Skip to main content

board

    • Strategia unui manager pentru a ajunge în boardul companiei

      Există o filosofie de viaţă care spune că oamenii primesc ceea ce merită, iar alta care spune că primesc ceea ce obţin. La CIO Council National Conference 2016, Cosmin Alexandru, specialist în strategii, branding şi procese de transformare organizaţională, le-a furnizat directorilor de IT prezenţi o strategie care îi poate duce în boardul unei companii. O strategie bazată pe înţelegerea transformărilor care survin din ce în ce mai rapid, dar şi a capacităţii fiecăruia de a colabora şi de a relaţiona. 
    • Locul unui CIO este în boardul companiei

      „Un CIO (Chief Information Officer) nu este un lider în tehnologie, ci un lider de business care înțelege tehnologia, de aceea locul lui trebuie să fie în boardul companiei”, a spus Aurelian Sin, director IT pentru zona EMEA (Europe, Middle East and Africa), Federal-Mogul, la cea de-a patra ediție a CIO Council National Conference. La întâlnirea din 2016 a managerilor de IT din România a fost prezent și ministrul Comunicațiilor și pentru Societatea Informațională, Marius Bostan, care a vorbit despre importanța securității cibernetice.
    • 3 Concepţii greşite care împiedică distribuţia mai largă a puterii în companii

      ©  2015 The New York Times News Service

      Un motiv important pentru care acum există în lume atât de multe firme foarte prost conduse este credinţa foarte răspândită potrivit căreia managementul ar trebui să fie responsabilitatea a doar câtorva oameni aflaţi în vârful ierarhiei. Prin urmare, s-ar putea ca viitorul corporaţiilor să se bazeze pe ascensiunea formelor de management „distribuit” –  prin care poziţiile de putere şi autoritatea sunt extinse pe o scară mai largă – precum holacraţia.
    • De ce caută companiile „juniori” pentru poziţia de CEO

      © 2014 Harvard Business School Publishing Corp.
       
      Atunci când caută să angajeze un nou CEO, membrii consiliilor directoare ale corporaţiilor – aşa-numitele board-uri – îi ocolesc din ce în ce mai des pe directorii executivi de nivelul „suitei C”, precum CFO-ul sau COO-ul,  şi numesc în această funcţie nişte lideri care sunt mai puţin experimentaţi şi mai puţin „veterani”.
    • Dragostea dureaza patru ani - mandatul CEO-ului

      Lucrez de peste 10 ani cu CEO si echipe de board. In tot acest timp am fost implicat direct sau de pe banca de rezerve in cele mai importante schimbari manageriale de pe piata locala. Am cunoscut prin experienta directa perioada de glorie a managerului strain, expat, si am asistat la ascensiunea managerilor romani in multinationale.

    • Soluţiile pentru cele mai mari probleme de productivitate ale directorilor executivi

      © 2014 Harvard Business School Publishing Corp.

      Robert Pozen ştie câte ceva despre cum este să înfloreşti când eşti „la vârf”: el este fostul preşedinte al firmei globale de management al activelor financiare MFS Investment Management, este Senior Lecturer la Harvard Business School şi autorul cărţii „Extreme Productivity”. În acest interviu, Pozen vorbeşte despre modul în care s-au schimbat, în decursul anilor, cerinţele şi aşteptările la care trebuie să răspundă directorii executivi – şi, în special, cei ce deţin funcţia de CEO - şi despre modul în care liderii din ziua de azi pot să „navigheze” în modul cel mai lin posibil prin „apele” dificile ale zilelor lor de lucru foarte aglomerate.

    • 13 idei pentru întreţinerea maşinii numite „companie”

      Compania „tratată” ca o nouă marcă auto? Maşina este un complex extrem de bine gândit de piese simple sau complicate, unele dependente de celelalte şi altele total independente, dar care, odată aşezat în scaun, te ajută să ajungi în punctul dorit. Cam aşa poate fi privită şi o companie: cu oamenii, care sunt piesele, cu procese şi strategii, adică mecanismele ce unesc piesele, logica lor funcţională. „calculatorul de bord”? Este chiar top managementul sau board-ul companiei! Dar ce înseamnă întreţinerea maşinii?

    • Cea mai mare dificultate pentru o femeie: să ajungă în board-ul companiei

      În România, între 2003 şi 2012 ponderea femeilor în consiliile de administraţie a scăzut de la 20% la 10%. Mai mult decât atât, în ţara noastră, spre deosebire de cele mai multe state din Uniunea Europeană, nu s-au luat nici un fel de măsuri pentru a se asigura reprezentativitatea femeilor în poziţii de decizie. Pentru a promova şi contribui la îmbunătăţirea şanselor profesionale ale doamnelor care lucrează în ţara noastră, zece femei de carieră au fondat în 2012 Asociaţia European Professional Women Network România (EPWNRo), ca filială a reţelei internaţionale European Professional Women’s Network.

    • „În Carrefour sunt multe femei în poziţii de management şi vă asigur că sunt feminine, frumoase”

      Ana Dumitru este Director de Resurse Umane în cadrul Carrefour România. Lucrează de mai bine de zece ani în această companie unde a găsit atât femei manageri care sunt alături de ea în board, cât şi lideri bărbaţi care o inspiră. Potrivit Anei Dumitru, România este o ţară în care doamnele sunt obişnuite să lucreze de la egal la egal cu domnii, încă dinainte de 1989.

    • Unde îi stă mai bine HR-ului

      În board ca partener strategic. În organizaţie, aproape de oameni. Dacă se poate, şi una, şi alta. Dar care contează mai mult? „Mi-aş dori să văd HR-ul mai mult în organizaţie”, „E job-ul vostru să daţi semnificaţie”, „Aş vrea mai multă execuţie”, au spus speakerii invitaţi la evenimentul „Challenging the Boardroom”, organizat pe 8 noiembrie de revista HR Manager în parteneriat cu AchieveGlobal.

    • De ce avem nevoie de mai multe femei în board-urile companiilor

      Diversitatea membrilor din board – denumirea uzuala a consiliului director al unei companii – este esenţială pentru obţinerea unor performanţe durabile. Lărgirea compoziţiei board-ului măreşte şi diversitatea surselor de potenţiali candidaţi pentru intrarea în board şi, un lucru mult mai important, conferă conducerii de top nişte perspective mult mai largi. Majoritatea liderilor aflaţi în poziţia de CEO recunosc cât de important este să numească în board directori de vârste diferite şi care să aibă studii şi experienţe în domenii cât mai variate, dar de obicei subestimează avantajele diversităţii pe sexe.

Recomandările editorilor