
Ce este crowdfunding? Și cum poți lansa un business cu ajutorul participării colective?
„Ce este Crowdfunding?” va întreba cineva puțin mai neavizat dar care aude din ce în
© 2013 Harvard Business School Publishing Corp.
Platformele online de tip „crowdfunding”, care atrag finanţarea pentru proiecte direct din partea publicului, precum Kickstarter şi Indiegogo, s-au dovedit foarte utile pentru canalizarea fondurilor necesare creării de noi produse şi proiecte, adesea propuse de către inventatori şi designeri care, până la prezentarea lor pe site, erau nişte necunoscuţi. Oare pot şi companiile mari să aplice acelaşi tip de sistem ca să găsească şi să finanţeze inovaţii interne?
Ai o idee pe care vrei să o pui în aplicare, dar ai epuizat deja mai toate sursele de finanțare la care puteai să apelezi? Este posibil să mai fie însă și alte modalități, despre care poate nu ai auzit, de a strange bani pentru a-ți transforma ideea în realitate. Care sunt acestea? Răspunsul l-am aflat luni, 28 octombrie, de la Cătălina Azamfirei, reprezentant al platformei de crowdfunding PotșiEu.ro și de la Denis Todirică, tânăr antreprenor și fondator al rețelei Glazeon.
Ai o idee pe care vrei să o pui în aplicare, dar ai epuizat deja mai toate sursele de finanțare la care puteai să apelezi? Este posibil să mai fie însă și alte modalități, despre care poate nu ai auzit, de a strange bani pentru a-ți transforma ideea în realitate. Care sunt acestea? Aflați în această seară la emisiunea Jurnal de leadership de la Radio Lynx.
Cu un segment de business care şi-a încetinit investiţiile şi economii care continuă să se contracte sau să crească într-un ritm aproape de zero, guvernele par să-şi fi epuizat resursele în încercarea de relansare a economiilor naţionale, de scădere a şomajului şi de readucere a încrederii populaţiei în sănătatea mediului economic şi în promisiunea unui nivel crescut al bunăstării. În oglindă, iniţiativele antreprenoriale susţin prin dezvoltarea lor inovaţia, un cuvânt mare pentru unii dintre noi, dar fără de care creşterea în multe economii nu ar fi posibilă, creează locuri de muncă şi conduc la creştere economică.
De cele mai multe ori, motivul pentru care nu demarăm un proiect sau o afacere este lipsa fondurilor și a surselor de finanțare. Astfel că, multe idei extraordinare, menite să ne facă viața mai ușoară, mai frumoasă și mai interesantă rămân la statutul de idee, fără a avea oportunitatea de a fi cunoscute de ceilalți.