Recrutorii ”spionează” candidații pe Facebook
Dana Badea
Postările pe Facebook ale candidaților au devenit criteriu în decizia de recrutare pentru 4 din 10 angajatori iar șase din zece angajatori verifică, în procesul de evaluare a unui candidat, profilurile acestuia de social media, potrivit celui mai recent sondaj BestJobs.
Într-un articol pentru revistacariere.ro, Natalia Câmpan, consultant, agenția Manpower Iași, declara că recrutorii verifică profilul de facebook pentru a vedea imaginea pe care o proiectează candidatul în «mediul său natural».
„Când utilizăm Facebook, o facem pentru a vedea dincolo de CV. Pentru anumite posturi este importantă amprenta personală și imaginea pe care o proiectează candidatul în «mediul său natural». Putem să ne dăm seama, de exemplu, despre rolul pe care și-l atribuie într-un grup, de calitățile de lider sau de charismă. Postările au însă rareori un impact major în procesul de recrutare, ci mai degrabă întăresc sau confirmă o părere despre comportamentul adoptat de candidat în diferitele faze ale recrutării” .