
moral
-
Relațiile profesionale influențează atmosfera de lucru și performanțele individuale. Colegii pot deveni un factor motivant sau o sursă de stres, în funcție de modul în care interacționează. Presiunea resimțită la locul de muncă poate avea
-
Cum să menții ridicat moralul echipei în perioada finalului de an
Perioada sărbătorilor de iarnă poate fi o perioadă stresantă pentru angajați, din cauza oboselii acumulate de-a lungul anului, a problemelor personale, a presiunii pentru finalizarea proiectelor și a volumului mare de muncă. În aceste condiții, -
Cum să îi motivezi şi să-i implici pe angajaţii care sunt pe cale să-şi piardă joburile
© 2014 Harvard Business School Publishing Corp.
Este oricum destul de greu să îi energizezi pe oameni pe parcursul unei fuziuni sau achiziţii, chiar dacă ei ştiu că sunt şanse mari să facă parte din noua organizaţie. Dar e şi mai greu să câştigi loialitatea şi devotamentul celor care ştiu că este foarte probabil să îşi piardă jobul.
-
Patru idei pentru ridicarea moralului
Suntem bombardati cu stiri negative: criza financiara a ajuns in Romania. Bancile nu mai acorda decat foarte greu credite. Producatorii de autoturisme si electrocasnice, dar si marile lanturi comerciale si-au diminuat vanzarile. Somajul s-a dublat in ultimele doua luni, iar in mediul privat s-a ajuns la un numar de 150.000 de disponibilizati. Blocajul investitiilor si scaderea semnificativa a comenzilor la export au generat o perioada de stagnare in economie. Criza induce ingrijorare si incertitudine in privinta mersului afacerilor in noul an, iar in companii se iau masuri nepopulare in randul angajatilor. Moralul oamenilor depinde de increderea pe care o au in liderul lor si in climatul de lucru pe care acesta l-a creat in organizatie. Ei isi regleaza starea de siguranta si de confort psihic urmarind coerenta dintre afirmatiile pe care le face liderul si actiunile pe care le intreprinde. Daca liderul nu se face vazut si auzit, daca usile biroului sau raman inchise pana tarziu in noapte, oamenii isi vor pierde increderea in capacitatea acestuia de a-i conduce dincolo de actuala criza. Cat de mult conteaza starea de spirit din companie? Cui revine responsabilitatea de a mentine si ridica moralul oamenilor?
Recomandările editorilor
-
Ce spune ritmul de adopție al unui tool despre cultura organizațională
Când o companie introduce un nou tool, discuția se concentrează, de obicei, pe funcționalități, costuri și eficiență. Dar felul în care echipa îl adoptă dezvăluie ceva mult mai profund: cultura organizațională în acțiune. -
Tristul tigru | Invitație la lectură
Într‑o întâlnire cu cititorii, Neige Sinno a declarat că și‑a scris cartea de memorii, Tristul tigru, ca și cum ar fi moartă și nimeni nu o să o citească. -
Cosmina Noaghea, Union Commonwealth University, SUA: Inteligența artificială și viitorul minții la job | OPINIE
Când ați sunat ultima dată la serviciul cu clienții pentru rezolvarea unei probleme și ați vorbit cu un robot? Ați fost mulțumiți? Oricare ar fi conotația primei situații care vă vine în minte... -
România, blocată în digitalizare: Îi lipsește strategia și leadership-ul politic | RAPORT
Un raport realizat de specialiști din Estonia la inițiativa Edge Institute arată că România are un nivel scăzut de maturitate digitală – doar 3,1 din 10. Documentul evidențiază lipsa unei strategii coerente...