Skip to main content

recunostinta

    • Practică recunoștința la birou!

      Este perioada anului când îţi îndrepţi atenţia spre a oferi mulţumire, arătându-ţi gratitudinea către prieteni sau familie. Dar când este ultima dată când le-ai mulţumit angajaţilor? Colegilor? Sau şefului? 
    • Unde te duce recunoștința

      Am împrumutat de la americani tot felul de obiceiuri și sărbători, dar am lăsat deoparte tocmai Ziua Recunoștinței, cea în care te oprești și spui „Mulțumesc!”. De ce nu ne-a tentat o astfel de sărbătoare, deși Valentin e de mult reperul lunii februarie și la noi, iar în octombrie nu avem cum să uităm de Halloween? Nu știu. Dar citesc o mulțime de articole bazate pe studii de specialitate, făcute tot de americani, care arată că a fi recunoscător te face mai încrezător în tine, mai liniștit, mai de succes și chiar mai sănătos. A fi recunoscător nu într-o zi din an, ci cât mai des, poate chiar zilnic.
    • Arată-le recunoștință oamenilor din echipa ta. E important!



      Cultura corporațiilor include, de cele mai multe, un sistem de recompensă bine stabilit, dar, de cele mai multe ori, impersonal. De ce impersonal? Pentru că angajații apreciază în acest fel recompensele doar din punct de vedere material. Noi considerăm că și motivația emoțională este ceea care îți face angajații să se simtă bine la locul de muncă și să își exercite meseria cu 100% dedicație. 
    • Promovează o cultură de recunoaştere a meritelor angajaților

      © 2013 Harvard Business School Publishing Corp

      În filmul „Remember the Titans”, antrenorul Herman Boone îşi duce echipa de fotbal a liceului la Gettysburg. Moştenind o echipă fracturată şi divizată, Boone imploră jucătorii „să ia o lecție de la cei care au murit aici. Dacă nu ne punem de acord cu toții, chiar acum, pe acest pământ sfințit, și noi vom fi distruşi, la fel ca ei.” Antrenorul Boone stabileşte apoi una dintre cele mai importante virtuţi ale echipei: „Nu-mi pasă dacă vă placeți unul pe celălalt, dar vă veţi respecta reciproc!”

    • Cum să-i spui “mulţumesc” angajatului tău fără “să sune a gol”

      © 2013 Harvard Business School Publishing Corp.

      Uită de platitudinile care “sună a gol”. Angajatul tău vedetă nu este “un dar picat din cer” pe care-l iei ca şi cum ţi s-ar cuveni, ci o persoană demnă de apreciere şi respect, care merită să audă mai des din partea ta recunoaşterea a ceea ce face. Când i-ai mulţumit ultima oară  –  dar cu adevărat: sincer şi din suflet?

Recomandările editorilor