
lauda
-
Cu toții avem momente în care munca de birou ni se pare stresantă, epuizantă sau mega plictisitoare, însă atunci când intervine creativitatea, căreia i se mai adaugă și o doză de curaj și timp liber, rezultatul poate fi unul hilar.
-
Cum să vorbeşti despre tine fără să te lauzi
Nu e uşor să vorbeşti despre tine. Rişti să aluneci foarte uşor în capcana laudei de sine. Şi asta se vede. Iar ca să dai şi mai bine, de cele mai multe ori adaugi lucruri sau cosmetizezi situaţia. Iar asta se vede şi mai tare. De teama de a fi luat drept un lăudăros, nu e bine nici să îţi îngropi voit toate meritele şi calităţile. E elegant să fii modest, dar la serviciu, e nevoie uneori să îţi etalezi atuurile. E un echilibru în toate, chiar şi atunci când vorbeşti de tine fără să te lauzi. -
Când lauda are un efect neașteptat
Recunoașterea este o formă de motivație destul de importantă în domeniul profesional. În organizații, cine nu-și dorește să fie felicitat, măcar din când în când, de șeful lui? La urma urmei, e o modalitate de apreciere și de confirmare a faptului că faci o treabă bună, iar șeful îți arată în fața echipei că te consideră valoros. În practică însă, a lăuda un angajat se poate dovedi neașteptat de păgubos. -
Arată-le recunoștință oamenilor din echipa ta. E important!
Cultura corporațiilor include, de cele mai multe, un sistem de recompensă bine stabilit, dar, de cele mai multe ori, impersonal. De ce impersonal? Pentru că angajații apreciază în acest fel recompensele doar din punct de vedere material. Noi considerăm că și motivația emoțională este ceea care îți face angajații să se simtă bine la locul de muncă și să își exercite meseria cu 100% dedicație. -
Cum să motivezi angajaţii neproductivi
Fiecare angajat e, ipotetic, competent şi de încredere. Însă uneori dai peste oameni care nu vor să-şi facă treaba. Nu sunt punctuali. Le ia foarte mult să-şi termine treaba. Nu fac o muncă grozavă. Îşi verifică telefonul din cinci în cinci minute. Nu se implică 100% în munca lor. Le-ai spus asta, au promis că vor remedia situaţia, dar nimic nu s-a schimbat. Te-ai ales cu un leneş şi va trebui să fii dur cu el. Site-ul „Brazen Careerist” îţi spune ce nu trebuie să faci când ai subordonaţi neproductivi.
-
Cum ne împiedicăm copiii să ajungă lideri
Părinţii sunt mereu bine intenţionaţi când vine vorba despre copiii lor şi fac tot ce le stă în putere să îi ajute. Îi susţin cum pot şi cu ce pot, îi scapă de necazuri, indiferent de metode, şi se străduiesc să le ofere tot ce ei, ca părinţi, nu au avut. Personajul interpretat de Luminiţa Gheorghiu în filmul „Poziţia Copilului” rezumă într-o singură propoziţie întreg procesul, spunându-i băiatului ei: orice părinte se împlineşte prin copilul lui.
-
Cum să stăpâneşti arta delicată prin care feedback-ul îşi atinge adevăratul scop
© 2013 Harvard Business School Publishing Corp.
Ca să fii un manager eficient, trebuie să fii foarte priceput în a oferi atât laude, cât şi critici. Dacă e uşor să oferi laude, a-ţi critica angajaţii este, în schimb, un lucru foarte dificil şi neplăcut. Dar practica managementului îţi impune ca, din când în când, să le arăţi angajaţilor şi unde anume au nevoie de îmbunătăţiri. De aceea, este esenţial pentru manageri să înveţe cum şi când să ofere feedback negativ.
-
Cum subminezi funcţionarea echipei când ai grijă să-l critici pe un angajat „între patru ochi”
© 2013 Harvard Business School Publishing Corp.
Imaginează-ţi următorul scenariu: ţii şedinţa săptămânală de leadership cu echipa ta. Discuţi cu subordonaţii tăi direcţi modul în care ar trebui să vă ocupaţi de întârzierile în desfăşurarea proiectului pe care-l desfăşuraţi, întârzieri din cauza cărora echipa nu-şi va îndeplini indicatorii de performanţă trimestriali. Ştii că Ted, unul dintre subordonaţii tăi direcţi, a ratat două deadline-uri esenţiale. Ai mai văzut şi înainte un asemenea comportament din partea lui Ted şi ai văzut şi cât de frustraţi sunt ceilalţi membri ai echipei din cauza lui. Te hotărăşti să nu-i spui nimic lui Ted în şedinţă, dar după aceea vorbeşti cu el între patru ochi despre faptul că v-a dezamăgit şi pe tine şi pe membrii echipei pe care o conduci.
Recomandările editorilor
-
Ce spune ritmul de adopție al unui tool despre cultura organizațională
Când o companie introduce un nou tool, discuția se concentrează, de obicei, pe funcționalități, costuri și eficiență. Dar felul în care echipa îl adoptă dezvăluie ceva mult mai profund: cultura organizațională în acțiune. -
Tristul tigru | Invitație la lectură
Într‑o întâlnire cu cititorii, Neige Sinno a declarat că și‑a scris cartea de memorii, Tristul tigru, ca și cum ar fi moartă și nimeni nu o să o citească. -
Cosmina Noaghea, Union Commonwealth University, SUA: Inteligența artificială și viitorul minții la job | OPINIE
Când ați sunat ultima dată la serviciul cu clienții pentru rezolvarea unei probleme și ați vorbit cu un robot? Ați fost mulțumiți? Oricare ar fi conotația primei situații care vă vine în minte... -
România, blocată în digitalizare: Îi lipsește strategia și leadership-ul politic | RAPORT
Un raport realizat de specialiști din Estonia la inițiativa Edge Institute arată că România are un nivel scăzut de maturitate digitală – doar 3,1 din 10. Documentul evidențiază lipsa unei strategii coerente...