Skip to main content

crowdfunding

    • Sharing economy sau de ce să cumperi când poți să închiriezi?

      Uber, Airbnb și alte companii asemănătoare schimbă modul în care consumatorii aleg să-și rezolve problemele de mobilitate, locuit, lucrat, obținut finanțare etc. În loc să-și cumpere mașină, le folosesc pe cele ale altor consumatori, pentru o sumă modică. În loc să meargă la bancă pentru finanțare, apelează la crowdfunding. Noua formă sub care închirierea se răspândește în toată lumea poartă numele de sharing economy.
    • Curs: Cum finanțezi o idee prin crowdfunding?

      Cu toții avem cel putin o idee de afaceri, un proiect pentru a dezvolta comunitatea sau un vis artistic încă neimplinit. Însă, foarte puțini dintre noi reusim să ne intâlnim visul în realitate.
      Crowdfundingul este cea mai populară metodă de a-ți finanța ideea și de a crește comunitatea celor care cred cu adevărat în ea.
    • „Let`s Do It!”, aplicația care curăță România de deșeuri



      „Let`s Do It, Romania!” dă startul primei campanii de strângere de fonduri pentru o cauză ecologică de la noi: aplicația mobilă care ne curăță țara de deșeuri. Timp de 40 de zile, susținătorii proiectului care a implicat 1 milion de voluntari de-a lungul existenței sale pot contribui la crearea aplicației și platformei software „Let`s Do It!”, prin donații făcute pe Indiegogo.com.
    • România, încă reticentă la finanţările alternative

      Finanțările alternative reprezintă, în România, o piață aflată încă într-un stadiu incipient, în ciuda faptului că site-urile dedicate crowdfunding-ului raportează o rată mai mare de succes a campaniilor, este de părere Mihaela Matei, coordonator proiect „Antreprenorii vorbesc”, EY România. 
    • Crowdfundingul capătă tot mai mult teren în România

      Crowdfundingul este o tehnică de finanțare a proiectelor media (în general) folosind resurse online (forumuri, platforme de socializare etc.) desprinsă din crowdsourcing. La baza ei stă ideea a apela la o comunitate ca un potențial finanțator pentru a dezvolta un produs. Până acum crowdfundingul s-a dezvoltat tacit de prin anul 2000.
    • Crowdfunding în interiorul propriei companii

      © 2013 Harvard Business School Publishing Corp.

      Platformele online de tip „crowdfunding”, care atrag finanţarea pentru proiecte direct din partea publicului, precum Kickstarter şi Indiegogo, s-au dovedit foarte utile pentru canalizarea fondurilor necesare creării de noi produse şi proiecte, adesea propuse de către inventatori şi designeri care, până la prezentarea lor pe site, erau nişte necunoscuţi. Oare pot şi companiile mari să aplice acelaşi tip de sistem ca să găsească şi să finanţeze inovaţii interne?

    • Crowdfunding-ul, o sursă alternativă de finanțare a afacerii tale

      Ai o idee pe care vrei să o pui în aplicare, dar ai epuizat deja mai toate sursele de finanțare la care puteai să apelezi? Este posibil să mai fie însă și alte modalități, despre care poate nu ai auzit, de a strange bani pentru a-ți transforma ideea în realitate. Care sunt acestea? Răspunsul l-am aflat luni, 28 octombrie, de la Cătălina Azamfirei, reprezentant al platformei de crowdfunding PotșiEu.ro și de la Denis Todirică, tânăr antreprenor și fondator al rețelei Glazeon.

    • Unde poți găsi surse alternative de finanțare pentru ideea ta?

      Ai o idee pe care vrei să o pui în aplicare, dar ai epuizat deja mai toate sursele de finanțare la care puteai să apelezi? Este posibil să mai fie însă și alte modalități, despre care poate nu ai auzit, de a strange bani pentru a-ți transforma ideea în realitate. Care sunt acestea? Aflați în această seară la emisiunea Jurnal de leadership de la Radio Lynx.

    • Cum creştem o generaţie antreprenorială?

      Cu un segment de business care şi-a încetinit investiţiile şi economii care continuă să se contracte sau să crească într-un ritm aproape de zero, guvernele par să-şi fi epuizat resursele în încercarea de relansare a economiilor naţionale, de scădere a şomajului şi de readucere a încrederii populaţiei în sănătatea mediului economic şi în promisiunea unui nivel crescut al bunăstării. În oglindă, iniţiativele antreprenoriale susţin prin dezvoltarea lor inovaţia, un cuvânt mare pentru unii dintre noi, dar fără de care creşterea în multe economii nu ar fi posibilă, creează locuri de muncă şi conduc la creştere economică.

Recomandările editorilor