Pe agenda ONU: Accesul universal la educaţie de calitate
Roxana Roseti
Educația a fost, este și devine de o importanță majoră pretutindeni în lume. Implicit când vorbim despre alfabetizare. În România, spre exemplu, crește dramatic ponderea celor care nu au nici măcar o educație minimală.
Cristian Hatu, președintele Centrului de Evaluare și Analize Educaționale susține că, „în momentul de față avem 42% dintre elevi cu analfabetism funcțional, adică nu sunt capabili să facă raționamente elementare, nu știu să folosească operațiile matematice elementare când se confruntă cu o situație din viața de zi cu zi”, și suntem, din acest punct de vedere, pe primul loc în Uniunea Europeană și pe locul doi în Europa (potrivit numărul 247/mai 2018 al Revistei CARIERE)
Aceasta în condițiile în care problema alfabetizării reprezintă un element important pe Agenda 2030 pentru dezvoltare durabilă a ONU. Iar anul acesta, Ziua internaţională pentru alfabetizare (8 septembrie) a adus în centrul atenţiei, pe de o parte, progresul obţinut în rata de alfabetizare la nivel mondial şi, pe de altă parte, provocările cu care se confruntă încă acest sector.