreți să reduceți riscul incidentelor în următoarea perioadă, specialiștii în securitate cibernetică ai Bitdefender au câteva sfaturi pentru voi: -
Cum te afectează faptul că răspunzi la e-mail după orele de program
Aştepţi un răspuns sau trebuie să dai un email. E târziu şi ar fi trebuit să fii de mult acasă. Închizi calculatorul şi pleci promiţând că vei face acest lucru imediat cum ajungi acasă. În timp ce ai putea crede că e bine ca angajaţii să răspundă la e-mailuri după orele de muncă sau la sfârșit de săptămână şi este un bun mod de a crește productivitatea angajaţilor, încurajându-i să facă acest lucru, în realitate acest lucru le afectează performanța şi randamentul, potrivit celei mai recente cercetări, scrie businessnewsdaily.com. -
Țara în care emailurile de serviciu au fost interzise după program
Guvernul francez a adoptat controversata reformă din domeniul muncii, care, printre altele, dă dreptul angajaților să se "deconecteze", să nu mai răspundă la mailuri și telefoane de serviciu după orele de program. -
Tactici care-ţi asigură zero mailuri în inbox după vacanţă
Te sfătuim să urmezi aceşti paşi înainte de sărbători pentru a nu te trezi cu inbox-ul mailului de muncă plin. Cu toţii avem nevoie de pauze, de o perioadă în care să ne relaxăm şi să uităm de toate taskurile de la muncă. Însă, nu ne dorim ca atunci când revenim la job să găsim inbox-ul mai aglomerat de mailuri ca înainte de vacanţă. -
Nici e-mailul nu este eco-friendly. Vezi cât poluează trimiterea unui mesaj electronic
Activiștii atrag atenția că mesajele electronice nu sunt neutre pentru mediu. În momentul de față, 40% din populația planetei are acces la Internet iar procentul va crește până la 90% în următorii ani. -
My HR Lab: Cum afli informații despre o persoană pornind de la adresa ei de e-mail
Echipa My HR Lab continuă să descopere unelte utile la serviciu și acasă, pentru recruiteri, candidați, oameni de vânzări sau de afaceri; practic, pentru toată lumea. „Să poți să inițiezi conversații cu aproape oricine în lume poate fi la momentul actual o super-putere dacă ne gândim la istoria corespondenței – de la porumbelul voiajor până la scrisorile care ajungeau la destinatar în câteva săptămâni, apoi telegramele...” și așa mai departe, scrie Beatrice Gălățanu pe blogul MyHRLab. E-mail-ul se numără astăzi printre instrumentele instantanee de comunicare. Ce se întâmplă însă atunci când numele celui care ne scrie nu ne spune absolut nimic? -
Managerii sunt orbi la pericolele ultra-conectării digitale
© 2015 Harvard Business School Publishing Corp.
Managementul este o practică ce nu se schimbă, de fapt, niciodată - fiind, în esenţă, o artă, pentru a cărei stăpânire este necesară multă măiestrie. Nu este o ştiinţă sau o profesie bazată în principal pe analiză. Obiectul său - sau domeniul la care este aplicat managementul - se schimbă mereu, la fel ca şi stilurile de conducere pe care le preferă unii manageri, dar nu şi aspectele sale fundamentale. -
Ce să NU treci în CV dacă vrei să fii chemat la interviu
De câte ori ai aplicat pentru un post, dar nu ai primit niciun fel de de feedback din partea angajatorului? Încerci să-ți spui tot felul de lucruri ca să te liniștești și să nu te descurajezi, dar adesea, lipsa unui răspuns înseamnă că CV-ul tău nu a impresionat. -
Facebook renunță la serviciul de poștă electronică
Rețeaua socială Facebook renunță la propriul serviciu de e-mail, potrivit The Verge. Utilizatorii rețelei au început să primească notificări privind închiderea iminentă a căsuței poştale @facebook.com. Trimise pe una dintre aceste adrese, scrisorile sunt acum redirecționate automat spre adresele alternative anunțate de utilizatori la crearea contului pe Facebook.
-
Cum să construieşti o cultură „rapidă şi agilă”
© 2014 Harvard Business School Publishing Corp.
Din anul 2009, Adam Bryant a intervievat sute de lideri aflaţi în poziţia de CEO, pentru rubrica „Corner Office” din New York Times. În luna aceasta, el îşi publică cea de-a doua carte scrisă pe baza acelor interviuri: „Quick and Nimble: Lessons from Leading CEOs on How to Create a Culture of Innovation”. El a povestit, pentru Harvard Business Review, despre motivele pentru care cultura unei companii este mai importantă decât strategia sa – şi despre unele dintre tacticile inovatoare pe care le-au utilizat liderii aflaţi în funcţia de Chief Executive Officer pentru a sprijini crearea unei culturi a performanţelor înalte.
-
Virtualizarea companiilor, în pas cu virtualizarea clienţilor şi a angajaţilor
În urmă cu câţiva ani, când nu găseam o stradă, îl opream pe un trecător şi îl întrebam. Acum, scoatem telefonul „deştept” din buzunar şi căutăm strada cu ajutorul unei hărţi interactive. În urmă cu nişte ani, oamenii aveau căsuţe vocale activate la telefoanele mobile. Acum, nimeni nu mai are răbdare să lase un mesaj vocal, ci preferă să scrie un sms sau un e-mail. S-ar putea crede că s-a schimbat ceva ireversibil în modul în care comunicăm. De fapt, ceea ce s-a schimbat nu este modul în care comunicăm, ci mijloacele prin care facem acest lucru.
-
Cum să comunici mai eficient în business
Colegii te aşteaptă impacientaţi să plecaţi la masă, însă ochii îţi alunecă în viteză pe ecran, căutând în zadar o ancoră care să dea sens celor 6 paragrafe pe care tocmai le-ai primit de la departamentul de dezvoltare.
Când te-ai simţit ultima oară confuz după ce ai citit un e-mail din care nu ai înţeles nimic? Cât de vinovat ai părut în proprii ochi când ai amânat să răspunzi timp de câteva săptămâni, pentru că pur şi simplu nu îţi era clar ce vrea de la tine cel care a scris?
-
Citeşte asta înainte de a pleca în vacanţă
© 2012 Harvard Business School Publishing Corp.
Înainte de lansarea unei rachete în spaţiu, momentul e sărbătorit de o fanfară cântând glorios – dar e mult mai puţină muzică la întoarcerea din spaţiu. E valabil şi pentru vacanţe. Şi, la fel ca şi naveta spaţială, e probabil să simţi şi tu frecarea cu aerul la reintrarea în atmosferă atunci când te întorci la birou. Ca să nu ardă complet din cauza temperaturii foarte ridicate rezultate din cauza frecării cu aerul, naveta spaţială menţine un anumit unghi de intrare atunci când revine în atmosfera terestră şi este acoperită de un strat protector de plăci ceramice speciale. Vorbind metaforic, şi tu trebuie să porţi echipamentul de protecţie potrivit şi să-ţi controlezi unghiul de reintrare, astfel încât să ai parte de o întoarcere lină la serviciu.
-
Facebook si e-mail-ul, in topul cauzelor de reducere a productivitatii angajatilor
Angajatii pierd in medie cate o ora de activitate zilnica la serviciu din cauza ca atentia le este distrasa tocmai de instrumentele digitale care ar trebui sa sporeasca productivitatea muncii, arata un studiu in care au fost incluse 500 de organizatii din toata lumea.
Recomandările editorilor
-
Ce spune ritmul de adopție al unui tool despre cultura organizațională
Când o companie introduce un nou tool, discuția se concentrează, de obicei, pe funcționalități, costuri și eficiență. Dar felul în care echipa îl adoptă dezvăluie ceva mult mai profund: cultura organizațională în acțiune. -
Tristul tigru | Invitație la lectură
Într‑o întâlnire cu cititorii, Neige Sinno a declarat că și‑a scris cartea de memorii, Tristul tigru, ca și cum ar fi moartă și nimeni nu o să o citească. -
Cosmina Noaghea, Union Commonwealth University, SUA: Inteligența artificială și viitorul minții la job | OPINIE
Când ați sunat ultima dată la serviciul cu clienții pentru rezolvarea unei probleme și ați vorbit cu un robot? Ați fost mulțumiți? Oricare ar fi conotația primei situații care vă vine în minte... -
România, blocată în digitalizare: Îi lipsește strategia și leadership-ul politic | RAPORT
Un raport realizat de specialiști din Estonia la inițiativa Edge Institute arată că România are un nivel scăzut de maturitate digitală – doar 3,1 din 10. Documentul evidențiază lipsa unei strategii coerente...