Skip to main content

negativism

    • Cum scăpăm de cultura lui NU?

      Ipoteza pe care o avansăm este că românii au un comportament pasiv-agresiv dobândit prin educaţia din familie şi din şcoală, pe care îl perpetuează în plan personal şi profesional. Premisa de la care plecăm este că mentalitatea lui "NU" are rădăcini adânci în istorie.
    • Cum se poate transforma un lider slab într-unul foarte bun

      © 2013 Harvard Business School Publishing Corp.

      Am examinat recent datele strânse de la 545 de directori executivi –  aflaţi, în medie, la niveluri de top management – care au participat la programe de dezvoltare a abilităţilor de leadership. Dintre toţi aceşti lideri, am găsit un grup de 71 de directori executivi care au fost capabili să-şi ridice eficienţa în leadership de la percentila 23, la nivelul căreia aveau performanţe mai bune decât 23% din ceilalţi lideri din grup, la percentila 56 -  adică au urcat de la nivelul liderilor slabi la nivelul liderilor buni. După ce am folosit feedback-urile provenite din evaluările la 360 de grade realizate pe parcursul unei perioade de 12 până la 18 luni, am reuşit să depistăm ce anume făceau liderii care au făcut cele mai semnificative progrese. Am aflat că peste 80% dintre ei şi-au îmbunătăţit semnificativ capacitatea de a practica nouă abilităţi specifice de leadership.

    • Cum să răspunzi la negativismul celorlalţi, fără să torni gaz pe foc

      © 2012 Harvard Business School Publishing Corp.

      “Sunt la capătul răbdării”, a spus Dan, şeful echipei de vânzări dintr-o firmă de servicii financiare. “Sunt atâtea oportunităţi aici – business-ul creşte, munca e interesantă, iar primele pe care urmează să le luăm în acest an ar trebui să fie foarte bune – dar oamenii nu fac decât să se plângă”. Când trecea pe holul firmei pe lângă angajaţii lui şi îi întreba cum merge treaba, ei răspundeau cu un comentariu critic despre un client sau o bombăneală despre cât de multe au de făcut. “Cum pot să inversez negativismul de care sunt pătrunşi oamenii din echipa mea?”, m-a întrebat Dan.

    • ... alungi negativismul angajatilor

      Intotdeauna vor exista in cadrul unei organizatii nemultumiri, de natura diversa, indiferent de cat de mult te straduiesti, ca manager, sa faci cele mai bune alegeri, atat pentru angajati, cat si pentru companie. De altfel, se spune ca cine incearca sa multumeasca pe toata lumea da dovada de naivitate.

Recomandările editorilor