
Viața. Între real și digital, între balast și perle
În anul 1000, un medic persan, Avicenna, ilustru savant al vremii, a făcut un experiment. Într-un spațiu relativ restrâns, a legat de un copac un pui de oaie, iar de
Cercetatorii de la Universitatea Tehnica din Cluj au creat o serie de aplicatii pentru telefoanele inteligente si pentru tablete cu ajutorul carora vor putea fi detectati pietonii din trafic si ceata. Proiectul, numit COMOSEF, are ca rol prevenirea accidentelor rutiere.
Sâmbătă, 19 iulie, începând cu ora 11, are loc în București marșul„Oraş (accesibil) pentru oameni” dedicat drepturilor pietonilor din capitală. Marșul are ca scop evidențierea problemelor legate de infrastructura dedicată mersului pe jos, cu care se confruntă pietonii orașului, mai ales persoanele cu dizabilități (locomotorii, auditive, vizuale) și cele cu mobilitate redusă (vârstnicii, părinții cu copii în cărucior, copiii).
În materie de urbanism, Magor Csibi, Director de Program WWF, are foarte viu în minte exemplul Bogotei. Primarul a chemat consultanţi din Japonia, consideraţi atunci cei mai avansaţi, care au propus autostrăzi suspendate, pasaje supraterane, mai mult trafic şi mai mult trafic. Care a fost răspunsul edililor din Bogota? Nu! Pentru că dezvoltarea infrastructurii face oamenii mai comozi. „Oamenii trebuie să înţeleagă că este nevoie să se implice dacă vor aer curat şi să nu stea în trafic.“
Un Bucureşti "mai verde" presupune o filozofie nouă în societate, general asumată, nu doar prin măsurile de proiectare şi construcţie, ci şi la nivel de educaţie, cultură etc. „În primul rând, un pachet de politici urbane într-un spirit «verde» trebuie asumate la nivel de Bucureşti.“ – spune arh. Mario Kuibuş, şeful biroului de arhitectură Re-Act Now Studio.