Cris-Tim Family Holding, liderul piețelor de mezeluri și de ready-meals din România, a anunțat lansarea ofertei publice inițiale (IPO), ce se va derula în perioada 17 – 29 octombrie 2025, în vederea listării acțiunilor sale pe Piața Reglementată administrată de Bursa de Valori București (BVB), categoria Premium, sub simbolul bursier CFH.
Oferta cuprinde vânzarea unui număr total de 27.066.667 acțiuni, ceea ce reprezintă atât acțiuni existente deținute de acționarul majoritar Rangeglow Limited, cât și acțiuni noi emise în cadrul unei majorări de capital social.
Detaliile ofertei publice
Acțiunile Cris-Tim sunt oferite spre subscriere la un interval de preț cuprins între 16,5 lei/acțiune și 17,5 lei/acțiune.
Investitorii de retail pot subscrie acțiuni la prețul de 17,5 lei/acțiune, beneficiază însă de un discount de 5% în primele patru zile lucrătoare ale ofertei (17 – 22 octombrie 2025).
Oferta este împărțită în două tranșe:
15% pentru investitorii de retail din România (până la 4.060.000 acțiuni);
85% pentru investitorii instituționali din afara Statelor Unite ale Americii, în baza Regulamentului S al Legii Valorilor Mobiliare.
Subscrierea minimă pentru investitorii de retail este de cel puțin 300 de acțiuni, iar perioada de ofertă se încheie pe 29 octombrie 2025, la ora 12:00 (ora României).
În cazul închiderii cu succes a ofertei, free-float-ul companiei va fi de maximum 35% din capitalul social.
Planurile de investiții
Fondurile obținute în urma IPO-ului vor fi folosite în principal pentru finanțarea planurilor de dezvoltare ale companiei. O parte din sumele obținute de acționarul vânzător Rangeglow Limited va fi utilizată pentru rambursarea unor împrumuturi acordate de companie, în valoare de 57,3 milioane euro (echivalentul a 290,8 milioane lei), în urma procesului de reorganizare și consolidare a datoriilor intra-grup.
Pentru perioada 2025 – 2030, Cris-Tim are în vedere un amplu plan investițional de 890 milioane lei, din care 768 milioane lei sunt destinați segmentului de mezeluri și 121 milioane lei segmentului de ready-meals și altor investiții conexe.
O parte dintre aceste investiții vor fi cofinanțate prin programul național Investalim, derulat de Agenția pentru Finanțarea Investițiilor Rurale (AFIR), cu acordul de finanțare semnat în octombrie 2024.
Compania își propune, de asemenea, să identifice oportunități de fuziuni și achiziții în domeniile în care activează, pentru consolidarea poziției sale competitive și diversificarea portofoliului. În plus, Cris-Tim intenționează să distribuie sub formă de dividende ordinare minimum 50% din profitul net anual.
În contextul lansării IPO-ului, Radu Timiș Jr., CEO-ul Cris-Tim, a declarat: „Cris-Tim Family Holding este o companie antreprenorială românească ce s-a dezvoltat constant în cei peste 33 de ani de activitate, confirmându-și de fiecare dată poziția de lider în categoriile de mezeluri și ready meals. Inovația și calitatea superioară a produselor noastre au fost și vor fi mereu pilonii de bază a operațiunilor noastre.
Am creat conceptul unic de Etichetă Curată, am lansat categorii noi înainte de vreme, de la crud uscate la ready meals și mezeluri feliate, și am demonstrat că întreaga industrie poate fi transformată prin viziune, responsabilitate și grijă față de consumatori. Astăzi, brandurile noastre emblematice – Cris-Tim, Matache Măcelaru’ și „Bunătăți” - ajung zilnic pe mesele a milioane de consumatori, atât din țară, cât și din străinătate.
Planurile noastre de investiții și dezvoltare ne vor permite să atingem un nou nivel de performanță în materie de standarde de producție, eficiență și calitate, și să devenim un reper de excelență pentru regiunea Europei de Sud-Est. Totodată, vizăm o serie de achiziții ale unor competitori, atât în plan local cât și regional, pentru a ne crește amprenta comercială și a accesa noi categorii de produse cu valoare adăugată, completând perfect portofoliul existent. De astăzi, toți cei care ne sunt consumatori și apreciază produsele noastre au ocazia să investească alături de noi, pentru a face parte în continuare din această poveste românească de succes”.
Performanțe financiare
Cris-Tim Family Holding, fondată în 1992, a evoluat dintr-o afacere de familie într-unul dintre cei mai mari operatori din industria agroalimentară românească.
În 2024, compania a raportat venituri de 1,12 miliarde lei, o creștere de 7,1% față de 2023, și un EBITDA de 166,8 milioane lei, cu 8,1% mai mare decât anul precedent. Profitul net din activități continue a fost de 84,7 milioane lei, în urcare cu 3%.
Pentru primul semestru al anului 2025, Cris-Tim a înregistrat un EBITDA de 86,2 milioane lei (+12,4%) și un profit net de 47,5 milioane lei (+29,1%).
Potrivit Răzvan Furtună, CFO al Cris-Tim Family Holding, la finalul anului 2024 compania ocupa poziția de lider de piață în sectorul producției de mezeluri după volumul vânzărilor, 10,6%, și 14,3% după valoarea vânzărilor. „Este un rezultat care ne bucură și care ne motivează să devenim mai buni și mai eficienți atât din perspectivă operațională, cât și financiar. Planurile noastre de consolidare a poziției în piață includ pe de o parte investiții pentru dezvoltarea fabricii principale de la Filipeștii de Pădure, cât și achiziția altor jucători din piață pe segmentele de mezeluri și ready-meals”.
Compania operează trei fabrici moderne, cu o capacitate totală de producție de 215 tone/zi, dintre care unitatea de la Filipeștii de Pădure este cea mai mare, produce exclusiv mezelurile sub brandurile „Cris-Tim” și „Matache Măcelaru’”.
Cris-Tim are peste 2.000 de angajați, nouă depozite frigorifice naționale și o flotă proprie de transport, iar produsele sale sunt prezente în toate cele 13 rețele de retail modern, în peste 15.000 de magazine tradiționale și în 17 piețe de export europene.