Skip to main content

dezacord

    • Când două minţi se bat cap în cap

      Specialiştii ne învaţă că opoziţia şi dezacordul sunt atitudini sănătoase. În absenţa lor, echipele sunt private de inovare şi de progres. Deşi nu toate, cele mai multe discuţii în grup se încheie în dezacord. Când confuziile şi neînţelegerile devin grave, situaţia ameninţă să otrăvească relaţiile dintre membri şi să destabilizeze echipa.

    • Inamicul nevăzut al conversaţiilor productive

      © 2014 Harvard Business School Publishing Corp.

      Avem mult de lucrat atunci când trebuie să ne croim drum prin nişte probleme complexe, în mare parte din cauză că suntem „cablaţi adânc” să căutăm să atingem certitudinea cât mai rapid posibil. Studiile făcute de oamenii de ştiinţă care studiază modul în care luăm deciziile dezvăluie faptul că strategia cea mai bună pe care o putem folosi pentru abordarea acestor probleme este să „punem la lucru” diversitatea cognitivă, fiindcă grupurile au performanţe mai bune decât indivizii – chiar şi cei care au cel mai înalt IQ.

    • Fiecare lider are nevoie de un disident-adjunct, care să-l contrazică

      © 2013 Harvard Business School Publishing Corp.

      Oamenii se simt atraşi în mod special de aceia de la care aud reproduse, ca în efectul de ecou, aceleaşi lucruri de tot felul în care ei cred deja. Atunci când le sunt prezentate informaţii care le confirmă credinţele, mulţi oameni trăiesc experienţa unui influx de dopamină, ca şi cum ar mânca ciocolată sau s-ar fi îndrăgostit. Pe Facebook, oamenii dau click pe „unfriend” pentru a se detaşa de cei cu vederi politice diferite de ale lor, iar pe Twitter sunt followeri ai unor oameni care sunt exact ca ei.

    • Apelează la „avocatul diavolului” pentru a crea o echipă inovatoare

      © 2013 Harvard Business School Publishing Corp.

      E greu să găseşti exemple de situaţii în care un subordonat şi-a contrazis şeful şi a avut succes şi e şi mai greu să găseşti povestiri despre lideri care le-au cerut ei înşişi subordonaţilor lor, în mod specific, să îi contrazică. Cea mai comună este o povestire despre Alfred P. Sloan de la General Motors Co. La sfârşitul unei şedinţe în care echipa de top management a GM luase în considerare o decizie dificilă, Sloan a spus: “Domnilor, să înţeleg că am ajuns la un acord unanim asupra deciziei pe care am luat-o aici?”.

    • Puterea unui bun dezacord

      Dezacordurile la locul de munca sunt inevitabile. Suntem oameni diferiti si avem personalitati, valori, opinii, experiente diferite. Insa intr-o echipa, dezacordul, poate contribui la performanta echipei.  Poate conduce catre noi idei, solutii catre probleme complexe si creste eficienta muncii in echipa. Dar… exista si un dar…ca sa aduca efecte benefice, dezacordurile, opiniile diferite ale membrilor echipei, trebuie manageriate. Atfel, pot produce rupturi, ineficienta, jocuri de putere intre membrii echipei.

Recomandările editorilor