„Am avut norocul să-mi dezvolt întreaga carieră în cadrul unei singure companii, General Motors, care n-a eșuat niciodată să-mi ofere provocări sau oportunități de dezvoltare. Și totuși, în interiorul GM, am ocupat multe poziții, în departamente diverse, de la inginerie și industria prelucrătoare, la comunicare și resurse umane. Ideea este că, pentru mine, fie că îți dedici întreaga carieră lucrând pentru o companie, fie că ți-o dedici lucrând pentru mai multe companii, trebuie să-ți perfecționezi abilitatea de a avea un început în forță în orice poziție pe care o ocupi”, subliniază Mary Barra.
Mary Barra a identificat 5 lucruri extrem de importante pe care le are în vedere de fiecare dată când începe un proiect nou și pe care le recomandă tuturor pentru a avea rezultate mai bune.
Iată care sunt:
1. Pune clienții în mijlocul tuturor activităților tale.
Fie că lucrezi în contabilitate, inginerie sau vânzări, fie că ai ajuns acolo direct de pe băncile școlii sau ești deja un profesionist cu experiență, amintește-ți asta: cu cât de concentrezi mai mult pe client, cu atât vei avea o performanță mai bună. Nevoile clienților ar trebui să fie o sursă de inspirație pentru toate deciziile pe care le iei. Dacă vocea clientului nu se reflectă deja în noua poziție pe care o ocupi, în primele 90 de zile pe care le petreci în noua funcție trebuie să te asiguri că se va întâmpla asta.
2. Ascultă-ți echipa.
Primele 90 de zile într-o nouă poziție reprezintă cea mai bună oportunitate pe care o ai să le câștigi respectul oamenilor cu care lucrezi și să le oferi prezumția de încredere. În general, pe oameni nu-i interesează ce știi să faci până nu află că îți pasă. Fii deschis, caută soluții și încearcă să asculți într-o proporție mai mare decât vorbești. Când apreciezi ceea ce spun ceilalți, ei încep să fie deschiși și această relaxare va duce către idei care vor avea drept rezultat o performanță mai bună.
3. Întărește-ți echipa.
Una dintre responsabilitățile tale, ca lider, este să te asiguri că oamenii din echipa ta sunt potriviți pentru ceea ce fac. Așteaptă să primești și cere implicare totală din partea tuturor. Dacă nu ești înconjurat de oamenii potriviți, nu îți faci treaba cum trebuie pentru că ești prea ocupat să faci ceea ce ei nu sunt capabili să facă. Dacă ai un angajat a cărui nefericire ține echipa pe loc, ajută-l să-și găsească fericirea în altă parte.
4. Implică-te trup și suflet.
Dacă noua funcție vine cu o problemă moștenită de la înaintașii tăi, nu te rapota la ea ca la ceva ce trebuia rezolvat înainte să ajungi tu în companie. Nu te ascunde niciodată sub statutul tău de persoană nouă în companie și nu folosi asta drept pretext ca să nu faci ceea ce trebuie făcut. Admite că există o problemă, pune la punct un plan prin care vrei să o rezolvi și nu te abate de la ținta pe care ți-ai propus-o. Reputația echipei tale nu depinde doar de rezultatele tale bune, ci și de ceea ce faci atunci când ceva nu merge bine.
5. Adaptează-te și învață
La sfârșitul unei zile, succesul tău va fi determinat nu doar de cât de bun este planul tău, ci de cât de bine ești capabil să te adaptezi în așa fel încât să răspunzi nevoilor în schimbare ale clientului. Adaptarea se rezumă la un singur factor, foarte important: la leadership. Și o bună partea din ceea ce înseamnă leadership se referă la capacitatea de a privi orizontul și de a anticipa schimbările care se vor ivi.
Când o companie introduce un nou tool, discuția se concentrează, de obicei, pe funcționalități, costuri și eficiență. Dar felul în care echipa îl adoptă dezvăluie ceva mult mai profund: cultura organizațională în acțiune.
Într‑o întâlnire cu cititorii, Neige Sinno a declarat că și‑a scris cartea de memorii, Tristul tigru, ca și cum ar fi moartă și nimeni nu o să o citească.
Când ați sunat ultima dată la serviciul cu clienții pentru rezolvarea unei probleme și ați vorbit cu un robot? Ați fost mulțumiți? Oricare ar fi conotația primei situații care vă vine în minte...
Un raport realizat de specialiști din Estonia la inițiativa Edge Institute arată că România are un nivel scăzut de maturitate digitală – doar 3,1 din 10. Documentul evidențiază lipsa unei strategii coerente...
GRAMPET Group, cel mai mare grup feroviar și operator logistic privat din Europa Centrală și de Sud-Est, anunță numirea lui Klaus Kraetzschmar în funcția de Director General al filialei din Grecia a Grup Feroviar Român
Educația elevilor trebuie să se întâmple și în afara orelor de la clasă. Pentru elevii din programele World Vision România, organizație care sprijină educația copiilor din zone defavorizate, taberele educaționale reprezintă o șansă de a
Tehnologia a schimbat radical modul de lucru în industria curieratului, iar așteptările clienților sunt tot mai mari. Pornind de aici, FAN Courier își construiește strategia de resurse umane pe o convingere clară: oamenii și digitalizarea
Pentru Crina și Bianca, data de 16 martie 2024 a fost un moment important în parcursul celor două eleve de liceu care au fondat clubul de carte The Rory Bookshelf. Era ziua în care conferința