Skip to main content

gfk

    • Încrederea consumatorilor din Europa crește, a românilor scade

      Încrederea consumatorilor europeni a ajuns, în decembrie 2017, la un indice de 21,1 puncte, cel mai ridicat din ultimii 10 ani, în timp ce, în cazul României, toţi indicatorii au scăzut semnificativ, ca urmare a crizei guvernamentale. Aceasta reiese din rezultatele studiului GfK privind climatul de consum din Europa pentru trimestrul IV din anul trecut, publicate luni.
    • Banii și munca, printre principalele cauze de stres

      Aproape o treime dintre oamenii de pe glob spun că banii sunt principala cauză de stres, potrivit unui studiu GfK. Alte motive de stres invocate frecvent sunt presiunea pe care oamenii o pun asupra lor înșiși, somnul insuficient și faptul că nu au destul timp pentru lucrurile care îi interesează.
    • Românii sunt optimiști cu privire la creșterea economică a țării

       O cercetare GfK, făcută în 8 țări precum România, Bulgaria, Cehia, Lituania, Polonia, Slovacia, Ungaria și Mexic, având ca scop identificarea modalităților prin care consumatorii percep climatul socio-economic și care este comportamentul lor de economisire și creditare, relevă faptul că românii sunt din ce mai optimiști în ceea ce privește economia țării noastre. 
    • Bărbaţii, mai dornici de shopping online decât femeile

      O treime dintre bărbaţi au achiziționat cel puțin un produs sau serviciu online, în ultimele 12 luni, față de 29% dintre femei, potrivit unui studio realizat de GfK. În ultimul an, doar 31% dintre români au făcut cumpărături în mediul virtual, cu diferențe semnificative între segmentul de până în 45 de ani și cei care au depășit această vârstă. 
    • Românii revin la consumerism

      Piața de bunuri de folosință îndelungată din România a avut un început de an foarte bun, cu o creștere de 15% în trimestrul întâi al acestui an față de aceeași perioadă a anului trecut, și a înregistrat vânzări de 445 de milioane de euro, potrivit rezultatelor indicatorului GfK Temax.
    • Studiu: Suntem birocrați, dar avem umor

      Țara noastră a fost clasată în regiune că fiind a doua ce oferă resursele necesare pentru evoluţia optimă a pieţei de business, după Polonia, se arată în studiul Target Executive Search, realizat de GfK şi CEU Business School.

    • Românii sunt optimiști pentru prima oară

      Anul trecut a fost cel mai bun an de la începutul crizei, dacă privim prin prisma încrederii românilor în perspectivele financiare și economice. Indicele general măsurat de Barometrul de Încredere a Consumatorului realizat de GfK pentru Comisia Europeană a atins o medie anuală de -28,6. 
    • Românii preferă gadget-urile noi

      În ciuda scăderii puterii de cumpărare, majoritatea românilor preferă să cumpere produse IT şi telecom noi. Conform celui mai recent studiu GfK Omnibus, 82% dintre românii care deţin un telefon mobil declară că au cumpărat acest gadget nou. Procentul este similar atât la telefonul mobil obişnuit, cât şi la smartphone.

    • GfK România îşi extinde activitatea în Moldova

      Compania de cercetare de piaţă GfK România îşi extinde activitatea în Moldova, oferind toată gama de servicii de cercetare şi consultanţă de marketing. GfK România a început să exploreze această nouă piaţă încă din 2010 şi a derulat deja proiecte de cercetare pentru clienţi din mai multe sectoare: telecom, financiar-bancar şi FMCG. 

    • Încrederea românilor în 2012 a atins cele mai ridicate valori de la debutul crizei

      În ciuda disputelor politice care au marcat 2012, anul trecut a adus cele mai mari cote de încredere în rândul populaţiei de la declanşarea crizei economice până în prezent, conform indicelui general măsurat lunar de Barometrul de Încredere a Consumatorului realizat de GfK pentru Comisia Europeană, care a atins o medie anuală de -37. Datele sunt reprezentative pentru populaţia României în vârstă de 15 ani şi peste, eşantionul fiind de 1.000 de persoane.

    • Client misterios sau spion?

      La nivel naţional, 21% dintre români au auzit de „mystery shopping”, un procent mai mare (33%) fiind înregistrat în rândul celor care obişnuiesc să ofere altora păreri sau recomandări, fie ele online sau offline, potrivit unui studiu derulat de GfK România pentru a verifica gradul de cunoaştere al activităţii de Mystery Shopping printre români şi cum este aceasta percepută.

    • Escaladarea crizei bancare descurajează dezvoltarea economică în Europa. România, mai puţin afectată de criză decât celelalte ţări din UE

      Criza financiară europeană a reescaladat în al doilea trimestru. Evaluările consumatorilor privind viitorul stării economice şi veniturilor, precum şi dorinţa de a face cumpărături majore, variază în funcţie de măsura în care diferite ţări sunt afectate de această evoluţie. Ca urmare, o stare de spirit proastă în rândul populaţiei este predominantă îndeosebi în Grecia, Spania şi Italia, ţări aflate în centrul crizei. Acestea sunt concluziile studiului GfK Climatul de consum Europa, care oferă o privire de ansamblu asupra evoluţiei aşteptărilor privind starea economică şi veniturile, şi asupra dorinţei de cumpărare în rândul consumatorilor din 12 ţări europene şi din SUA.

    • Cum folosesc companiile social media

      Studiul GfK „Cum folosesc companiile social media” analizează care sunt reţelele sociale preferate de oamenii de comunicare din companii şi scopul în care acestea sunt folosite. În 2011, 69% dintre companii au apelat în special la promovarea prin Facebook şi prin forumurile de discuţii (43%).

Recomandările editorilor