
transparenta
-
Organizațiile caută modalități prin care să se diferențieze, să atragă talente și să construiască relații solide cu angajații și partenerii. Un element esențial, dar adesea subestimat, este transparența. Aceasta nu doar că influențează cultura organizațională,
-
De ce este nevoie de profesionalizarea consiliilor de administrație în România? Gabriela Hârțescu: Înseamnă trecerea de la improvizație la standarde, procese și transparență
În România, consiliile de administrație reprezintă adesea structuri formale, fără un rol strategic real. În multe cazuri, acestea există doar pe hârtie, iar funcția lor de supraveghere și de creare de valoare nu este exercitată -
Salariile transparente – utopie sau viitor inevitabil?
Cu doar un an înainte până când publicarea salariilor în anunțurile de angajare va deveni obligatorie în întreaga Uniune Europeană, România pare să se afle deja în plin proces de tranziție. Datele recente de pe -
De ce e importantă transparența în echipă și cum o aplici
Transparența reprezintă un element fundamental în construirea unei echipe eficiente și funcționale. Fără o comunicare deschisă și sinceră, încrederea între membrii echipei se poate eroda rapid, iar colaborarea devine dificilă. Ana Mureșan, specialistă în resurse -
Cum comunici public în caz de criză majoră: Strategie de transparență și asumare
Când o criză lovește, fiecare declarație contează. O reacție întârziată sau un mesaj ambiguu pot agrava situația, ceea ce duce, în final, la erodara încrederii publicului și la afectarea reputației companiei. O criză nu poate -
Piața salariilor este din ce în ce mai transparentă: 40% dintre joburile din 2025 au salariul la vedere
Angajatorii din România fac pași importanți spre transparentizarea pieței salariilor, adaptându-se treptat la noile reglementări europene. Cu mai puțin de un an și jumătate înainte de momentul în care publicarea salariilor în anunțurile de angajare -
Transparență, onestitate, empatie. Valorile care au ținut România conectată
Pandemia ne‑a remodelat, din multe puncte de vedere, viața. De la rutine, obiceiuri și comportamente, până la menținerea și consolidarea relațiilor, modul de a munci și învăța, ori de a face cumpărături și socializa, totul -
Ce proiecte cu impact național dezvoltă GovITHub
În mai puțin de două luni de la startul programului GovITHub, cei 20 de bursieri selectați, cu sprijinul altor 300 de specialiști voluntari, au demarat și dezvoltă proiecte cu impact important în sănătate, economie socială, fonduri europene, plăți online sau auto, anunță Guvernul. În prezent, 10 proiecte sunt dezvoltate în regim intensiv, iar alte 20 sunt în fază de dezvoltare. -
Cum să ai o cultură organizaţională sănătoasă prin eşecuri
Adesea, ca lideri de companie, sărbătorim succesul, facem anunţuri publice şi în mass-media şi aniversăm câştigurile sau lansarea unor produse sau servicii. Împărtăşim reţeta secretă a succesului nostru în speranţa că ceilalţi vor recrea magia începută de noi. În general, nu vorbim prea mult despre paşii greşiţi pe care i-am făcut şi mai mult, nu ne gândim la ce a mers greşit, la soluţii şi ce am putea învăţa din întreaha experienţă. În afaceri, eşecul este adesea îngropat şi nu se vorbeşte despre el, spune Chris Buyers, CEO la Formstack, pentru entrepreneur.com. -
Capcane de evitat când „moşteneşti” o echipă de la alt lider
© 2015 Harvard Business School Publishing Corp.
Tocmai ai preluat conducerea unei echipe existente de la alt lider, cu care oamenii din echipă se obişnuiseră, şi s-ar putea să te simţi cam descurajat când te gândeşti la ceea ce te aşteaptă. S-ar putea ca modul în care reacţionează oamenii la noile tale procese – sau la stilul tău de lucru cu subordonaţii – să te facă să te simţi de parcă ai fi mama vitregă cea afurisită ce a dau buzna în vieţile lor, care până de curând erau fericite. Echipa ta a fost înainte echipa altcuiva. Oamenii au căpătat şi şi-au înrădăcinat nişte obiceiuri reacţionând la preferinţele fostului lider. Ajustarea acelor obiceiuri va fi dificilă, dar poţi să procedezi în aşa fel încât tranziţia să fie mai uşoară pentru voi toţi. -
Împărtăşeşte-le şi altora ce ştii
© 2014 Harvard Business School Publishing Corp.
Cu 1,4 milioane de clienţi şi un venit anual de 4 milioane de dolari, furnizorul de servicii pentru companiile prezente în social media, Buffer, a crescut prin introducerea unor produse utile şi a unui serviciu pentru clienţi prestat în mod exemplar. Dar adevărata sa putere şi adevărata sa creştere provin din ceva fundamental: angajamentul de a fi o companie regenerativă. -
Esti seful pe care si-l doreste toata lumea?
Probabil ca nu, daca actiunile si comportamentul tau de manager se regasesc in lista de mai jos:
-
ING Asigurări de Viaţă lansează Planul Financiar Aniversar
ING Asigurări de Viaţă marchează aniversarea a 17 ani de prezenţă ȋn România prin lansarea unui nou modul al Planului Financiar Personal.
-
Etica managerială - perspective şi dileme de expatriat
Un manager străin este numit în companie. El aduce cu sine o serie de percepţii şi stereotipuri, „ştampile” şi categorisiri despre noua sa ţară. Evocând stereotipurile despre România cu expatriaţii proaspăt sosiţi, notăm frecvenţa semnificativă a noţiunii de etică. Un subiect sensibil pentru noi, românii: avem o părere personală (de altfel, şi o opinie publică negativă) referitoare la etică şi corupţie. Totuşi, dacă un străin pune semnul de egalitate între România şi corupţie, generalizarea deranjează, stereotipul fiind unul negativ.
-
Vrei să construieşti o echipă eficientă? Tratează-te de „lipsa de curiozitate”
© 2013 Harvard Business School Publishing Corp.
Se întâmplă ca oamenilor din echipa ta să le fie greu să ia decizii care să fie susţinute de toţi membrii echipei? Dacă este aşa, s-ar putea să suferi de lipsă de curiozitate.
-
Cum să eviţi greşelile de comunicare în mediul virtual
© 2013 Harvard Business School Publishing Corp.
De ce este comunicarea greşită un obicei atât de comun în mediul virtual? Din cauza lipsei contextului. Iar e-mailurile şi conversaţiile telefonice nu sunt singurele în care lipseşte reacţia vizuală a unei persoane la ceea ce ai spus.
-
Transparenţa poate aduce dureri de cap... în Succession Planning
Ca angajat ne dorim, bineînţeles, să fim informaţi cu privire la tot ce mişcă în organizaţie. Fie că aflăm pe căi oficiale, fie că ne rezumăm la zvonuri, cumva ajungem în posesia acelor detalii „picante”. Ca angajator, ne dorim o bună comunicare cu oamenii noştri, dar preferabil fără să dezvăluim chiar toate secretele... de altfel, nerespectarea confidenţialităţii ne poate aduce la pachet un litigiu costisitor.
-
Cum îţi subminează feedback-ul abordarea de tip „sandwich”
© 2013 Harvard Business School Publishing Corp.
Ai folosit vreodată abordarea de tip sandwich pentru a le da un feedback negativ subordonaţilor tăi? Înseamnă că, la fel cum ai face un sandwich, pui feedback-ul negativ între două feedback-uri pozitive. E o metodă comună, dar care ar putea să-ţi submineze atât feedback-ul, cât şi relaţia cu subordonaţii tăi direcţi.
-
De ce mai puţin înseamnă de fapt mai mult
Cum se face că echipele de fotbal american folosesc 11 jucători, cele canadiene 12 iar cele galice folosesc 15? De ce sunt 11 membri in echipele de fotbal european? De ce au echipele de baseball nouă jucători, cele de baschet cinci, cele de volei şase, cele de polo şapte, iar cele de cricket 11?
-
Oraşele-gazdă ale jocurilor olimpice au nevoie de transparenţă, nu de transfer de informaţii
Din clipa în care am coborât din autobuz şi m-am îndreptat spre intrarea către zona în care aveau loc probele de canotaj, m-am simţit asigurată că Jocurile Olimpice de la Londra funcţionau ca un mecanism bine uns. Erau acolo o grămadă de voluntari zâmbitori care le urau tuturor să aibă o dimineaţă bună, se vedeau semnalizatoare de un roz aprins care ne arătau pe unde să o luăm, iar barierele erau parcă mai puţin indimidante datorită logo-ului plin de viaţă imprimat pe ele. La intrarea în zona probelor de canotaj, personalul militar, a cărui prezenţă funcţiona ca un memento aspru că nu toate lucrurile au mers conform planului, se asigura că fluxul de oameni se mişcă eficient printre liniile de securitate.
Recomandările editorilor
-
Ce spune ritmul de adopție al unui tool despre cultura organizațională
Când o companie introduce un nou tool, discuția se concentrează, de obicei, pe funcționalități, costuri și eficiență. Dar felul în care echipa îl adoptă dezvăluie ceva mult mai profund: cultura organizațională în acțiune. -
Tristul tigru | Invitație la lectură
Într‑o întâlnire cu cititorii, Neige Sinno a declarat că și‑a scris cartea de memorii, Tristul tigru, ca și cum ar fi moartă și nimeni nu o să o citească. -
Cosmina Noaghea, Union Commonwealth University, SUA: Inteligența artificială și viitorul minții la job | OPINIE
Când ați sunat ultima dată la serviciul cu clienții pentru rezolvarea unei probleme și ați vorbit cu un robot? Ați fost mulțumiți? Oricare ar fi conotația primei situații care vă vine în minte... -
România, blocată în digitalizare: Îi lipsește strategia și leadership-ul politic | RAPORT
Un raport realizat de specialiști din Estonia la inițiativa Edge Institute arată că România are un nivel scăzut de maturitate digitală – doar 3,1 din 10. Documentul evidențiază lipsa unei strategii coerente...