piramida lui Maslow
-
O societate complexă precum cea de astăzi nu ar fi fost posibilă fără construirea unor relații sociale bazate pe reguli, principii și valori. Adoptate de membrii comunității și transmise de la o generație la alta, -
Actualizarea de sine, nevoia supremă a oamenilor în Mileniul III
”În societatea actuală, nu ne mai gândim așa de mult unde o să dormim la noapte, ce o să mâncăm mâine și nu ne mai întrebăm dacă o să fim tâlhăriți pe stradă, aspecte la -
New York sau Paris? Care e locul tău de vis?
Anaïs Nin scrie, într-unul din jurnalele sale:
„Sunt îndrăgostită de New York. Se potrivește cu starea mea de spirit. Nu sunt copleșită. Este un cadru potrivit pentru viața mea tot mai intensă. Îmi plac proporțiile, -
Piramida lui Maslow şi motivarea: Şefii trebuie să ţină seama de cea mai importantă nevoie a angajaţilor
Piramida lui Maslow, care descrie ierarhia nevoilor umane, ne arată că toţi tindem să ajungem în vârf şi să ne atingem potenţialul maxim. Însă unora le este greu să facă acest lucru la locul de -
Fricile noi ale românilor
Mediul economic instabil din ultimii ani a adăugat noi frici, a generat o cu totul altă piramidă a nevoilor, una diferită de cea imaginată de Maslow. -
Piramida lui Maslow în viața ta
Daca ar fi sa ne intrebam cat de importanta e siguranta pentru oameni, ne-am gandi probabil ca exista nevoi mai importante pe care trebuie sa ni le satisfacem inainte de a ne gandi la nevoia de siguranta, de securitate. Dar daca am face un exercitiu de imaginatie pentru a realiza cum ar fi ca in fiecare zi sa ne simtim haituiti, vanati, cred ca ne-am reconsidera pozitia fata de cat de important este sa ne simtim in siguranta. -
Piramida nevoilor europene
Făcând o analogie a piramidei nevoilor umane descrisă de psihologul Abraham Maslow, propun să ne imaginăm o „piramidă a nevoilor europene”. Cercetătorul vorbește despre opt niveluri ale necesităţilor fundamentale, începând cu nevoile fiziologice, cele de securitate, de aparartenenţă şi socializare, apoi continuând cu cele de stimă, de autocunoaştere, iar înspre vârful piramidei se află cele estetice, de dezvoltare şi cel mai înalt nivel, al nevoilor de contribuţie.
-
Maslow reloaded
La aproape 70 de ani de la publicarea celebrei teorii motivaționale, Maslow încă bântuie și naște controverse. Nici în anii ’40 din secolul XX, când Maslow a făcut publică prima oară celebra piramidă a nevoilor, nu a avut mulți prieteni și nu a fost îmbrățișat necondiționat. Încă de atunci, unii psihologi și psihanaliști, colegi de breaslă ai lui Abraham Maslow, au obiectat la noua teorie motivațională, argumentat sau mai puțin argumentat.
-
Geometria lui Maslow: Triunghi sau Piramidă? Cum complică serviciul, familia și prietenii lucrurile
De ce se numește „piramida” lui Maslow dacă toate reprezentările grafice folosesc un triunghi? Din motive de estetică semantică? Sau din cauză că stratificarea, ca și concept, este mai apropiată de piramidă decât de triunghi? Oricare ar fi raspunsul, ar fi ok. Însă, dincolo de întrebări și răspunsuri, existența unei piramide reale a nevoilor poate fi chiar plauzibilă…
Recomandările editorilor
-
Industria outsourcingului în era automatizării: 90% din activitățile de back-office pot fi digitalizate - STUDIU
90% dintre activitățile de back office din industria de externalizare a proceselor de afaceri pot fi acum automatizate, potrivit raportului „Reimagining Business Processes with AI”, lansat de Parseq. -
Generația Z simte presiunea incertitudinii: cum afectează anxietatea financiară viața tinerilor
Tinerii din Generația Z trăiesc cu un nivel ridicat de stres și anxietate, cauzat în principal de incertitudinea legată de viitor și de lipsa controlului asupra evenimentelor imprevizibile. -
Care este principala provocare a antreprenorilor români | SONDAJ
Găsirea clienților reprezintă principala provocare pentru mai mult de jumătate dintre antreprenorii români, arată un sondaj recent realizat de aSpace -
Va ajunge starea de sănătate a angajaților un nou indicator de business?
Pachetele de beneficii oferite angajaților au devenit din ce în ce mai sofisticate în ultimii ani, iar în cadrul companiilor locale aproape că există o competiție în ceea ce privește numărul de inițiative de wellbeing.