Skip to main content

doru dima

    • Cum salvăm țapul ispășitor din organizații?

      „Cel care zâmbeşte atunci când lucrurile merg prost s-a gândit deja pe cine să dea vina”- Legile lui Murphy.
      Obiceiul de a arunca responsabilitatea în spatele cuiva – cu alte cuvinte, de a găsi un țap ispășitor – se întâlnește în toate organizațiile. Pentru majoritatea persoanelor, „să caute un țap ispășitor” este un mecanism psihologic de apărare, de negare a responsabilității, dând vina pe altcineva, prin proiecție. Dar de ce se aliază întregul grup împotriva unei persoane, care sunt mecanismele care-i angrenează pe componenții lui și, mai ales, cum salvăm „țapul ispășitor”?
    • 11 sfaturi pentru a-ți crește motivația

      Motivația este esențială pentru realizarea oricărei acțiuni. Fără ea, cunoștințele și priceperea pe care le-ai dobândit rămân în plan virtual, nu se transformă în fapte. Nu e ușor să menții un nivel înalt de motivație. Vedem asta când ne propunem să ne schimbăm obiceiurile, să fim mai buni sau să ducem o viață mai sănătoasă. Când vrem să mergem la sala de sport de trei ori pe săptămână sau să devenim mai responsabili în plan social. Psihologii au identificat diverse modalități prin care putem crește motivația, iar câteva sfaturi au fost prezentate de Dr.psih. Doru Dima, CEO PROFILES RESEARCH & DEVELOPMENT, în cadrul evenimentului Sales Team Upgrade, organizat, în 5 noiembrie de Revista CARIERE. 
    • Zece pași pentru a deveni un manager eficient

      Leadership-ul este unul dintre cele mai importante atribute ale unui manager eficient, dar este și cel mai răspândit defect printre manageri. În mod normal, companiile îi promovează pe cei mai talentați în poziții manageriale, dar leadership-ul eficient este o abilitate care se dezvoltă prin formare, instruire și experiență.
    • Motivare vs Manipulare

      Poate ca nu v-ați gândit la asta înainte, dar există o diferență foarte mică între manipularea și motivarea angajaților.. La suprafață, asta ține foarte mult de nivelul de „engagement” al angajaților. Există acei angajați cărora chiar le place job-ul lor și se identifică cu obiectivele companiei. Totodată, există și aceia care pot avea nevoie să fie puțin împinși de la spate – lucru pe care conducerea îl va numi, inevitabil, motivare. Câteodată, această mică împingere poate fi interpretată mai degrabă drept manipulare decât motivare. Aici intervine, desigur, percepția. Managerii trebuie să își pună trei întrebări pentru a reuși să facă diferența între motivare și manipulare.
    • Eficiența în vânzări: nu mai vorbiți, ci ascultați!

      “Odată ce ați încheiat vânzarea, nu mai vorbiți.” Așa ne spune Eric Chen, profesor de business la Universitatea din St. Joseph, într-un articol pentru Fast Company. “Tot ce mai puteți face după acest moment este să pierdeți afacerea.” Punctul cheie al eficienței în vânzări este să fiți un bun ascultător. Ascultarea poate fi avantajoasă și în cazul în care persoana cu care negociați are o scăpare și spune ceva ce nu intenționa. 

Recomandările editorilor