Skip to main content

customer service

    • Domeniul cu cele mai multe joburi

      1449 joburi vacante pentru persoanele cu studii superioare, în timp ce pentru persoanele cu studii medii sunt disponibile 13.752. Datele vin din declarațiile agenților economici privind locurile de muncă vacante, în evidențele Agenției Naționale pentru Ocuparea Forței de Muncă (ANOFM).
    • Cum să aduci PLUS valoare în customer service

      Activitatea de customer service în lumea de business s-a schimbat. Serviciile nu mai reprezintă un simplu moft, au devenit o necesitate comercială. Serviciile de calitate reprezentau în trecut un “factor de igienă”, ceva ce trebuia să faci pentru a evita plângerile și pentru a-ți păstra clienții existenți.
    • Numai contractul nu se poate semna online

      Internetul a devenit o componentă indispensabilă a vieţii noastre. Dacă în urmă cu aproximativ 15-17 ani, încă mai foloseam telefoanele fixe şi stăteam la cozi pentru a plăti facturile pentru că nu exista nicio altă cale, acum folosim cu preponderenţă telefoanele mobile şi achităm facturile online. La Enel, de exemplu, în jur de 70% dintre clienţi aleg comunicarea online şi comunicarea telefonică. Aceste schimbări duc şi la modificări la nivelul angajaţilor, după cum explică Simona Trofin, Head of Customer Service, Enel Energie. 
    • Gândește dincolo de satisfacția clienților

      Este o diferență foarte mare între un client satisfăcut și un fan adevărat al companiei – persoane cărora le place atât de mult produsul sau serviciul tău încât îl promovează în grupurile din care fac parte. Însă de prea multe ori companiile acceptă rezultate care sunt pur și simplu peste medie – „Am primit un punctaj de 4 din 5. Nu e excelent?”

    • Cum să le oferi cu adevărat angajaţilor „din prima linie” puterea de a rezolva prompt problemele clienţilor

      © 2013 Harvard Business School Publishing Corp.

      Poate că nimic nu este atât de fundamental pentru succesul unei organizaţii decât serviciile pe care le oferă clienţilor prin departamentul său de Customer Service. Orice companie aflată într-o piaţă cu adevărat competitivă va ajunge să fie afectată de un declin inevitabil dacă ignoră prea mult timp această consideraţie fundamentală. Hai să luăm drept exemplu compania McDonald’s: recenta confesiune pe care organizaţia a făcut-o către francizaţii săi, arătându-le că 20% dintre plângerile clienţilor sunt cauzate de un “serviciu neprietenos” - iar în această categorie reclamaţia numărul 1 este faptul că angajaţii sunt “nepoliticoşi şi se comportă într-un mod neprofesionist” -  ne reaminteşte că interacţiunea cu organizaţia prin intermediul serviciilor este factorul care-i determină adesea pe clienţi să decidă dacă se mai întorc sau nu. Deşi compania cheltuieşte anual aproape 2 miliarde $ pe advertising, serviciile pe care le oferă McDonald’s le lasă frecvent clienţilor „un gust amar”.

    • O cultură orientată către client – un răspuns convingător la nevoia de schimbare

      În ultimii 3 ani, consumul s-a contractat considerabil, iar comportamentul clienţilor a cunoscut o alterare rapidă în ceea ce priveşte alegerea furnizorilor. Organizaţiile au răspuns acestor schimbări prin mijloace proprii, încercând metode şi tehnici de a şi-i apropia. În principal, iniţiativele demarate de acestea au avut la baza principii ce au funcţionat în trecut, însă cu toate acestea rezultatele au întârziat să apară. O evoluţie în spirală a comportamentului clienţilor versus răspunsul organizaţiei la acel comportament a condus mai degrabă la decalaj între aşteptările clienţilor şi maniera de răspuns a organizaţiei la aceste aşteptări. Acum este momentul evidenţierii practicii sănătoase de customer service, momentul în care în centrul universului organizaţional nu se regăseşte managementul de top sau acţionariatul ci însuşi clientul, căruia organizaţia îi datorează existenţa în sine.

    • Vrei angajaţi mai implicaţi? Foloseşte tactici de Customer Service!

      © 2011 Harvard Business Publishing

      Majoritatea companiilor susţin că vor să aibă angajaţi entuziaşti şi dedicaţi – şi, pe bună dreptate: între implicarea angajaţilor şi performanţele financiare ale companiei există o legătură strânsă. De exemplu, un studiu făcut în 2010 de către firma Aon Hewitt asupra companiilor listate pe pieţele globale de acţiuni a arătat că performanţele companiilor cu un nivel înalt de implicare a angajaţilor sunt mai mari decât media performanţelor înregistrate de restul companiilor.

    • Clientul nostru, stapanul nostru

      Printre exemplele pe care participantii la cursurile de customer service le dau, legat de experientele lor de clienti, una mi-a atras atentia. Povestea am auzit-o deseori si se refera la un lant de magazine cu produse pentru femei. Cand intra intr-un astfel de magazin, clientele sunt intampinate de o vanzatoare care le intreaba insistent daca au nevoie de ajutor si le urmareste ostentativ pe tot timpul periplului prin magazin, sub pretextul de a le fi de folos.

Recomandările editorilor