Skip to main content

stimulente

    • Cum se instruiesc oamenii din forţele speciale pentru a atinge nivelul de excelenţă




      © 2015 Harvard Business School Publishing Corp

      Aproape fiecare organizaţie de talie mondială ia în serios trainingul şi educaţia. Dar Navy SEALs merg cu mult dincolo de acest nivel. (Navy SEALs este denumirea dată membrilor forţelor speciale pentru operaţiuni de război din Marina SUA, care sunt instruiţi să opereze într-un mod neconvenţional în orice tip de mediu – pe apă, în aer sau pe teren – şi sunt supranumiţi SEALs de la acronimul provenit din denumirea acestor medii: Sea, Air, Land, la care se adaugă „s”-ul de la pluralul englezesc, nr.tr. ). Numai că dedicarea lor faţă de trainingul neîncetat şi neobosit şi faţă de pregătirea intensivă este ceva străin pentru majoritatea companiilor din întreaga lume. Atitudinea Navy SEALs este importantă pentru că atingerea nivelului de excelenţă impune mai mult decât dedicarea faţă de scopul de a obţine realizări doar în materie de educaţie.
    • Bonusurile ar trebui legate de valoarea oferită clienţilor, nu de îndeplinirea ţintelor de vânzări

      © 2014 Harvard Business School Publishing Corp.

      De ce să elimini ţintele de vânzări, care sunt instrumentul prin care-i evaluezi, motivezi şi recompensezi pe agenţii tăi de vânzări?

      S-ar putea ca aceasta să fie întrebarea pe care am auzit-o cel mai frecvent din 2011, când GlaxoSmithKline a schimbat legătura dintre, pe de o parte, partea din salariu plătită sub formă de bonusuri pe care o acordam reprezentanţilor noştri de vânzări pentru produsele farmaceutice comercializate în SUA şi, pe de altă parte, numărul de reţete care erau, în cele din urmă, prescrise şi „vândute” pentru un medicament anumit. La urma urmei, legarea bonusurilor de îndeplinirea ţintelor de vânzări este o tactică de motivare ferm consacrată şi folosită de-a lungul şi de-a latul unui spectru larg de industrii.

    • Vrei ca angajaţii tăi să nu se comporte riscant? Răsplăteşte-i pentru asta

      Una dintre grijile care apasă pe umerii unui CEO este aceea că angajaţii aflaţi “în prima linie” a business-ului ar putea să se angajeze în comportamente riscante. Nimeni nu vrea să ajungă ca Jamie Dimon, şeful firmei de servicii financiare JPMorgan Chase & Co., a cărei tradiţie preţuită a fost “murată” de ceea ce chiar Dimon însuşi a numit “greşeli incredibile şi fără precedent” făcute în firma pe care o conduce de către un grup obscur de traderi de obligaţiuni.

Recomandările editorilor