
Publicitarii nu-si pun mari sperante in 2010
Dupa o taiere dureroasa a bugetelor in 2009, agentiile nu se mai asteapta la reveniri spectaculoase ale pietei. Cel putin nu in anul 2010.
Dupa o taiere dureroasa a bugetelor in 2009, agentiile nu se mai asteapta la reveniri spectaculoase ale pietei. Cel putin nu in anul 2010.
Ca dimensiune culturala, orientarea in raport cu timpul are doua extreme: pe termen lung (monocronica) si pe termen scurt (policronica). Despre nordici, germani, britanici si americani se spune ca sunt monocronici, pe cand francezii, spaniolii si italienii sunt policronici. Orientarea monocronica se caracterizeaza prin punctualitate, regularitate, conformitate si viteza de executie. Monocronicii pot executa cu usurinta sarcini cu caracter repetitiv, care se incadreaza in anumite standarde. Ei nu actioneaza fara un plan prealabil - isi fixeaza un punct de plecare si un obiectiv - si se ghideaza dupa date si rezultate verificate anterior. In literatura de specialitate, stilul monocronic a fost mult timp asimilat cu managementul de succes. Despre policronici se spune ca iau decizii in functie de inspiratia de moment, ca se bazeaza prea mult pe creativitate si prea putin pe respectarea regulilor. Astazi se admite ca si stilul de management policronic poate fi eficient. Usurinta de a jongla cu mai multe activitati in acelasi timp, de a face fata situatiilor neprevazute si intreruperilor - caracteristici specifice policronicilor - au ajuns sa fie considerate abilitati necesare managerului modern.
A fost printre primii manageri de restaurant in reteaua Pizza Hut. A facut parte din legendara D'Arcy si, implicit, s-a numarat printre pionierii publicitatii romanesti. Cand a preluat conducerea Grupului Ogilvy Romania, in 2005, s-au pus multe pariuri pe sansa ei de a reusi sa tina carma corabiei. Cine a pierdut pariul?
Am intrat in toamna, din punct de vedere calendaristic, iar facultatile au demarat inscrierile pentru programele de masterat. Scoala Nationala de Stiinte Politice si Administrative isi "recruteaza" candidatii pentru cea de-a patra editie a Masteratului in Comunicare Manageriala si Resurse Umane. Despre structura si importanta acestui program, dar si despre situatia domeniului resurselor umane in Romania, am stat de vorba cu Dragos Iliescu, coordonatorul masteratului.