Skip to main content

perceptie

    • Antrenează-ţi mintea pentru succes!

      Un vechi aforism grecesc spune „Precum înăuntru, așa și în afară” sau, cu alte cuvinte, nu există nimic în exteriorul meu care să nu aibă contraparte sau oglindire în mine. Această filozofie se dovedește a fi mult mai adevărată decât s-a crezut până acum. Nu doar că interacționăm și influențăm universul înconjurător dar și acesta, la rândul său, ne influențează în mod direct, inconștient.
    • Crezi că eşti un manager experimentat şi n-ai cum să porneşti cu stângul? Mai gândeşte-te!

      ©  2015 Harvard Business School Publishing Corp.

      Atunci când preiei primul rol de conducere din cariera ta sau când ai deja experienţă, dar devii conducătorul unei noi echipe, este esenţial ca primele impresii pe care le laşi să fie conforme cu realitatea. Dacă le laşi oamenilor o impresie greşită despre tine încă din primele zile în care lucraţi împreună, este foarte probabil să ajungi să suporţi, mult timp de atunci înainte, consecinţele acelei prime impresii. Studiile făcute asupra modului în care oamenii îşi formează percepţiile indică spre trei greşeli majore pe care ar fi mai bine să le eviţi dintru început. Eu le-aş numi „greşeli de începător”, dar acestea sunt nişte greşeli pe care le fac până şi managerii experimentaţi. 
    • Securitate amenințată? O cameră de supraveghere ne poate accesa datele private




      Internetul lucrurilor - în engleză, Internet of Things - va schimba percepția asupra vieții private în viitor. Dispozitivele IoT pot urmări diferite seturi de date și mulți dintre senzorii lor nu sesizează ce fel de date transferă, fiind toate stocate în cloud-ul producătorului. Chiar dacă înțeleg acest lucru, utilizatorii continuă să folosească dispozitivele pentru beneficiile lor imediate. 
    • Esecul, o rampa de lansare

      „Oamenii persistenti isi incep succesul acolo unde altii termina in esec", spunea Edward Eggleston despre una dintre cele mai de temut situatii din vietile noastre – esecul. Ratarea in cariera poate fi insa doar un pas necesar spre succesul intr-o alta, poate deveni chiar chiar un motor al motivatiei, tine doar de perceptia noastra sa il vedem asa. 

    • Fii cea mai bună variantă a ta!

      De cele mai multe ori, felul în care ne vedem noi înșine este diferit de cel în care suntem percepuți și de aici apar tot felul de neînțelegeri, de discrepanțe. La acestea se adaugă și neconcordanța dintre comunicarea verbală și cea nonverbală ce întărește diferența dintre cele două tipuri de imagine.

    • Rebranding... sau repoziţionare?

      Este ca la noi, umanoizii: simţim nevoia să ne reinventăm. Să ne schimbăm... să schimbăm ceva, în funcţie de ce se întâmplă în noi, în jurul nostru. Orice brand are nevoie, la rândul lui, de o înnoire pentru a rămâne relevant în timp ce piaţa se dezvoltă. Care sunt capcanele?

    • Adevărurile incomode – cum acceptăm ceea ce ni se pare inacceptabil?

      Uneori, viața poate să semene cu un șir de curse, de-a lungul cărora învățăm să privim în față lucruri și adevăruri incomode despre noi. Lecțiile pe care le primim în fiecare zi ne arată că realitatea exterioară este, de fapt, suma percepțiilor noastre. În spatele a ceea ce vedem, se află, de multe ori, judecăți binare de tipul ,,e bine/ nu e bine”, ,,se cade/ nu se cade”. Ce facem, așadar, cu lucrurile pe care le aflăm despre noi și cu care ne este dificil să ne confruntăm, pentru că lovesc în paravanul percepțiilor noastre obișnuite? Cum putem să le acceptăm și la ce ne servesc ele?

    • No phrase, no stage!

      Cred că nicicând acest concept nu a fost mai actual şi „in the need”. Fie că ai atins pragul întrebărilor în viaţă şi îţi dai seama că ceva îţi lipseşte şi că vrei de-acum încolo să fii gospodar cu ce ţi-a dat Dumnezeu în dar, fie că ai o persoană pe care o admiri şi vrei să devii ca ea, fie că ai văzut o nişă neacoperită şi vrei să îţi „înfigi” procentajul în ea şi lista etc, toate aceste lucruri au nevoie de branding. Vrei nu vrei, oricum, ai unul.

    • Percepția și autopercepția în organizație

      În orice organizație, încă de la angajare, unul dintre primele lucruri despre care afli este performanța – cum se atinge, care sunt standardele și cum evaluezi performanța ta, a echipei și, în fine, cea organizațională sunt doar câteva puncte tratate în marele capitol al performanței.

    • Petele oarbe în leadership

      Mihai este un manager recunoscut în firmă pentru determinarea și entuziasmul său. Un manager carismatic, plăcut de toată lumea și un susținător al oamenilor din echipa lui. La evaluarea anuală, șeful sau i-a spus că în ședințele cu managerii din sediul central nu lasă tocmai o impresie pozitivă. Câțiva dintre acești manageri au dat un feedback negativ despre prezența și implicarea lui în aceste întâlniri, în sensul în care este perceput ca fiind foarte critic și submisiv.

    • Liderii ştiu să facă diferenţa dintre percepţie şi realitate

      © 2011 Harvard Business Publishing

      Dacă există vreun lucru pe care ar fi trebuit să-l învăţăm în deceniul care a trecut de la atentatul din 11 septembrie, acesta este faptul că „misiune îndeplinită“ este un mod mult prea categoric (şi prea facil) de a descrie progresul pe care l-am făcut în rezolvarea unei probleme – fie că este vorba despre războiul din Orientul Mijlociu, fie despre o criză financiară sau de rata ridicată a şomajului –, care se încăpăţânează să rămână ridicată. Astăzi, la baza unui leadership puternic stă conştientizarea faptului că situaţiile complicate par întotdeauna mai simple decât sunt în realitate şi că, exact atunci când crezi că le-ai rezolvat, îţi demonstrează că te-ai înşelat.

Recomandările editorilor