Skip to main content

demotivare

    • Capcane de evitat când „moşteneşti” o echipă de la alt lider

      © 2015 Harvard Business School Publishing Corp.

      Tocmai ai preluat conducerea unei echipe existente de la alt lider, cu care oamenii din echipă se obişnuiseră, şi s-ar putea să te simţi cam descurajat când te gândeşti la ceea ce te aşteaptă. S-ar putea ca modul în care reacţionează oamenii la noile tale procese – sau la stilul tău de lucru cu subordonaţii –  să te facă să te simţi de parcă ai fi mama vitregă cea afurisită ce a dau buzna în vieţile lor, care până de curând erau fericite. Echipa ta a fost înainte echipa altcuiva. Oamenii au căpătat şi şi-au înrădăcinat nişte obiceiuri reacţionând la preferinţele fostului lider. Ajustarea acelor obiceiuri va fi dificilă, dar poţi să procedezi în aşa fel încât tranziţia să fie mai uşoară pentru voi toţi. 
    • Cele mai frecvente stangacii ale managerilor

      Ca angajat al unei companii, s-ar putea sa te intalnesti cu cineva care are mereu „o foarfeca la indemana” si care e pregatit sa te ajute sa arati asa cum crede el ca ar trebui. Si nu ma refer neaparat la infatisarea ta exterioara, ci la modul de gandire, de a face lucrurile sau de a te purta. Am observat in companii o serie de comportamente nefericite, care ar trebui inlaturate deoarece, uneori, pot fi extrem de costisitoare.

    • Lupta pentru putere în organizații

      ”Divide et impera”, celebrul slogan, inventat și pus în practică de către Filip al II-lea, rege al Macedoniei în tacticile de război și strategiile politice vechi de peste 2.000 de ani, în că mai este practicat și astăzi. Deși greu de crezut, sunt multe companii care funcționeză având la bază acest principiu sau strategie de conducere. În unele locuri este foarte vizibil, în altele este subtil, mascat și de multe ori greu de sesizat de către cei atrași în acest proces. Din păcate, cultura organizațională românească este înțesată mai mult de legi și cutume tradiționale decât de metode și stiluri de conducere moderne, bazate pe dezvoltare și evoluție.

    • 5 paşi simpli pentru a-ţi demotiva echipa

      Acest articol se adresează celor care se întreabă de ce angajaţii lor par să fie mai fericiţi decât alţii atunci când vine Crăciunul sau orice alt prilej de concediu.  Mai jos am realizat o listă cu o parte din greşelile pe care le-am făcut în activitatea de manager. La momentul respectiv, aş fi pariat că sunt unele dintre cele mai eficiente metode de a conduce o echipă. Cu toate acestea, există acţiuni pe care le întreprindem instinctual şi care, pe termen lung, pot duce la rezultate nedorite. Îţi prezint aşadar, o parte din lucrurile pe care poți să le faci dacă vrei ca cele mai fericite momente ale angajaţilor tăi să fie atunci când ştiu că nu te vor mai vedea o perioadă.

    • Tinerii sunt demotivati de presiunile de la job

      Tinerilor le lipseste angajamentul fata de organizatiile in care lucreaza si sunt cei mai afectati de presiunile existente la locul de munca. Aceasta situatie poate determina pe termen lung probleme in companii mai ales in ceea ce priveste managementul si retentia angajatilor, arata un studiu la nivel global realizat de GfK Custom Research. Romania se pozitioneaza in a doua parte a clasamentului international, tinerii dovedind un nivel mai scazut de angajament comparativ cu cei mai in varsta. 

Recomandările editorilor